[cm] frontjes cd-rw en dvd speler verven

Pagina: 1
Acties:

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:16
Ik heb een probleempje. Vandaag ben ik serieus begonnen met het modden van mijn kast. Er zitten 2 blauwe ledjes in (waar zeg ik niet :D ) en de kast heeft een nieuwe kleur gekregen. Alleen nu zit ik dus met een probleempje.

Ik krijg namelijk de frontjes van mijn brander en de dvd speler er niet veilig (zonder dat er iets kapot gaat dus :D ) van de apparaten af en ik wil ze toch echt wel ff dezelfde kleur spuiten.. wie heeft er tips of ervaring met een philips brander (met een goud frontje) oe krijg ik die eraf?

en van de dvd speler heeft iemand daar ervaring mee of zit ik dit nu op de heel verkeerde plek te vragen :D

Strava | AP | IP | AW

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 21:49
je zit wel op de goede plaats hier :)

laat me raden je hebt drives met sledes??
dan word het idd lastig. ik denk dat je dan je je de hele slede eruit moet halen...

zelf heb ik gelukkig geen slede in mn DVD dus die was makkelijk

ik heb nog wel een kapotte cd drive dus ik zal wel ff kijken hoe het makkelijk kan ;) (ik wil het toch ook weten voor mn volgende mod)

Bier, Whiskey en Metal!!

• Webgnome
Ok, thanks :) en nog een andere vraag (of moet daar een nieuw topic voor worden geopent) waar in de omgeving van venlo kan ik gekleurd plexiglas krijgen (als dat bestaat)

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Bij mijn drives (met sledes) moet je eerst een kleine frontplaatje van de slede verwijderen. Daarna kan de grote frontplaat eraf. Je kunt deze frontjes het beste verwijderen door met een geopende slede te beginnen. Het lukt echt. Anders eerst ff een paperclip in dat gaatje proppen zodat de slede manueel geopend kan worden.

Succes

• LordMithril
woohoo tis me gelukt :)

ik heb eerst de dirve geopend (met naald) en toen eerst het kleine frontje van de slede afgehaald (zit vast met soort klik/schuif systeem) daarna kan je het grote frontje eraf halen (die zit vast door een klik mechanisme aan de zij en onder/bovenkant van de drive (wisselt wel eens))

en dan is alles er makkelijk af :)

bij de writer (als ik de goede denk te bedenken :P )dan hebbie niet eens een klein "slede frontje" dus is het nog makkelijker

Bier, Whiskey en Metal!!

• Webgnome
lol :) thanks voor het tutorialtje..

[flauwe modus]
heb je ook foto's
[/flauwe modus]

Strava | AP | IP | AW

• LordMithril
tuurlijk heb ik foto's :)

(meen je dat echt? kep namelijk geen zin om het voor niks te doen :9 )

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 23:55 schreef Lord_Mithril het volgende:
tuurlijk heb ik foto's :)

(meen je dat echt? kep namelijk geen zin om het voor niks te doen :9 )
nee laat die foto's ff zien :)

• Webgnome
gewoon laten zien .. doe het voor mij .. :)

zakt op zijn kniejen (breekt ze) en zegt:

PLEAAAAAAAAAAAAASE

Strava | AP | IP | AW

• LordMithril
Ask and you shall recieve

Het slachtoffer >:)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/lord.mithril/Pics/PCpics/CDmod1.jpg

aansluiting klein frontje (schuif/klik systeem)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/lord.mithril/Pics/PCpics/CDmod2.jpg

1ste operatie gelukt
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/lord.mithril/Pics/PCpics/CDmod3.jpg

aansluiting groot frontje (klik systeem op 3 punten)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/lord.mithril/Pics/PCpics/CDmod4.jpg

SUCCES!!!!
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/lord.mithril/Pics/PCpics/CDmod5.jpg

zo goed? >:)

Bier, Whiskey en Metal!!

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Alleen niet echt scherp ;) maar het is te zien hoor

• LordMithril
webcam... sue me of geef me gewoon een goede camera >:)

veel duidelijker krijg ik ze niet... maar je kan het redelijk zien toch?

Bier, Whiskey en Metal!!

