SB Audigy probleempje !!

Pagina: 1
Acties:

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:32

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Deze kaart bezit ik nu, maar ik vind het geluid niet mooi, terwijl ik best een goede speakerset heb (Labtec Edge 418).

Ik heb wel eens gehoord dat het ook aan de positie van je kaart kan liggen in je systeemkast.
Is dat zo??

Dus ik bedoel: Als ik hem een slot naar beneden zet, heb ik dan beter geluid??

En mijn 2e vraag: Op de kaart zit een aansluiting CD-in en een aansluiting voor digitaal cd.
Is het geluid van digitaal-cd mooier of scheelt het niks?
En heeft dat ook invloed op je DVD-films?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ook vind ik dit vreemd:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~w.onderstal/audigy.bmp

Wat houdt dat in?
Mijn audigy deelt IRQ 10 met de Geforce 2mx en de Realtek Netwerkkaart.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat je geluid niet mooi is, komt door je PC speakerset. Die kaart levert gewoon een hifi-waardige geluidskwaliteit. Van slot wisselen lijkt me geen zak uitmaken. Hooguit dat-ie dan een ander IRQ krijgt of stopt met kraken.

De kwaliteit wordt er niet anders door.

Dat plaatje zegt trouwens: Dit apparaat werkt prima, geen problemen. Niets aan het handje dus. IRQ's delen is geen probleem

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Bij mij wordt IRQ 10 ook gedeeld met mijn videokaart. Het is de 1394 PCI hostcontroller (firewire), die ik heb uitgezet omdat ik hem niet gebruik.
Waardoor heb je een slecht geluid...brom,ruis e.d.

Ik heb hier een perfect geluid uit mijn Labtec APX 4620 en mijn Pioneer versterker met boxen komen.

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 00:13 schreef KHdV het volgende:
Bij mij wordt IRQ 10 ook gedeeld met mijn videokaart. Het is de 1394 PCI hostcontroller (firewire), die ik heb uitgezet omdat ik hem niet gebruik.
Waardoor heb je een slecht geluid...brom,ruis e.d.

Ik heb hier een perfect geluid uit mijn Labtec APX 4620 en mijn Pioneer versterker met boxen komen.
Ja het lijkt erop of dat het ruis is...

Maar ik ga het vanmiddag nog een keer proberen met een schone install van windows en dan zal ik de Audigy in een ander slot proberen...