Toon posts:

problemen Abit KT7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het probleem:
PC start gewoon, maar zodra ik iets "zwaars" wil doen (bv installeren Office, of een spel (ghost recon) slaat de boel vast (HD lampje op de kast blijft branden) ik kan er alleen nog uit door te resetten, na de reboot (memory check OK) wordt de Primary Master niet gevonden (rest wel)
resetten helpt niet, in de bios kan de Prim. Master ook niet worden gevonden. alleen als ik de pc uitzet en weer aanzet start de boel weer gewoon op.
In W2K event viewer werd verwezen naar een IDE controller error (heb die melding eruit gekregen door de VIA IDE drivers te installeren, maar het probleem blijft :'(
Heb in de bios geprobeerd om de Prim.Master via manual aan te spreken, maar ook dit werkt niet.

wie o wie heeft een oplosing (of wordt het een nieuw moederbord :'(

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Probeer het allereerst eens met de gewone kloksnelheid. Het zou mij niet verbazen als die freezes door het overclocken van de PCI bus komen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Je CPU loopt 1120. Is dit 10*112?
Want ik heb ook een KT7 en die trekt geen hoge FSB's. In mijn sig staat 115*12,5 maar dit moet 110*13 zijn. Een FSB hoger dan 110 trekt mijn bordje niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik draaide inderdaad op 10 x 112 (W98se als OS)had toen heel af en toe last van vastlopers ben toen teruggegaan naar 10 x 100, had geen problemen, die begonnen ongeveer een paar weken terug.
Ben nu over op W2K en de bios op 10 x 100 gelaten, de problemen zijn gebleven.
Zijn er misschien andere bios instellingen die van invloed kunnen zijn??

Verwijderd

Ja dat kan. Wat ik in zo'n geval zou doen is kiezen in het bios voor de fail-safe option. Daarna kun je natuurlijk nog wat dingen omhoog bijstellen, als alles weer goed werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Hoera !!!! :)

probleem opgelost,
na het installeren van de laatste VIA 4in1 drivers ( |:( ) loopt de boel weer als een zonnetje

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Op woensdag 02 januari 2002 16:15 schreef The_Coach het volgende:
Hoera !!!! :)

probleem opgelost,
na het installeren van de laatste VIA 4in1 drivers ( |:( ) loopt de boel weer als een zonnetje
Niet zo slim :+...
Pagina: 1