Toon posts:

[xp] hoeveel geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kwil over gaan op Windows XP nadat ik er heel veel positieve dingen over heb gehoord....

hoeveel intern geheugen moet je hebben om een beetje makkelijk met xp te werken, ik denk dat 128 mb toch wel te weinig is, maar hoeveel (ja weet dat meer = beter is bij xp) is lekker werken?? 128+256=384..

beetje domme vraag maar ok.. het zal met 128 ook nog wel net gaan, maar dan is ut langzamer als win98se..

hoe gaat dat met netwerk? mijn broer heeft win2000, me pa 98se en ik zou dan xp hebben, maar dan nu: kan ik dan overal in het netwerk te bereiken zijn of die win2000/win98se machines benaderen???? dat is voor mij ook belangrijk ;)

thnx

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

128MB is inderdaad te weinig, maar je kunt XP wel werkend krijgen. 256MB is wel het minimum waarmee je XP nog een beetje fatsoenlijk wil draaien. 512 is nog net lekkerder. Hoger is niet nodig als je geen geheugenvretende dingen gaat doen (photoshop enzo).

Verwijderd

Ik gebruik nu 138 MB van de 512 MB. Met internet explore kazaa en winamp aan. 256 is dus meestal ruim genoeg. Tenzij je veel met gtrafische programma's werkt.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Win XP zal het wel leuk doen met 384MB (Meer dan 500MHz is natuurlijk ook fijn ;)). Ook netwerk shares zijn gewoon uitwisselbaar tussen de windowsversies, hoewel je wel geklier kan krijgen ivm rechten als je een met win98 bak op een winXP share wilt komen. Maar da's gewoon een kwestie van instellen.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
sja, nee niet echt.. prijsverschil tussen 128 en 256 vind ik ook weer niet zo hoog... 384 word ut dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 10:09 schreef Varienaja het volgende:
Win XP zal het wel leuk doen met 384MB (Meer dan 500MHz is natuurlijk ook fijn ;)). Ook netwerk shares zijn gewoon uitwisselbaar tussen de windowsversies, hoewel je wel geklier kan krijgen ivm rechten als je een met win98 bak op een winXP share wilt komen. Maar da's gewoon een kwestie van instellen.
ok, lezen is moeilijk ;) ik heb een 900 mhz en een 266 mhz + (2x 800 mhz maar niet van mij ;) )

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
voor XP heb je aan 64MB minimum genoeg, 128MB aanbevolen. Heb zelf ook tijdje met 128MB gedraaid en dat gaat goed hoor. Maar natuurlijk... met meer geheugen draait ie wel harder (anders de spelletjes wel :) ).
Verder zou WindoxsXP gewoon goed moeten draaien in je netwerk (eigenlijk is het NT5.1 , de opvolger van NT5.0 wat weer Win2k is).

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 15:49
Op zondag 30 december 2001 10:05 schreef slamm het volgende:
Kwil over gaan op Windows XP nadat ik er heel veel positieve dingen over heb gehoord....

hoeveel intern geheugen moet je hebben om een beetje makkelijk met xp te werken, ik denk dat 128 mb toch wel te weinig is, maar hoeveel (ja weet dat meer = beter is bij xp) is lekker werken?? 128+256=384..

beetje domme vraag maar ok.. het zal met 128 ook nog wel net gaan, maar dan is ut langzamer als win98se..

hoe gaat dat met netwerk? mijn broer heeft win2000, me pa 98se en ik zou dan xp hebben, maar dan nu: kan ik dan overal in het netwerk te bereiken zijn of die win2000/win98se machines benaderen???? dat is voor mij ook belangrijk ;)

thnx
Ik zou eerst even willen zeggen, dit soort vragen kun je ook opzoeken met de search.

Maar ik zal even een paar antwooden geven op je vragen.

Win XP kun je al draaien op 64MB niet dat dat lekker draait hoor :)

Wat ik aan zou raden is 256MB en als je echt lekker wilt gaan 384 MB. Dan werkt alles perfect. Ik heb zelf 512MB in me pc zitten. Maar ik heb me ram nog nooit vol gekregen :P

Je kan elkaar gewoon vinden in het netwerk. Als je alles goed instel, dan gaat het goedkomen.
Alleen je moet je schijven niet omzetten naar NTFS, want dan kan de computer met Win 98 niet meer bij jou HD.
Pagina: 1