Toon posts:

ADSL Alcatel modem niet meer te pingen na update!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van me heeft z'n ADSL Alcatel modem met de nieuwste firmware proberen te updaten, wat volgens mij niet eens is gedaan, omdat ie niet op remove passive heeft gedrukt! Maar nu nadat de modem gereboot is, kan ie er niet meer opkomen.

De lampjes op het modem knipperen naar behoren.
Maar het bereiken van de modem is dus het probleem.
Pingen werkt niet meer, ook niet na het reset knopje ingedrukt te hebben erachter.

Weet iemand wat te doen?

Thanks already!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Ping of Life uitvoeren. Zie Alcatel manual. Werkt niet > probeer Ping-to-Defaults (in manual).

Als dat niet werkt heb je je modem vernaggeld, en moet je EEPROM opnieuw geprogrammeerd worden. Ik heb dit dus gehad, en het ergste is: dat modem is niet eens van mij.

DIT IS MIJN WEBSITE

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zondag 30 december 2001 10:39 schreef havana het volgende:
Ping of Life uitvoeren. Zie Alcatel manual. Werkt niet > probeer Ping-to-Defaults (in manual).

Als dat niet werkt heb je je modem vernaggeld, en moet je EEPROM opnieuw geprogrammeerd worden. Ik heb dit dus gehad, en het ergste is: dat modem is niet eens van mij.
die EEPROM, kan je die zelf opnieuw programmeren, bijvoorbeeld, door het modem open te schroeven, en dan net zoiets als hotflashen ofzo, de firmware upgraden :?

• havana
Nope. Bij KPN hebben ze zelf zo'n EEPROM reader.. een speciaal apparaat waarmee je die dingen kan flashen.

EEPROM heeft niks met firmware te maken btw, firmware kan je zelf upgraden.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

En is het nog gelukt?? ik heb namelijk precies hetzelfde probleem :( kan je zo binnen wandelen bij KPN om hem als het ware op nieuw te flashen? of zijn er nog andere oplossingen?? dan behalve die ping of live en zo

• havana
Je kunt nog een paar dingen doen.
1. Ping of Life (zie manual)
2. Ping to Defaults (zie manual)
3. reset knopje achterop 30 seconden inhouden met een pen

werkt telnet 10.0.0.138 dan nog niet heb je je modem verneukt en is het enige wat je nog kunt doen: bellen met 0800-MxStream !

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Dan zitten je grote vrienden van KPN klaar om je er uit te helpen NOT :(

Verwijderd

Ja inderdaad KPN doet er ook geen ruk aan... echt een K*T helpdesk eerst een half uur wachten en daarna door een vaag mannetje geholpen worden.. die gast kon echt niet normaal communiceren... maar goed ik zit dus helaas nog steeds met het probleem.. hij zij wel dat m'n modem gewoon goed werkte. al duf ik er op te wedden dat het wel degelijk mijn modem is. Het schijnt dat ze het via de centrale kunnen checken of je modem goed opereert.. ik hoop dat er alsnog iemand mij kan helpen met deze "enigma".

TNX alvast

• havana
Ik zei gewoon tegen die gast dat het oranje lampje bleef branden (was geeneens waar) en toen zei ie: nou stuur maar op die modem.

Binnen 2 dagen had ik een nieuwe :) Verder nooit meer iets van gehoord btw.

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1