Toon posts:

15,1 TFT of een 19" CRT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik zit voor mezelf in een dilemma, ik heb mijn monitor aan mijn pa verpatst, had een 19" 120hz, had in duitsland een nieuwe in de aanbieding gezien voor 499,-- dm, maar zag ook een TFT 15,1" voor 750,--, nu weet ik niet of ik het beste een TFT moet kopen of weer een 19" monitor. Kan ik op de TFT wel gewoon 1024 x 768 en lekker internetten of zal dit beeld te klein zijn? Ik moet wel normaal kunnen surfen.

En weet iemand misschien waar TFT's in de aanbieding zijn? hier in NL zie ik ze allemaal pas vanaf 850 - ....... veel geld.

Laat uw ervaring horen a.u.b. >:)

Verwijderd

Op een 15" TFT kun je meestal idd gewoon 1024 x 768 draaien. Sterker nog: dat is meestal de vaste resolutie van een 15" TFT.

En met internetten zul je geen problemen hebben. Alleen kun je wel hebben dat snelle games wat raar er uit zien soms, omdat het beeld wat na-spookt door de traagheid van de meeste TFT's in vergelijking met een CRT scherm.

Gewoon surfen gaat gewoon erg goed.

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:56
Welk beeld is 'rustiger' om naar te kijken?

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 08:12 schreef michiel100 het volgende:
Welk beeld is 'rustiger' om naar te kijken?
M'n pa heeft een lappie (jaja, ook zo'n TFT scherm :P). Dat beeld staat op 1024x768 en is veel rustiger en vooral scherper!

Verwijderd

TFT flikkert sowieso niet. Ook niet bij belachelijk lage refreshrates. (zonder beeldwisselingen)

Dus wat dat betreft is het rustiger.

Ik heb zelf een CRT scherm op 85 Hz draaien en dat is net zo rustig. Ook in de ooghoeken compleet strak. Dus het maakt op zich niet uit.

Een CRT gaat wel veel beter om met meerdere resoluties. Da's toch wel belangrijk vind ik.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 19:55

silitek

Tubes Only

TFT absoluut...had nog geen 4weken geleden,,een 19"ctx gekocht..niks mis mee,..maar sinds 3dagen een sony tft...moet je zeggen een wereld van verschil...en ja,.vaste resolutie maar wat geeft dat??..en wat games betreft,..speel alles van max payne, wolsstein helemaal "no problem" sterker nog vind het er veel beter en mooier uitzien!!!.....

TFT KOPEN...zeg nou eerlijk,....staat toch super cool z'n 3centimeter dik scherm!!....:-)

Tubes....It's what make music music!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zondag 30 december 2001 08:03 schreef HlpDsK het volgende:
Op een 15" TFT kun je meestal idd gewoon 1024 x 768 draaien. Sterker nog: dat is meestal de vaste resolutie van een 15" TFT.

En met internetten zul je geen problemen hebben. Alleen kun je wel hebben dat snelle games wat raar er uit zien soms, omdat het beeld wat na-spookt door de traagheid van de meeste TFT's in vergelijking met een CRT scherm.

Gewoon surfen gaat gewoon erg goed.
Klopt gedeeltelijk wat je zegt.

Vooral de oudere en cheapere TFTs hebben een hele lage responstijd 50+ms. Dan zie je echt een spook beweging.

Hiereen Sony Vaio notebook en daarvan is de respons tijd tussen de 30 en 35ms (weet het niet helemala precies) en DIVX en games ziet er goed op uit.

En als je bijv de nieuwe sony M51 koopt, die heeft maar 25ms responstijd.

daar ga ik van :9~

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Op zondag 30 december 2001 10:47 schreef terw_dan het volgende:
Vooral de oudere en cheapere TFTs hebben een hele lage responstijd 50+ms. Dan zie je echt een spook beweging.
Nee, dat is zeker niet altijd zo. Ghosting zie je lichtjes bij 50 ms alleen maar als je iets beweegt (mouse cursor b.v.) op een witte achtergrond. In games zie je er meestal niets van. Mijn notebook heeft een scherm met 50ms, speelt DVDs perfect af.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
werk hier op laptop tft en op sony crt gewoon 1600x1200 lagere reso's vind ik niet super werken ... maar is mijn mening..
als je hoger gaat ga je haast nooit meer lager werken only in games

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 08:18 schreef HlpDsK het volgende:
TFT flikkert sowieso niet. Ook niet bij belachelijk lage refreshrates. (zonder beeldwisselingen)

Dus wat dat betreft is het rustiger.

Ik heb zelf een CRT scherm op 85 Hz draaien en dat is net zo rustig. Ook in de ooghoeken compleet strak. Dus het maakt op zich niet uit.

