Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Moderator in nieuwe systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gefeliciteerd met het nieuwe systeem! Nog 1 vraagje: Bestaan er in het nieuwe mod-systeem helemaal geen verschillen meer tussen tweakers en moderator-tweakers? Misschien en idee om moderators de mogelijkheid te geven tot het uitdelen van 2 plus of minpunten of zo?? Er moet toch wel controle zijn???

O ja, ik stijg opeens 6 plaatsen met Karma-ranking.. hoe kan dat?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er moet toch wel controle zijn???
Ligt eraan hoe de situatie zich ontwikkeld. Unlimited modpoints zou een optie zijn.
O ja, ik stijg opeens 6 plaatsen met Karma-ranking.. hoe kan dat?
Omdat scores van de oude posting zijn geshift (score=niveau+1, oude score is weggetiefd). Toen de automatisch karmarun ging draaien ontstond er dus een enorme karma explosie :). Inmiddels is de berekening aangepast en is alles weer redelijk normaal, maar de karma waardes zijn wel anders.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-11 08:23

Floor-is

5.2

Ik moet wel lachen om de punten en de karma, er staat nu dit in mijn profile:
Aantal reakties 172
Reakties totaalscore 222
Karma 115 (#49)
Tweakotine 241 (#28)
interessant, ik heb veel 2-punters gehad ;)

Ik vraag me wel af wanneer "gewone bezoekers" ook kunnen gaan modder-eten, of moet je daarvoor een aantal dagen geregistreerd zijn? (Ik heb eergister avond mijn nick laten veranderen, dat kan het zijn natuurlijk).

Zoals ik al had gezegd: Ziet er goed uit, keep up the good work!
Mzzls Floris

Bericht hierboven

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik vind het helemaal geen fijn idee dat elke willekeurige bezoeker een moderatie weer ongedaan kan maken. De fun om te modereren gaat er zo ECHT vanaf (voor zover die al niet minder was door de enorme hoop onzin reacties)

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

De fun om te modereren gaat er zo ECHT vanaf (voor zover die al niet minder was door de enorme hoop onzin reacties)
Daar was de moderator toch juist voor ? De zin van de onzin voor de lezers filteren ?

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Het zal moeten blijken of allerlei newbies niet een hoop crap-postings te ver omhoog gaan zetten zodat er voor de gevorderde lezer teveel bagger komt die niet meer omlaag valt te krijgen. Maar voordat we het een tijdje gebruikt hebben zou ik niet meteen gaan zeuren Helsie. Give it a try. En als het niet bevalt kunnen er altijd nog aanpassingen gemaakt worden.

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-11 17:32
Laten we gewoon kijken hoe het gaat. De site is nu eenmaal explosief gegroeid en het zat er gewoon aan te komen dat er op dit gebied iets moest veranderen.

Denk wel dat het idee van Femme zal aanslaan

Verwijderd

Topicstarter
Ja.. je moet natuurlijk als modererende bezoeker wel onderscheid kunnen maken tussen een goede opmerking en wat gezwets, verpakt in een mooi verhaaltje. Maar we zien wel wat het wordt...

Verwijderd

Was er nou ook een maximum aantal te halen punten?!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nee, 4. Niveau 5 is 'geen reacties, alleen nieuws'.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Ok wat jij wil Wildhagen ;)

Zie trouwens al wel dat er erg veel reakties een score van 2 of 3 hebben terwijl ze het lag niet altijd waard zijn maar ja

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er zijn 5 niveau's en het is de bedoeling dat deze gebruikt gaan worden, i.t.t. tot het vorige systeem waarbij er 10 postings per week op 2 terecht kwamen.
Het zal moeten blijken of allerlei newbies niet een hoop crap-postings te ver omhoog gaan zetten zodat er voor de gevorderde lezer teveel bagger komt die niet meer omlaag valt te krijgen.
Daarom zijn er dus 5 niveau's. Als de gevorderde lezer vind dat er teveel bagger is kan hij lezen van +3 of +4.

• Helsie
  • Niet online
Toch ben ik nu inmiddels al een hoop posts tegen gekomen die als Spam aangegeven staan, terwijl ze toch echt een 'gewone overbodig' zijn. Een hoop 'normale' bezoekers snappen echt compleet niks van hoe modereren werkt.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het word idd steeds gekker...

Daarnet zag ik een posting die op +1: informatief hoort te zijn (maybe interresant) en die had -1: Spam...

Ook het omgekeerde komt voor : een posting had +3: Inzichtvol, terwijl het gewoon -1: Troll had moeten zijn...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Tot nu toe vind ik het nieuwe systeem niet echt heel goed gaan.
Al mijn moderatorpunten zijn tot nu toe gegaan naar -1 overgewaardeerd.

