Vaag cooler probleem met laptop

Pagina: 1
Acties:

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 09:29

DSK

boeiend...

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een Toshiba Tecra 8000 (PII 366 128MB RAM 6GB,...) en ik heb vanmmorgen de BIOS geupdated naar versie 9.30 nu viel het mij op, dat als hij op netspenning staat, de cooler op een beaald moment aanslaat... (logisch) maar trek ik de stekker uit en laat hem werken op batterij, dan valt de coller direct uit, stekker er weer in, cooler weer aan :? daarjuist, was ik naar divX aan't kijken via de TV-out, ging perfect maar deed oppeens een vaag bneeld terug op het laptop scherm :? en toen ik de stekker instak, ging de cooler direct aan, ik voelde, en ik verbrande bijna mijn vingers |:( Ik heb hem nu teruggeflashed naar versie 9.20, en de settings in de BIOS teruggezet, maar zonder resultaat, als ik reboot als hij op batterij werkt, dan slaat de cooler een moment aan bij het booten van WinXP, maar eens in XP slaat hij af...

Hopelijk kan iemand me helpen, want ik vertrouw het niet echt...

Anders nog eens de full Specs:
Toshiba Tecra 8000
Intel Pentium II 366
128MB RAM
6GB HD
Neomagic 2,5MB Video
14,1" TFT Scherm
24x CDROM
Sound
Xircom PCMCIA netwerkkaart
On-Board modem
USB
Draait onder Windows XP Pro Nederlands

Blog (Linux-related)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dan post ik het hier maar nog een keer.

sorry modjes, had deze even niet gezien (have mercy on me :P)

maarre ontopic weer.:

Wat ik weet van de Toshiba notebook is dat die fan alleen draait als hij echt warm wordt, anders niet (stroombesparing). Maar ik weet wat je bedoelt, mijn Sony is ook een leuk kacheltje inmiddels na mem upgrade.

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
ja, maar nu draait hij dus constant als hij op netstroom werkt, en niet op batterij.. gisteren bij het spelen van Worms World Party, had ik'm op mijn shoot, en toen sloeg de cooler af en toe aan (op batterij) daarjuist heb ik bijna een uur zo the sims Hot Date zitten spelen en de cooler heeft niet eens aangegaan (je hebt gelijk wel lekker aangenaam van warmte...) >:)

Blog (Linux-related)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zondag 30 december 2001 01:44 schreef Jensd het volgende:
ja, maar nu draait hij dus constant als hij op netstroom werkt, en niet op batterij.. gisteren bij het spelen van Worms World Party, had ik'm op mijn shoot, en toen sloeg de cooler af en toe aan (op batterij) daarjuist heb ik bijna een uur zo the sims Hot Date zitten spelen en de cooler heeft niet eens aangegaan (je hebt gelijk wel lekker aangenaam van warmte...) >:)
Zit er ook een tempsensor op.
Notebooks worden vaak heel warm, maar te warm is natuurlijk ook niet goed.

[ik ben vandaag een beetje melig modus]
Maar je kunt er natuurlijk ook vanuit gaan dat als je HOT date gaat spelen dat hij warm wordt |:( :P

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
die heeft een temp sensor, staat op de site van Toshiba, en in de handleiding. Normaal moet de cooler aanslaan wanneer de Computer het te warm krijgt, dat was duidelijk merkbaar bij het spelen van WWP maar volgens mij ligt het aan die BIOS update, en vooral dat vaag scherm probleem zit me dwars (er komt een waas over het scherm, en die verwijt langzaam, maar de computer zit volledig vast...)

Blog (Linux-related)

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:29

Yucko

One clown to rule them all !

Het is gewoon zo, dat wanneer is aan de netstroom hangt dat ie eerder gaat koelen. Op de accu zal ie dat minder snel doen simpelweg omdat ie dan nl. ook minder gaat verbruiken. Koelen kost nu eenmaal stroom, en je wilt toch zo lang mogelijk met je accu doen. Vandaar dat hij de temp. hoger laat worden alvorens te gaan koelen.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 09:21
al eens gekeken in de opties van xp zelf?? Volgens mij kan je daar bij energie beheer dat allemaal instellen wanneer de koeler moet werken, of niet?

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
nee, dat kan ik niet in XP...
Dat van die hogere temp voor koelen bij battery weet ik toch niet, want je hebt 2 insteliingen: Performance (eerst koelen en als het nog niet help CPU vertragen) of Quit (eerst vertrage, als dat niet helpt, koelen) En zowel bij battery & AC staan die gelijk... Maar het kan wel zijn dat het normaal is.
Weet niemand dan wat dat was met mijn scherm?

Blog (Linux-related)

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
echt niemand meer ??? Der moet hier toch wel iemand zijn die ook een Tecra 8000 heeft?

Toch al bedankt voor jullie reacties

Blog (Linux-related)

Pagina: 1