Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sinterklaas plaatst alleen slotjes...

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik lees nu ongeveer een half jaar het Tweakers forum en sinds deze week heb ik ook een account :P (Ik had problemen met mijn ISP mail)

Ik lees het forum met veel plezier (vooral OCM) maar aan 1 ding stoor ik me echt mateloos: Sinterklaas 82tm...
Ik zie bijna nooit een antwoord geven op de vragen van de forumgebruikers, het enige wat hij zegt is zo ongeveer:
- "Lees de FAQ"
- "Je forum voldoet niet aan de richtlijnen blablabla"
- "Blablabla vandaar dit slotje"

Het komt er dus op neer dat ik vind dat de taak van een mod vooral is de vragen van de forumgebruikers te beantwoorden. Dit is toch het doel van het forum? Elkaar helpen met elkaars problemen... (ga zo door HLPDSK!)

Ik wil Sinterklaas niet boos maken ofzo maar ik moest dit gewoon even zeggen...

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zondag 30 december 2001 01:32 schreef FraGGoFieL het volgende:
Ik wil Sinterklaas niet boos maken ofzo maar ik moest dit gewoon even zeggen...
* moto-moi dacht altijd, dat het de users waren die antwoord gaven, en dat modjes de algemene 'lijn' van hun deel van het forum probeerden te sturen, met _helaas_ het plaatsen van slotjes en het moven van topics die ergens verkeerd geplaatst zijn.. Kijk voor de gein eens naar NOS, daar staan op dit moment 2 topics op slot. En dat betekend heus niet dat Nelske & Jotti niet opletten, in tegendeel.. maar de users hebben ook een verantwoordelijkheid.

Schijnbaar moet Sinterklaas op dit moment wat meer modderen, en meestal ligt dat voor een deel bij de users :'(

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Het komt er dus op neer dat ik vind dat de taak van een mod vooral is de vragen van de forumgebruikers te beantwoorden. Dit is toch het doel van het forum? Elkaar helpen met elkaars problemen...
Dit vind ik echt een superkromme redenering. Waarom vind je dat? Denk je dat een moderator tijd heeft om tientallen vragen per dag te beantwoorden? Dan begrijp je dus echt niet hoe een forum werkt.

Hoe werkt een forum:

Er zijn users, en die vormen samen een gemeenschap. Met elkaar en voor elkaar. Users kunnen vragen stellen, en andere users kunnen vragen beantwoorden. Het is de bedoeling dat hier een redelijk evenwicht in zit.

De moderators zijn er alleen maar om alles in goeie banen te leiden. Als er dingen niet goed gaan dan is het de taak van de moderator om daar iets aan te doen. En daar alleen heeft ie het al meer dan druk genoeg mee.

Dat neemt niet weg dat een moderator ook gewoon een user is, en net als ieder ander kan reageren in een topic om te helpen. Zelf doe ik dat tenminst wel als ik daar de tijd voor heb.

Maar volgens jouw redenering zou GoT een helpdesk zijn waar de moderators alle vragen van alle users moeten beantwoorden? Get real dude :D

Denk eerst even goed na over wat een forum inhoudt, en wat de taak van moderators nou eigenlijk is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
hmm... weer wat geleerd :P
volgens mij was een half jaar toch niet genoeg :'(

• JvS
  • Laatst online: 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het komt er dus op neer dat ik vind dat de taak van een mod vooral is de vragen van de forumgebruikers te beantwoorden.
Dat is niet echt mijn 'taak' hoor. Ik vind het wel leuk om te doen, dat wel :). Maar mijn taak? Nou nee. Als ik mijn eigen forumpje maar gewoon netjes houd, dan is er niets aan de hand, ook al help ik helemaal niemand...

Zolang hij niet gekke dingen sluit ofzo, is er niets aan de hand...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mwah, het is erg fijn als een moderator af en toe een antwoord geeft, maar verplicht is dat niet, zeker als hij/zij het al druk genoeg heeft met modereren zelf. Je wordt geen moderator om vragen te beantwoorden, dat kan je als gewone user ook wel ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Volgens mij heeft de Sint al werk zat aan het in de gaten houden van het forum :{ Als hij ook nog eens vragen moet beantwoorden is hij wel ff bezig. Hij is GM, dus komt hij komt overal :{

Verwijderd

Gisteren was ik niet zo vriendelijk aan het modden, dat kan kloppen :)

Ben er ook maar mee opgehouden, kreeg het alleen wat te laat door.

