Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Misverstanden niveau's in nieuwe mod-systeem

Pagina: 1
Acties:

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:05
Volgens mij wordt er te streng gemodereerd in met het nieuwe systeem, een aantal mensen denken dat niveau 0 het "standaard" niveau is, daarom wordt alles (erg veel in ieder geval) onterecht gemodereerd als "-1: overgewaardeerd".

Check de nieuwspostings van vandaag maar eens!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Yep.

Flamebaits/trolls horen ook niet op Niveau 3 thuis.

Als iemand iets zegt waar jij het niet mee eens bent, is het niet automatisch -1: Spam

De 10e of 11e reacties is géén -1: First Post

Een quote van iemand anders is géén -1: Dubbelpost

en een bericht wat over het originele topic ging is ook géén -1: Off Topic

Zo, dat is er weer uit... nadenken is voor sommigen nogal lastig blijkbaar.

Virussen? Scan ze hier!

• Frank Timmer
Ik ben nooi moddereter geweest en ik lees alle reacties, vanaf het laagste niveau, maar het valt me gewoon op dat sommige mensen errûg vreemd moddereren.

Verwijderd

Heeeel erg vreemd :)

• Femme
  • Laatst online: 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De meeste -1 postings komen omdat 2 mensen onafhankelijk van elkaar een -1 beoordeling insturen.

Normaal gesproken kun je geen Score -1 krijgen met -1 overbodig (overbodig kan pas vanaf score 0), maar als 1 iemand -1 overbodig instuurt en vervolgens nog iemand (die de thread nog had open staan, dus met de pulldown waarin -1 overbodig mogelijk is omdat de score nog op >0 staat), dan krijg je score -1 overbodig. Hier gaat ik ff een check voor bouwen.

• Frank Timmer
Dan is het goed ;)

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het lijkt erop dat mensen gewoon spam als moderatie kiezen, zodat ze een reactie toch nog onder de 0 kunnen krijgen... Met overbodig gaat dat niet en kiezen ze dus gewoon iets waarmee het nog wel verder omlaag kan. Ik zie spam staan bij reacties die dat helemaal niet zijn.

Verwijderd

Als een reaktie op score 3 staat terwijl het bijvoorbeeld Troll of Flaimbait is kun je dit een beetje corrigeren door een -1 overgewaardeerd te geven.

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-11 09:36

Defspace

Administrator

Toch maar weer naar het oude systeem Femme ??? :)
Overigens mag je de lay-out zo laten. :7

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb 'spam' weggehaald omdat er op dit moment voornamelijk misbruik van wordt gemaakt.

De onterechte -1 postings zijn op dit moment het grootste probleem. Het lijkt me beter om een meldpunt te maken waar onterechte beoordelingen geflagd kunnen worden zodat andere moderators de score kunnen corrigeren.

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-11 09:36

Defspace

Administrator

Denk je niet dat je je moderators dan nog erger belast dan met het oude systeem femme ??
Als ik zo eens rondkijk, dan is het huilen met de pet op. (11 reactie First Post. b.v.)

Verwijderd

misschien de oude moderators de taak op zich laten nemen de -1's te checken?

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Als je "0: Gemodereerd" kiest, kan daarna door anderen niet meer bv. "-1: Overgewaardeerd", "-1: Dubbel Post", "-1 Off Topic", "-1 Overbodig" worden gekozen.

Bewust ? Of toeval ?

{edit} En nu staat die bewuste posting op Troll :( {/edit}

Ik merk ook dat er nog keihard aan het systeem wordt gewerkt. Vooral doorgaan, jullie zijn op de goede weg (hoop ik).

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

[qoute] Als je "0: Gemodereerd" kiest, kan daarna door anderen niet meer bv. "-1: Overgewaardeerd", "-1: Dubbel Post", "-1 Off Topic", "-1 Overbodig" worden gekozen. [/quote]

De laagste score voor een Dubbelpost, first post of overbodige post is 0, dus als een reactie al op 0 staat zijn deze opties niet aanwezig.

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

De laagste score voor een Dubbelpost, first post of overbodige post is 0, dus als een reactie al op 0 staat zijn deze opties niet aanwezig.
Femme, je hebt gelijk (hoe kan het ook anders), ik ga de FAQ weer induiken.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

ik ga de FAQ weer induiken.
De nieuwe FAQ is nog niet af, dus op dit moment heb je weinig aan de FAQ.
Pagina: 1