Nieuwe netwerkkaart, weg kabel (chello)

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Denk ik mijn problemen op te lossen door een nieuw kaartje te kopen (leadtek f20,-).
Lijkt allemaal goed te gaan, nic wordt gevonden en geinstalleert, geen problemen en lampje knippert dus de kaart doet het.

Maar ik kan de proxy invullen wat ik wil, ik kom niet het internet meer op. Dus zit ik weer achter mijn oude computer.
De laatste keer dat ik dit moest invullen was in win95. Win98 en Mandrake Linux zochten gewoon zelf de proxy instellingen en voila alles werkte, misschien hier en daar een mailadres invullen maar dat was het.

Nu XP zoekt de proxy, maar vindt niets. Toen heb ik zelf maar de proxy.ams.chello.nl 8080, ingevuld die van chello heb gehad, ook niets. Helpdesk van chello gaat nog over 95 en 98, niets over XP.

Heb ik nog iets over het hoofd gezien, ik wil graag op mijn nieuwe machine gaan internetten.
Wat is de beste manier om dit aan te pakken?
Is die chello account misschien gekopppeld aan mijn oude netwerkkaart?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Heb je het kabelmodem al gereset? (stekker eruit en erin)

Dat wil nog wel eens werken :Y)

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 11:14

No13

/me was here

Op zondag 30 december 2001 01:33 schreef ErikRo
..
Is die chello account misschien gekopppeld aan mijn oude netwerkkaart?
inderdaad

hiervoor kan je het beste de helpdesk bellen :)

misschien lukt het ook door je ip vrij te geven op de ene kaart en dan de kabel in je nieuwe kaart te doen...hierover zijn al vele andere topics...de zoekfunctie had je hetzelfde kunnen vertellen

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 22:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Als je de Techayon (hoe heet dat ding :)) hebt.. mag je vrolijk gaan bellen met de helpdesk. Namelijk het mac adres is gekoppeld aan je ip...

het enigste wat ik hier nog voor kan bedenken is dat je je netwerkkaart onder je oude computer met de chello nic een ip release doet (ipconfig /release), daarna op nieuwe pc aansluiten (pc eventueel herstarten) en probeer het nog es...

Just a guess

[Shit weer te laat!!!] :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• ErikRo
Op zondag 30 december 2001 01:36 schreef No13 het volgende:

[..]
hiervoor kan je het beste de helpdesk bellen :)
NEEEEE niet de helpdeks van UPC bellen, genade :)
misschien lukt het ook door je ip vrij te geven op de ene kaart en dan de kabel in je nieuwe kaart te doen...hierover zijn al vele andere topics...de zoekfunctie had je hetzelfde kunnen vertellen.
Nou nou, niet zo voorbarig, ik had met de zoekfunctie
al 2 blz vol threads van de 99 blz gelezen, zeg maar 50 threads van de 2000 en dacht zo zit ik hier morgen nog.
Ik vraag het even. Netwerken zijn voor mij helemaal nieuw. Zelfs na het lezen van de FAQ, tuuteren mijn oortjes nog.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• ErikRo
Op zondag 30 december 2001 01:37 schreef The Real Falcon het volgende:
Als je de Techayon (hoe heet dat ding :)) hebt.. mag je vrolijk gaan bellen met de helpdesk. Namelijk het mac adres is gekoppeld aan je ip...
Het is een lancity maakt dat nog wat uit.

Verwijderd

Nop. Je zult toch echt aan de UPC HELPDESK moeten doorgeven dat je een nieuw kaartje in je kast hebt. Zij lezen dan je nieuwe mac-code.

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 11:14

No13

/me was here

Op zondag 30 december 2001 01:57 schreef ErikRo het volgende:
Nou nou, niet zo voorbarig, ik had met de zoekfunctie
al 2 blz vol threads van de 99 blz gelezen, zeg maar 50 threads van de 2000 en dacht zo zit ik hier morgen nog.
Ik vraag het even. Netwerken zijn voor mij helemaal nieuw. Zelfs na het lezen van de FAQ, tuuteren mijn oortjes nog.
ik geef toch netjes een antwoord voor ik zeg dat het ook in de search staat :)

daar heb ik het nl. een jaar of wat geleden zelf ook uit gehaald

• ErikRo
bedankt mannen, had ik dit maar eerder geweten :) had me een avondje zoeken gescheeld.

• Krankenstein
  • Laatst online: 17-05 12:04
Met lancity hoef je niet de helpdesk te bellen. Heb er zelf 1 en de helpdesk zegt dan toch dat je 'em moet resetten.

Verwijderd

Interessant. Ik heb zelf ook een lancity, ook bij iemand anders staat een lancity. Bij beiden moest ik een nieuwe mac doorgeven aan de helpdesk. Zou het soms aan het UPC-netwerk zelf liggen dat deze beveiliging wel of niet geldt? Net zoals die fluctuaties in snelheid van ul/dl en een constantere stream? I wonder...

• ErikRo
Op zondag 30 december 2001 02:19 schreef Krankenstein het volgende:
Met lancity hoef je niet de helpdesk te bellen. Heb er zelf 1 en de helpdesk zegt dan toch dat je 'em moet resetten.
Vandaag even gebeld, werd binnen 1 minuut te woord gestaan! fysiekadres moeten doorgegeven, 2 uur later functioneerde internet weer :)

Heerlijk alles werkt 10 x zo snel op deze computer :)

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:07
Op zondag 30 december 2001 22:27 schreef ErikRo het volgende:

[..]

Vandaag even gebeld, werd binnen 1 minuut te woord gestaan! fysiekadres moeten doorgegeven, 2 uur later functioneerde internet weer :)

Heerlijk alles werkt 10 x zo snel op deze computer :)
gefeli :)
bij mij werkte die chello hlpdsk ook wel goed :)

• rontemp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 11:59

rontemp

MUHAHA

Je kunt ook proberen je nieuwe nic het mac adres te geven van je oude nic->klik rechts op netwerkomgeving
->eigenschappen-> klik op de nic en dan eigenschappen >geavanceerd->network address->vink waarde, en vul je oude mac address in zonder streepjes. Dit is niet bij alle nic`s mogelijk.Wel bij realtech 8019 en 8139c(100 mbit)

Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP

• Koffie
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dit had je idd zelf kunnen searchen.
Verder is het bijna altijd zo dat je in dit soort specifieke gevallen beter bij de helpdesk van je eigen provider kunt aankloppen.

Je probleem is opgelost, dus deze gaat dicht.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.