Toon posts:

ADSL onder NT4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik adsl onder nt4 server aan de gang krijg?
Ik wil hem liever niet tweaken, en win2k is ook al geen optie.
Ik heb een ethernet modem van alcatel, en mijn server is een IBM PCserver 720 draaiend onder NT4.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
NT4 heeft toch ook gewoon VPN :?

Verwijderd

Topicstarter
dat weet ik, want het is mij al een keer gelukt, maar ik heb geen idee hoe ik dat toen gedaan heb.
Misschien heb jij een handleiding?
Op zondag 30 december 2001 12:05 schreef ikbenveldmuis het volgende:
NT4 heeft toch ook gewoon VPN :?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ik zou de handleiding van win2k pakken denk ik :?

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 11:30
Een handleiding heb ik niet maar een paar stappen:
Installeer in Network properties bij Protocols 'Point to point tunneling protocol'.
Als je Remote access service niet hebt geïnstalleerd wordt dat nu gedaan.
Bij Remote access setup moet je een 'RAS device' toevoegen. Er staat iets van VPN1 bij. Doe vervolgens even Configure om 'Dial out only' te kiezen.
Nu moet het spul opnieuw opstarten. Als je het netjes wilt doen moet je ook nog even het laatste servicepack installeren.

Nu ga je naar dial-up networking en voeg een nieuwe verbinding toe. Als modem kies je RASPPTPM en als telefoonnummer het ip-adres en de naam van de verbinding. (Bij mij '10.0.0.138 pc1)

Dit zou het moeten doen, maar is wel uit mijn hoofd dus laat je verrassen.

Verwijderd

Topicstarter
Win2k is totaal anders, onder nt4 ben je een ras server nodig, win2k niet.
Op zondag 30 december 2001 12:19 schreef ikbenveldmuis het volgende:

• xtra
Op zondag 30 december 2001 12:19 schreef ikbenveldmuis het volgende:
Daar is het wel erg anders geworden. Volgens mij schiet je met een Win 2k handleiding niet zoveel op.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan het pptp protocol niet installeren, staat niet in de lijst van beschikbare protocollen
Op zondag 30 december 2001 12:21 schreef xtra het volgende:
Een handleiding heb ik niet maar een paar stappen:
Installeer in Network properties bij Protocols 'Point to point tunneling protocol'.
Als je Remote access service niet hebt geïnstalleerd wordt dat nu gedaan.
Bij Remote access setup moet je een 'RAS device' toevoegen. Er staat iets van VPN1 bij. Doe vervolgens even Configure om 'Dial out only' te kiezen.
Nu moet het spul opnieuw opstarten. Als je het netjes wilt doen moet je ook nog even het laatste servicepack installeren.

Nu ga je naar dial-up networking en voeg een nieuwe verbinding toe. Als modem kies je RASPPTPM en als telefoonnummer het ip-adres en de naam van de verbinding. (Bij mij '10.0.0.138 pc1)

Dit zou het moeten doen, maar is wel uit mijn hoofd dus laat je verrassen.

• xtra
Nog even een linkje met plaatjes. Voor je eigen instellingen bij 'phone number' moet je bij je provider zijn, maar is voor MXStream zoiets als in mijn verhaal.
http://its.med.yale.edu/security/VPN/NT_VPN.html

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
bij xs4all hebben ze een fijne handleiding hiervoor

http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/basic/windowsnt4/configureren.html

A wise man's life is based around fuck you

• xtra
Op zondag 30 december 2001 12:24 schreef Brop het volgende:
ik kan het pptp protocol niet installeren, staat niet in de lijst van beschikbare protocollen
[..]
Welk Service Pack heb je?

Verwijderd

Topicstarter
momenteel 3, maar ben 6a nu aan het downloaden.
Op zondag 30 december 2001 12:25 schreef xtra het volgende:

[..]

Welk Service Pack heb je?

• bdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 10:55

bdl

Wil je het nou delen over je hele netwerk dan kan de MS Proxy 2.0 nemen cached ook gelijk werkt als een speer (NT server User)
Edit
Protocol "PTPTP"
SP. "6a"
Edit

Verwijderd

http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/basic/windowsnt4/configureren.html

Hier staat beschreven hoe je onder WinNT4 ADSL Basic van XS4ALL werkend krijgt... Het enige verschil met andere providers is volgens mij de login-naam, dus dan kan je deze stap-voor-stap handleiding gebruiken. Bij mij werkt het (NT4.0 Server SP4) perfect...