Ik probeer nog wel mensen te helpen, maar het grootste gedeelte van de vragen in de fora waar ik kom zijn vrij simpel op te lossen. Ik help liever de mensen die wat moeite hebben gedaan om hun probleem op te lossen (en dat zijn er helaas niet zoveel meer)

De afgelopen week heb ik zowiezo errug veel gemod omdat er best veel modjes zijn die een sociaal leven hebben ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bij nader inzien... Sinterklaas is de kwaadste niet... :P

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 14:09 schreef FraGGoFieL het volgende:
;) :)

Tja, modereren komt op de eerste plaats, als je modje, HGM (of GM) bent. Als je nog tijd over hebt, dan kan je nog energie steken in het beantwoorden van vragen.
Sinterklaas heeft het dus al meer dan druk genoeg met modereren en alles in goede banen leiden.
Vergis je niet in de hoeveelheid werk die daar in gaat zitten.

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 14:09 schreef FraGGoFieL het volgende:
Sinterklaas rules hoor.
Tjeeessss... daje dat nog niet wist.

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

- "Je forum voldoet niet aan de richtlijnen blablabla"
Kun je ookal je eigen forum krijgen :?

Neem aan de je topic bedoelt..

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 17:28 schreef Greta48 het volgende:

[..]

Sinterklaas rules hoor.
Tjeeessss... daje dat nog niet wist.
Ok, wat heb je nodig? Zeg het maar ;)

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-11 09:26
Op zondag 30 december 2001 18:58 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

open mijn threads die ten onrechte zijn gesloten (90%)
>:)

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-11 19:51

Thorne

Forrester

[flame on]

De GoT is een zinkend schip...

...slotjes zijn nodig om her en der gaten in de romp op te vullen.

Maar ik denk dat het hier naar de knoppen gaat.

De echte hardcore is weg en er zijn mijns inziens teveel nieuwe mensen hier die zich errug gers vinden en ook op een bijpassende manier posten/flamen/ouwehoeren.

In het kort:

Het is geen Gathering of Tweakers meer, maar Gathering of Newbies!

[flame off]

Wat niet wegneemt dat het wel jammer is dat het zo loopt!

>specs<

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 19:46 schreef Thorne het volgende:
[flame on]

De echte hardcore is weg en er zijn mijns inziens teveel nieuwe mensen hier die zich errug gers vinden en ook op een bijpassende manier posten/flamen/ouwehoeren.

In het kort:

[flame off]

Ik vind het niet echt flamen hoor, meeste klopt wel.

Gathering of Tweakers is Gathering of Mensen die iets met computers doen geworden en dat is jammer. No Offence naar mensen die er niet zoveel van snappen, maar je kan beter eerst ergens anders beginnen (en vooral manieren leren)
als je er niet zoveel van snapt.

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 18:58 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Ik?
Nog niks.. ik ben me aan het indekken :P

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 16:02

we_are_borg

You will Comply

Op zondag 30 december 2001 19:46 schreef Thorne het volgende:
[flame on]

In het kort:

[flame off]

Wat de Newbies betrefd het is nog steedts zo dat iedereen ook een newbie was. Juist door te vragen als newbie leer je wel wat zelf proberen is beter maar niet iedereen durf gelijk te gaan kloten in zijn pc of software te instaleren enz. enz.
Gewoon even moeite nemen om iets te lezen en antwoord op te geven, sommige zeggen ook wel eens dat had ik zo gevonden in de search mar vergeten dat niet iedereen gelijk kan vinden wat hij/zij zoekt. Geduld is een schonezaak.

Misschien een idee om een appart newbie stukje te maken. Nt zo als Networking heeft Normaal en Advanced.

Maar sommige newbies kunnen natuurlijk ook is "Lurk before you leap" doen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-11 19:51

Thorne

Forrester

Je hebt gelijk, maar waar ik me aan stoor is de verhouding Newbie : Normale User.

