Toon posts:

Sunon fan doet 't niet op 7 volt :-(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zal vast al een keer aan bod zijn geweest maar ik kan het niet vinden in de search.
Ik wil dus m'n fans op 7 volt laten draaien:
ATX-voeding gepakt-> 12volt OK, 7volt NIKS, 5volt OOK NIKS
AT-voeding gepakt-> 12volt OK, 7volt NIKS, 5volt OK!

Hoe valt dit te verklaren. Bij die AT voeding draait de fan ongeveer 1/8 slag of zo en stopt er dan mee. Ook gaat de fan van de voeding zelf ineens een stuk langzamer draaien (wel lekker stil maar kan toch niet de bedoeling zijn ;(

Verwijderd

Dan zal je toch wel iets niet goed doen hoor .... neem je wel de Gele draad voor de PLUS en de rode voor de MIN ??? Dan zou hij het echt moeten doen ... weet niet of je een multimeter heb maar dan moet je even kijken of je echt geen stroom heb bij de 5v de rode en de zwarte dus ... is dat niet het geval dan moet je even een ander stekker proberen en werkt dat ook niet dan moet je een andere voeding kopen :)

Verwijderd

dan doe je zeker iets fout ik krijg al mijn fannetjes op 7 volt draaient en ook op 5 zelfs de zware deltajes 8 cm mp en een 12 cm met 190 cfm die zelfs ook op 5 volt nog zijn rondjes draait en een redelijke airflow geeft

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, 'k heb em ff doorgemeten en de ATX geeft wel de goede voltages maar hij knalt er meteen helemaal uit als ik er een fan op aansluit (brakke voeding dus?) De AT voeding geeft nogal vreemde voltages aan (die kan dus ook in de vuilnisbak). Nog maar eens een andere voeding proberen dus.

Verwijderd

Topicstarter
Ha, Andere AT voeding gepakt. Deze doet het inderdaad als het spreekwoordelijke zonnetje :9~ MODDEN DUS :9

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op zondag 30 december 2001 11:47 schreef rogier271 het volgende:
Hmm, 'k heb em ff doorgemeten en de ATX geeft wel de goede voltages maar hij knalt er meteen helemaal uit als ik er een fan op aansluit (brakke voeding dus?) De AT voeding geeft nogal vreemde voltages aan (die kan dus ook in de vuilnisbak). Nog maar eens een andere voeding proberen dus.
ik heb er ook last van. Maar ik heb een antec voeding 300watt dus brakke voeding, nou nee ;)

ksnap het ook al niet :(
Pagina: 1