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik het pptp protocol installeren, staat niet in de lijst, zelfs niet na sp6a.
Op zondag 30 december 2001 13:52 schreef Networx het volgende:

Hier staat beschreven hoe je onder WinNT4 ADSL Basic van XS4ALL werkend krijgt... Het enige verschil met andere providers is volgens mij de login-naam, dus dan kan je deze stap-voor-stap handleiding gebruiken. Bij mij werkt het (NT4.0 Server SP4) perfect...

Verwijderd

Topicstarter
Weet nu niemand waarom ik geen pptp onder nt4 heb?
'(

• Zwelgje
heb je het wel geinstalleerd bij 'protocols' dan? je moet deze namelijk expliciet toevoegen, (ip tunneling heet het geloof ik,

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een protocol wil toevoegen staat hij niet in de lijst van beschikbare protocollen.
Op zondag 30 december 2001 17:00 schreef zwelgje2 het volgende:
heb je het wel geinstalleerd bij 'protocols' dan? je moet deze namelijk expliciet toevoegen, (ip tunneling heet het geloof ik,

• Zwelgje
dus als je bij protocols toevoegen kijkt staat er geen 'point to point tunneling protocol' bij?

das vreemd,

(in netwerk/configuratiescherm, dan tabblad protocols...

tenminste ik ga er vanuit dat je daar hebt gekeken, en niet bij de RAS setup, (daar staat ie inderdaad nog niet tussen)

Verwijderd

Topicstarter
Bij het netwerk tabblad protocols (add) staat hij er niet bij, jij zou niet weten waar dat aan kan liggen?
Op zondag 30 december 2001 17:07 schreef zwelgje2 het volgende:
dus als je bij protocols toevoegen kijkt staat er geen 'point to point tunneling protocol' bij?

das vreemd,

(in netwerk/configuratiescherm, dan tabblad protocols...

tenminste ik ga er vanuit dat je daar hebt gekeken, en niet bij de RAS setup, (daar staat ie inderdaad nog niet tussen)

• Zwelgje
heb je mischien de RRAS update eroverheen geinstalleerd mischien? die verwijderd wel een aantal zaakjes, (en verplaatst deze naar de RRAS beheer tool, (routing and remote access admin)

hier stel je dan tevens je vpn verbindingen in enzo

Verwijderd

Topicstarter
niet dat ik weet, ik heb gewoon een kale nt installatie gedaan als PDC, mijn netwerkkaarten geinstalleerd en later IE4.0 en service pack 3, maar zonder deze prog doet hij het ook niet.
Op zondag 30 december 2001 17:11 schreef zwelgje2 het volgende:
heb je mischien de RRAS update eroverheen geinstalleerd mischien? die verwijderd wel een aantal zaakjes, (en verplaatst deze naar de RRAS beheer tool, (routing and remote access admin)

hier stel je dan tevens je vpn verbindingen in enzo

Verwijderd

Topicstarter
Zelfs met sp6 staat het niet in de lijst van protocollen.
Op zondag 30 december 2001 17:13 schreef Brop het volgende:
niet dat ik weet, ik heb gewoon een kale nt installatie gedaan als PDC, mijn netwerkkaarten geinstalleerd en later IE4.0 en service pack 3, maar zonder deze prog doet hij het ook niet.
[..]

Verwijderd

Topicstarter
iemand kan mij toch wel helpen met dit probleem?

Verwijderd

Heb ook een hele tijd geleden gedaan, is me na heel gekut aan de hand van de xs4all handleiding toch gelukt. Geloof me: je modem tweaken is veeeeeeeeel minder werk...

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik kan nergens een link vinden waar ik dat prog kan downloaden.
Op zondag 30 december 2001 18:00 schreef ---X2--- het volgende:
Heb ook een hele tijd geleden gedaan, is me na heel gekut aan de hand van de xs4all handleiding toch gelukt. Geloof me: je modem tweaken is veeeeeeeeel minder werk...