Want zeg nou zelf voor het posten van een link krijg je toch geen +3?
Het mag dan wel democratisch zijn, maar een heleboel nieuwe moderators hebben gewoon niet genoeg kennis om goed te modereren.
Wat je nu dus kan doen is een reactie posten die zeer inzichtvol of interessant lijkt, maar complete pulp bevat.
Daardoor zul je zoveel +1's krijgen dat die gewoon niet meer naarbeneden te trekken is.

Waarom kan je eigenlijk een posting niet neutraal modereren? Dus een ongemodde posting op het zelfde niveau modden. Zo kan je toch de modqueue naar beneden halen zonder postings + of -1 tegeven.
Ook als ik een posting van +2 (interessant) weer terugzet op 1 (normaal) dan houdt hij de interessant tag. Het zal wel een bugje zijn...

PS

waar zijn mijn modpunten gebleven? Ik had er gisteren nog een heleboel over, maar nu zijn ze blijkbaar allemaal weg!

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02 14:26
Ik heb het nieuwe moderatie systeem ook eens gevolgd, en het blijkt dat bijna alle 'normale' reacties nu grappig, informatief, inzichtvol of behulpzaam zijn terwijl er ook een aantal wel goeie reacties op off-topic gezet worden.

Wanneer mag je trouwens modereren.. Altijd, of wanneer je tot de chosen-few behoort of wanneer je geregistreerd bent?

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik vind het omhoog modereren tot nu erg goed gaan. Veel postings die terecht een hogere score krijgen. Beter dan voorheen waarbij de moderators weigerden om punten toe te kennen voor informatieve reacties.

De onterecht beoordeeld -1 postings zijn wat mij betreft het grootste probleem op dit moment.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Beter dan voorheen waarbij de moderators weigerden om punten toe te kennen voor informatieve reacties.
Tja, daar heb je gelijk in... maar om voor het geven van een URL meteen maar +3 te geven... dat gaat wel errug ver hoor.

Virussen? Scan ze hier!

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02 14:26
Wat mij ook opvalt als de mod-history +1 Inzichtvol, +1 Inzichtvol, +1 Interressant, -1 Flamebait is, dat het dan een 3 - Flamebait word, terwijl 2 personen gezegd hebben dat het inzichtvol was. Misschien erg moeilijk om het anders te implementeren, maar ik wil het toch ff melden :)

Voor de rest, Femme. Dat Threaded ziet er fantastisch uit! goed werk.

• Helsie
  • Niet online
Ik zie het wel als probleem dat mensen met een grote hoop onzin toch door veel mensen als interessant worden gezien....
Er staan VEEL TE VEEL reacties op 3, terwijl ze nergens over gaan...
Dat 'nested posts' ziet er wel errug kewl uit.

btw: op de 'karma-hitlijst' ben ik ineens 3 plaatsen gedaald naar 11... Terwijl ik vrij solide 8 stond... Erg vreemd.

• nospam
  • Laatst online: 08-02 17:34
Ik vind het nieuwe systeem niet goed. Als ik zo de reacties lees, en de punten en het type reactie (informatief enz.) dan lach ik me soms echt kapot. Als er een moderator was die in het verleden op die manier had gemoderate dan was hij/zij zeker zijn status kwijt geraakt. En ik weet dat we nu te maken hebben met hogere punten enzo, maar daar doel ik niet op. De verkeerde berichten krijgen de verkeerde punten (how confusing ;P). En Femme wat betreft ondergewaardeerd, volgens mij viel dit best wel mee, ik heb misschien nog wel liever ondergewaardeerd dan dit, nu raak je ook interessante reacties kwijt (door mensen die er geen f*ck van begrijpen), plus nu krijg je ook nog is bagger reacties te lezen terwijl je wel op een hoog niveau zit te lezen (denk je...).

Die nested reacties daarentegen zijn heeeel kewl :)

Verwijderd

Wat ook niet klopt m.i. is dat ik een bepaalde reactie meerdere keren kon beoordelen. Dus +1 en submit. Dan back en weer +1 op dezelfde reactie. Klopt ook niet echt lijkt me.

Voor de rest: mooi systeem.

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:05
Revolution, dat lijkt misschien zo, maar et kan niet. Als je weer op de submit-button drukt, dan wordt de melding gegeven dat je die postings al gemoddereerd had!

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Snake: ik kon het anders toch ook. Zie: http://gathering.tweakers.net/Forum17/HTML/000108.html
En dat was dus maar goed ook.
Pagina: 1