Verder ligt de gemiddelde leeftijd hier veels te laag. Niet dat ik zo oud ben, maar er zitten hier veel mensen die in die "moeilijke fase in de jeugd met dat hormonen overschot" zitten.

Ik heb eigenlijk reden genoeg om hier niet meer te komen zou je zeggen.

>specs<

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Op zondag 30 december 2001 20:26 schreef we_are_borg het volgende:
Maar sommige newbies kunnen natuurlijk ook is "Lurk before you leap" doen.
Da's precies het punt.. Als dat nou maar gedaan werd..
(van lezen en zelf proberen leer je veel meer dan alleen maar vragen stellen!)

En vergeet niet wat nou de eigenlijke doelgroep is/was...

Oh, en over die opmerking dat de mod er alleen zou zijn voor het beantwoorden van vragen van forumgebruikers: Wat moeten de HK-mods dan doen :? ;)

Thorne: Je hebt ook nog genoeg redenen om wel te komen.. Je moet alleen een beetje selectief je topics kiezen.. (en een beetje door het puberale gedrag heen kunnen kijken ;))

Verwijderd

Ik heb een keer uitgezocht hoeveel van de slotjes van newbies afkomen, dat is maar 1/4 van het geheel, erg weinig dus. De bron van het probleem ligt ergens anders.

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 21:19
Op zondag 30 december 2001 21:34 schreef Thorne het volgende:
Ik heb eigenlijk reden genoeg om hier niet meer te komen zou je zeggen.
nou eeh
tot ziens dan maar he, enne, als iedereen die een newbe ziet dat roept, dan gaan ze wel, je kan ook nog zeggen, ik ben zelf ook een newbe, niemand kan alles weten namelijk

• intert0y
  • Laatst online: 10-03 15:17
[flauw-modus]
Ik weet niet hoe het met julie zit maar ik geloof niet meer in Sinterklaas sinds mijn 8e ofzow? :)
[/flauw-modus]

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:33
Op zondag 30 december 2001 21:58 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Ik heb een keer uitgezocht hoeveel van de slotjes van newbies afkomen, dat is maar 1/4 van het geheel, erg weinig dus. De bron van het probleem ligt ergens anders.
Tsja, je hebt newbies (mensen die pas x tijd zijn geregd, en maar x posts hebben, en je hebt n00bs, waarvan ik door een aatal modjes al passende beschrijvingen heb gezien (niet zoeken, zelf geen flikker doen aan het probleem, soms zelfs een topic beginnen dat al zowat BOVENAAN de active topics staat, etc).

Ik weet niet wat je als criterium voor newbies hebt gebruikt, maar hoeveel % van de slotjes komt op de rekening van de n00bs?

En dat 'lurk before you leap': zoiets kun je forceren, door zeg maar een week geregd te moeten zijn voor je mag replyen, en een maand voordat je een topic mag maken bijvoorbeeld. Dan zijn we alvast van een deel van dat kwart af (alle beetjes helpen, zeg maar :P ). Okee, op de fora waar ik die constructie tegen ben gekomen, vond ik het super irritant, maar de nieuwe user wordt wel gedwongen om iig te wachten (tot tien tellen zeg maar), en hopelijk dus maar gaat lurken.

offtopic:
Ben je ook meteen van het probleem van vorige week af, dmv scriptje reggen en flooden ( Deze dus ). Is al redelijk gepatched door nog een zooi domeinen als reg-domein te blokeren, maar waterproof is dat natuurlijk nog niet.

Hmm, vlg mij heb ik dit de laatste tijd al vaker gezegd? Crosspost! Slotje! Ban! >:) :P :+

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 22:05 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

nou eeh
tot ziens dan maar he, enne, als iedereen die een newbe ziet dat roept, dan gaan ze wel, je kan ook nog zeggen, ik ben zelf ook een newbe, niemand kan alles weten namelijk
n00b? je hebt 750 posts man!

Verwijderd

Ben je op vakantie geweest ofzo ? :z

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
Vanwaar deze nutteloze kick? Deze kan dus dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.