• Zwelgje
Op zondag 30 december 2001 18:00 schreef ---X2--- het volgende:
mm heb er zelf ook heel lang mee gewerkt (workstation/server) had er nooit geen moeite mee met installeren, (piece of cake zelfs)

tweaken is mijns inziens zelfs MEER werk, :)

Verwijderd

Topicstarter
als jij zoveel weet, kun je mij hopenlijk wel vertellen waarom ik geen pptp kan installeeren.
Op zondag 30 december 2001 18:08 schreef zwelgje2 het volgende:

[..]

mm heb er zelf ook heel lang mee gewerkt (workstation/server) had er nooit geen moeite mee met installeren, (piece of cake zelfs)

tweaken is mijns inziens zelfs MEER werk, :)

• Zwelgje
Op zondag 30 december 2001 18:12 schreef Brop het volgende:
als jij zoveel weet, kun je mij hopenlijk wel vertellen waarom ik geen pptp kan installeeren.
[..]
ik weet er genoeg vanaf, alleen jouw probleem is dat het protocol niet in de lijst staat, en waar dat aan ligt... is mij eerlijk gezegd een raadsel, (mischien wel een ideetje, mischien is je .INF file (die gebruikt wordt om protocollen te installeren, wel niet helemaal compleet?)

vraagje, kun je als het mogelijk is een screendump maken van het scherm waar je je protocollen installeerd? dan wordt het hier voor de meesten ook wat duidelijker,

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik dat veranderen dan?
Op zondag 30 december 2001 18:14 schreef zwelgje2 het volgende:

[..]

ik weet er genoeg vanaf, alleen jouw probleem is dat het protocol niet in de lijst staat, en waar dat aan ligt... is mij eerlijk gezegd een raadsel, (mischien wel een ideetje, mischien is je .INF file (die gebruikt wordt om protocollen te installeren, wel niet helemaal compleet?)

Verwijderd

Topicstarter
maar zelfs met een schone installatie is het nog niet beschikbaar.
Op zondag 30 december 2001 18:14 schreef zwelgje2 het volgende:

[..]

vraagje, kun je als het mogelijk is een screendump maken van het scherm waar je je protocollen installeerd? dan wordt het hier voor de meesten ook wat duidelijker,

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Maak idd eens een paar screenshots, dat maakt het een stuk makkelijker om je te helpen.

Verwijderd

Topicstarter
zal ik straks even proberen, maar het probleem is gewoon dat ik wel een protocol zoals netbuei kan installeren, maar alleen geen pptp, omdat deze niet in de lijst staat, met de lijst bedoel ik de lijst die je te zien krijgt als je bij het protocol tabblad op add klikt.
Op zondag 30 december 2001 18:21 schreef Pc123 het volgende:
Maak idd eens een paar screenshots, dat maakt het een stuk makkelijker om je te helpen.

• Zwelgje
Op zondag 30 december 2001 18:18 schreef Brop het volgende:
maar zelfs met een schone installatie is het nog niet beschikbaar.
[..]
je hebt uit die lijst wel de keuze uit andere protocollen toch?

-dlc protocol
-netbeui protocol
-nwlink ipx/spx compatible transport
-point to point tunneling protocol (DEZE MOET JE HEBBEN!)
-streams enviroment
-tcp-ip protocol

deze heb ik er netjes staan, ik vind het uitermate vaag dat jij dit niet hebt (heb je mischien een 'gecastreerde' nt versie ofzo? (speciale IBM versie?)

Verwijderd

Topicstarter
ik kan alle protocollen installeren, behalve het point to point.....
Op zondag 30 december 2001 18:27 schreef zwelgje2 het volgende:

[..]

je hebt uit die lijst wel de keuze uit andere protocollen toch?

-dlc protocol
-netbeui protocol
-nwlink ipx/spx compatible transport
-point to point tunneling protocol (DEZE MOET JE HEBBEN!)
-streams enviroment
-tcp-ip protocol

deze heb ik er netjes staan, ik vind het uitermate vaag dat jij dit niet hebt (heb je mischien een 'gecastreerde' nt versie ofzo? (speciale IBM versie?)

• Zwelgje
ik heb denk ik de oplossing:

heeft jouw server toevallig een MCA slot??

check dit artikel

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q168064

ik zie het al, je hebt een ibm servertje... die hebben in 99% van de gevallen wel een MCA slot (of EISA)...

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat klopt!!
Op zondag 30 december 2001 18:35 schreef zwelgje2 het volgende:
ik heb denk ik de oplossing:

heeft jouw server toevallig een MCA slot??

check dit artikel

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q168064
Pagina: 1