• Webgnome
thanx.. you are da man :D

Strava | AP | IP | AW

• Webgnome
ik wil nog ff hierbij blijven :D. Is het verstandig om ook de slede te spuiten (die er toch vrij simpel uit te krijgen is? )

Strava | AP | IP | AW

• LordMithril
dan moet je toch echt je CD-speler echt open maken dus de schroeven enzo eruit. want volgens mij kan je dat ding erniet zo uit halen.

correct me if im wrong

Bier, Whiskey en Metal!!

• Webgnome
dan zal ik die er eens vakkunding uithalen >:)
Maar heeft dat nadelige gevolgen voor de lens oid ? ik bedoel dus niet het losschroeven etc maar het verven van de slede?

enne nog iets :D. Heeft ook met frontjes te maken.. Hoe verf ik dat knopje van mijn a:\ drive want ik krijg dat er niet af (niet zonder het kapot te breken :D ).

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

ik heb gewoon alles afgeplakt behalve dat knopje en dat ging gewoon goed hoor, nergens problemen mee. Alles is nu zwart, op mn LiteOn na dan, want die heb ik een tijd later pas gekocht en ik weet nog niet of ik deze kast wil houden, dus die geef ik nog maar ff geen kleur. Misschien een stealthmod, als dat een beetje wil lukken.

• Webgnome
Sorry dat ik dit topic weer omhoog schop maar ik heb mezelf overtuig dat het verven van het frontje van de brander ook wel tof zou zijn... Ik heb namelijk het dvd frontje (plus slede voorkantdingesdingetje) eraf gehaald en gaat zo onder de spuitbus >:) maar ja nu nog die brander. het lijkt erop dat ik die open moet draaien (doe ik liever niet)

heeft iemand ervaring met het loshalen van het frontje van een Philips CDRW400 series brander?

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Bij Philips cdr400 serie kun het frontje er vrij makkelijk afhalen door de 4 pennetjes achter het frontje los te haken. Hierna kun je het frontje er in 1 geheel afhalen.

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:13

Flotter

Pelipper!

Op zondag 30 december 2001 16:08 schreef webkabouter het volgende:
Sorry dat ik dit topic weer omhoog schop maar ik heb mezelf overtuig dat het verven van het frontje van de brander ook wel tof zou zijn... Ik heb namelijk het dvd frontje (plus slede voorkantdingesdingetje) eraf gehaald en gaat zo onder de spuitbus >:) maar ja nu nog die brander. het lijkt erop dat ik die open moet draaien (doe ik liever niet)

heeft iemand ervaring met het loshalen van het frontje van een Philips CDRW400 series brander?
Ik heb't hier ff met een kapotte PCA460RW geprobeerd, dat was erg makkelijk.
- La openen, gouden slede voorkantdingesdingetje naar voren/boven trekken
- 2 zilverkleurige schroeven aan de onerkant losschroeven
- voorzichtig de 4 zwarte klemmetjes aan dezijkanten indrukken en bovenkan naar boven/achter schuiven
- 2 grijze klemmetjes van frontje indrukken en frontje naar voren trekken.
- Vervolgens kun je de 2 doorzichtige lichtgeleiders (Disc en In use) er gewoon uitdrukken (naar binnen toe)

Ik denk dat je'm dan wel kunt spuiten.
Eventueel zou je'm ook volledig kunnen ontmantelen, daarvoor haal je de plastic smeltgevalpiefjes los, haal je het ijzeren geval eraf (schroevedraaier eronder (aan de bovenkant), voorzichtig een stukje liften en aan de onderkant de 2 klemmetjes indrukken), daarna de rest van de plastic smeltgevalpiefjes loshalen en kun je het zwarte deel van het frontje loshalen. De ejectknop zit dan ook los.
Dat zwarte stuk moet je dan na het spuiten wel weer vastlijmen, anders zit ie een beetje los. Ook het ijzeren ding kan dan wel een druppel lijm gebruiken.

't In elkaar zetten gaat verder in omgekeerde volgorde.

uitvoeren alleen op eigen risico!

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Webgnome
laat dan maar zitten.. mij kennende zit dan de hele drive (inclusief binnenkant) vol lijm maar toch thanks for the hulp ik zal het opschrijven voor als ik mijn nieuwe brander(pc) heb dan kan het niet meer zoveel kwaad :D

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1