Een CRT gaat wel veel beter om met meerdere resoluties. Da's toch wel belangrijk vind ik.
De hele goedkope el cheapo tft's schijnen wel te flikkeren, de lamp die erin zit om te zorgen dat jij ook ziet dat pixels een bepaalde kleur hebben is soms zo slecht dat hij aan het flikkeren is (ligt ws. aan het 50 Hz stroomnet)

Maar ik denk dat die dingen tegenwoordig niet zoveel meer voorkomen.

Verwijderd

Ik ben de gelukkige bezitter van een Philips 150s (15"TFT). Een TFT monitor heeft een aantal voordelen als je een goeie hebt (rustig te aanschouwen, super scherp beeld, snelle initialisatie) en ook een aantal nadelen (niet geschikt voor games door de hoge refresh rate die hij niet echt aankan). Verder bestaat er zoiets als een aantal toegestane foute pixels. Zo kunnen pixels altijd aan of juist altijd uit zijn en dit is erg storend. Bij monitoren rond de 1300 piek, zoals mijn Philips zijn maximaal 4 van deze pixels toegestaan (ik heb er gelukkig 0), maar ik kan me voorstellen dat bij een TFT monitor die slecht 750 DM kost er heel wat meer zijn. En verder is het zo dat je een TFT altijd even rustig moet kunnen bekijken, omdat ze niet allemaal identiek zijn (in zowel aantal foute pixels als beeld kwaliteit).. Check anders ff www.hardwareinfo.nl die hebben een goed stuk online over TFT's..

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dat flikkeren heb ik ook met mijn notebook als:
ik een tijdje bezig ben met mijn notebook en hij wat warmer wordt.
Ik vervolgens het beeldscherm dichtklapt en een eind met de notebook te gaan sjouwen (bijv bij het overstappen met de trein) en hem vervolgens open klap. Maar dat trekt vaak na een minuut of wat weer weg.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb een Philips 170B 17" TFT en toen ik voor het eerst Unreal Tournament speelde met dit scherm dacht ik echt er weer aan een crt te nemen, je ziet niet dat hij "spookt", maar het lijkt net of je met 20 fps speelt. Op de 1 of andere manier wen je eraan of is er iets veranderd, maar ik speel nu weer net zo als met een crt en kan het schokken niet meer ontdekken.

Ook was mijn keuze voor een TFT bepaald door: Stroomverbruik (Als je samen woont hou je het liefst de stroomrekening zo laag mogelijk), de ruimte die hij inneemt(Mijn bureau kan nu tegen de muur aan ipv midden in de kamer :) ) en de scherpte op 1280x1024. En natuurlijk deels het patser element :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• silitek
  • Laatst online: 14-08 19:55

silitek

Tubes Only

Ja,...juist die heb ik dus...

En als je bijv de nieuwe sony M51 koopt, die heeft maar 25ms responstijd.

daar ga ik van :9~
[/quote]

Tubes....It's what make music music!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Op zondag 30 december 2001 08:44 schreef silitek het volgende:
TFT KOPEN...zeg nou eerlijk,....staat toch super cool z'n 3centimeter dik scherm!!....:-)
Ja maar je kijkt toch alleen naar de voorkant :P maar oke, het is wel cool maar duur, ik heb dan liever een 19" CRT scherm dat op 1024*768 op 142 hz draait >:)

Twitter | Linkedin

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zondag 30 december 2001 15:41 schreef Maverickje het volgende:

[..]

Ja maar je kijkt toch alleen naar de voorkant :P maar oke, het is wel cool maar duur, ik heb dan liever een 19" CRT scherm dat op 1024*768 op 142 hz draait >:)
Een tft heeft geen Hz aanduiding nodig, want het staat stil ;)

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024

MightyMauz

Team Green

Op zondag 30 december 2001 11:42 schreef Blizz¿ het volgende:
Ik ben de gelukkige bezitter van een Philips 150s (15"TFT). Een TFT monitor heeft een aantal voordelen als je een goeie hebt (rustig te aanschouwen, super scherp beeld, snelle initialisatie) en ook een aantal nadelen (niet geschikt voor games door de hoge refresh rate die hij niet echt aankan). Verder bestaat er zoiets als een aantal toegestane foute pixels. Zo kunnen pixels altijd aan of juist altijd uit zijn en dit is erg storend. Bij monitoren rond de 1300 piek, zoals mijn Philips zijn maximaal 4 van deze pixels toegestaan (ik heb er gelukkig 0), maar ik kan me voorstellen dat bij een TFT monitor die slecht 750 DM kost er heel wat meer zijn. En verder is het zo dat je een TFT altijd even rustig moet kunnen bekijken, omdat ze niet allemaal identiek zijn (in zowel aantal foute pixels als beeld kwaliteit).. Check anders ff www.hardwareinfo.nl die hebben een goed stuk online over TFT's..
Ik dacht dat Philips tegenwoording de garantie geeft dat er geen dooie pixels opzitten! Dus als je een TFT neemt, neem een Philips!!

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Pagina: 1