Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Lijkt er veel op maar jij hebt reeds een herkenning van de pc's in de netwerkomgeving maar zover kom ik nog niet eens.Op zaterdag 29 december 2001 23:13 schreef kerstman_82_tm het volgende:
zie ook: [topic=364572/1/25]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Blijven nog over:
de crosskabel
een slecht werkend W98 systeem
probeer het es met andere ip adressen... 10.0.0.1 en subnet 255.0.0.0 bijvoorbeeld..
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
nope, gewoon 1 netwerkkaart in elke pc maar 1 pc heeft een USB ADSL modem.Op zondag 30 december 2001 01:51 schreef The Real Falcon het volgende:
Mm..heb je misschien in 1 van die pc's een nic naar buiten toe, met als subnet 255.255.255.0?
probeer het es met andere ip adressen... 10.0.0.1 en subnet 255.0.0.0 bijvoorbeeld..
Zo'n schop(je) is wel aardig, maar de crosskabel al getest ?Op maandag 31 december 2001 18:50 schreef Chevy454 het volgende:
*Kick*
Op PC2 alles van netwerk verwijderen en opnieuw installeren al geprobeerd. ?
? weet jij wat.
inderdaad AAD
Gedaan en nog niks. De crosskabel moet ik doormeten maar hij is 40km van mij verwijderdOp maandag 31 december 2001 18:58 schreef PokkeNoise het volgende:
[..]
Zo'n schop(je) is wel aardig, maar de crosskabel al getest ?
Op PC2 alles van netwerk verwijderen en opnieuw installeren al geprobeerd. ?
Ga ik proberenOp maandag 31 december 2001 18:59 schreef edgar108 het volgende:
misschien een idee om naast netbeui en het TCP/IP protocol ook het IPX/SPX protocol te installeren? zo heb k het tenminste hierzo staan...
Meeste kans is er met NETBEUI (Microsoft)
Verdenking ligt bij crosskabel, anders MS-dom-weg alles een keer verwijderen en opnieuw installeren met eerst NETBEUI als protocol.
Toch niet als subnet zoiets ingetypt als 255.225.255.0
[goed lezen]
Laatste kan niet, PC1 ziet PC2
[/goed lezen]
? weet jij wat.
Ik heb alle settings 10x nagekeken en daar lag het niet aan. Ik heb binnenkort een andere crosskabel om te testen.Op maandag 31 december 2001 20:36 schreef PokkeNoise het volgende:
Zou niet echt nodig moeten zijn om IPX/SPX (Novell) te moeten installeren.
Meeste kans is er met NETBEUI (Microsoft)
Verdenking ligt bij crosskabel, anders MS-dom-weg alles een keer verwijderen en opnieuw installeren met eerst NETBEUI als protocol.
Toch niet als subnet zoiets ingetypt als 255.225.255.0![]()
[goed lezen]
Laatste kan niet, PC1 ziet PC2
[/goed lezen]
Ik ga morgen w2k op pc2 (P3-667MHz) installeren en op pc1 (P1-100MHz) w98se.Op dinsdag 01 januari 2002 19:15 schreef Sjadow_ het volgende:
ik had ook zo'n probleem en bij mij lag het gewoonweg aan windows 98, heb ik sindsdien ook nooooit meer gebruikt, wat ik je kan aanraden voor netwerken is toch windows 2000, vind ik tot nu toe het beste..
en kijk es op je werkgroep-naam gelijk es aan mekaar. (ik heb ook es uren lopen kijken en toen had ik ut ineens door
suc7
AMD 939 3000+, A8N-SLI Deluxe, 2GB mem, dvd fikkertje en voor 2TB aan space
Dacht eerst dat er misschien een kabelbreuk was maar met de multimeter bleek dat de kabel perfect in orde was.
Daarna ff op beide pc's een verse windows installatie en met de zelfde ip settings als voorheen werkte de boel.
Dit topic kan dus worden afgesloten.
Verwijderd
Ik denk dat het de kabel is. of brakke windows install.
als je subnet's goed hebt staan, en je ip's kloppen enzo.
we wachten de meting af
--------------------------------------------------
ok ik geef toe ik deed wat lang over de post