Toon posts:

[MySQL] newbvraagje SET functie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan je in SQL meerdere velden in een table tegelijk updaten? dit heb ik nodig voor een php functie om een formulier te editten, alle variabelen moeten dan aan het eind worden veranderd in de database

als je 1 variabele moet veranderen doe ik het op deze manier

update tabel set naam = 'harry' where id = '1'

maar hoe moet het nou met meerdere tegelijk in 1 query?

• marcusk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
das wel erg basic :) gewoon scheiden met een komma:
code:
1
UPDATE tabel SET naam = 'harry', adres = 'blaatstraat 12' WHERE id = '1';

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 02:27 schreef marcusk het volgende:
das wel erg basic :) gewoon scheiden met een komma:
code:
1
UPDATE tabel SET naam = 'harry', adres = 'blaatstraat 12' WHERE id = '1';
ok dan.. :)

op mysql gebied zuig ik

Verwijderd

Topicstarter
hmm dit zou moeten werken? (sorry voor het layout verkrachten)

$queryedit = "update bands set voornaam ='$voornaam',achternaam='$achternaam',straatnaam='$straatnaam',straatnr='$straanr',woonplaats='$woonplaats',postcode='$postcode',telefoonnr1='$telefoonnr1',telefoonnr2='$telefoonnr2',email='$email',website='$website',bandnaam='$bandnaam',stijl='$stijl',stijl2='$stijl2',vergelijkbaar1='$vergelijkbaar1',vergelijkbaar2='$vergelijkbaar2',do_maand='$do_maand',do_jaar='$do_jaar',niveau='$niveau',ervaring='$ervaring',ambitie='$ambitie',tijdsinvestering='$tijdsinvestering',opmerkingen='$opmerkingen',gevr_instrument='$gevr_instrument',gevr_instrument_overig='$gevr_instrument_overig',gevr_leeftijd='$gevr_leeftijd',gevr_leeftijd1='$gevr_leeftijd1',gevr_leeftijd2='$gevr_leeftijd2',gevr_regio='$gevr_regio',gevr_regio_overig='$gevr_regio_overig',gevr_opmerkingen='$gevr_opmerkingen',zichtbaar='$zichtbaar',IP='$REMOTE_ADDR',dt_dag='$date1',dt_maand='$date2',dt_jaar='$date3',status='$status' where id = '$acceptid'";

Verwijderd

Topicstarter
ok hij doet ut =]