Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Moderaten.... ik snap niet hoe sommigen redeneren

Pagina: 1
Acties:

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Over het moderaten: ik dacht dat het systeem was ingevoerd om interessante en informatieve posts wat duidelijker zichtbaar te maken. Daarmee hangt direct samen dat een interessante / informatieve / inzichtvolle posting dus ook een hoger niveau / hogere score krijgt (in de meeste gevallen dus allebie op 1). Op deze manier krijg je wel lekker die opmerkingen van 'interessant' enzo, maar voor degene die geen onzin wil zien en het minimale niveau op 1 zet, blijft alles nog steeds onzichtbaar.... Terwijl het systeem juist als doel had om het mogelijk te maken om snel een selectie door niveau-keuze toe te passen!!!
Mjah, voorlopig gaan de meesten toch gewoon door met opmerkingen toevoegen, maar geen scores wijzigen.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dit is één van de voornaamste redenen waarom het huidige modsysteem voor geen meter werkt.

• Helsie
  • Niet online
Phew... ik voel erkenning...
Maar zelf heb ik als moderator wel de neiging soms om een korte opmerking toe te voegen. Maar ik vind verder het huidige moderatiesysteem vrij aardig werken. Het blijft gewoon van groot belang dat de moderators weten wat ze doen. Steeds meer mensen worden moderator en doen maar gewoon wat. Met het nieuwe systeem vind ik alles wel okay lijken op 1 ding na: een gewone bezoeker moet niet kunnen moderaten. Er moet toch een soort selectie blijven zodat het alleen door 'bekwame' mensen gedaan wordt.

• Helsie
  • Niet online
<< helaas kan ik deze niet deleten >>

Verwijderd

Check je vinden-mail!

Verwijderd

Onzin-replies worden juist gefilterd door niveau -1.....

Verwijderd

Oeps...

Verwijderd

was ff...

Verwijderd

me muis aan het...

Verwijderd

schoonmaken :P

Verwijderd

Er moet toch een soort selectie blijven zodat het alleen door 'bekwame' mensen gedaan wordt
Ik heb zelf de neiging om hier mee in te stemmen, niet omdat ik het kicken vind om Moderator te zijn en mij daardoor verheven voel, maar gezien het (soms) rookie gehalte zie ik de bui al hangen: gaan mensen zoals Beter Weter lekker zitten moderaten (ik noem die naam, omdat ie een bekende is bij een aantal van ons).

Aan de andere kant heb je met het nieuwe systeem wel een vorm van democratische kwaliteits controle en da's ook niet geheel onbelangrijk bij T.net

Maar ja, hoe bepaal je de bekwaamheid van bezoekers? Op alleen score (karma in combi met tweakotine)?
Is ook moeilijk, mijn karma ligt relatief laag ten opzichte van mijn postings, omdat ik ook nog wel eens een hoop lol wil posten en daarmee krijg je een hoop berichten met weinig punten. Daarnaast schommelt mijn tweakotine gehalte van hoog naar laag, omdat ik eigenlijk alleen op mijn werk op T.net rondhang en ja, ik heb niet altijd de hele dag de tijd om daar mee bezig te zijn.

Zo zullen er nog wel meer rondlopen, dus alleen bekwaamheid op basis van punten is ook een lastige.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er moet toch een soort selectie blijven zodat het alleen door 'bekwame' mensen gedaan wordt.
Ik heb het idee dat deze voorgeselecteerde superkarma moderators veel te hoge maatstaven gebruiken, waardoor postings nauwelijks een plusje krijgen.

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 20:59

GaMeOvEr

Is een hork.

Hangt er natuurlijk een beetje vanaf.

Ik bedoel, we zijn hier Tweakers.net, maar er komen hier soms vragen voorbij die ik op computeridee.nl nog niet zou durven stellen.

Nu is het niet zo erg dat dit af en toe gebeurt, maar wil je dan dat je hier op den duur alleen maar een doelgroep hebt die uit de titel "Athlon vs. P3" alleen maar af kan leiden dat het waarschijnlijk over iets van computers gaat ?

En Helsie, ik geef wel eens 0 / 0 - interessant/inzichtvol als ik het beter dan gemiddeld vind voor 0, maar nog geen 1 / 1 waard.

Dit doe ik trouwens ook met 0 / 0 - overbodig/flamebait, dan zit het net op de grens...

Aannames zijn fataal.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Om het nog ff uit te breiden :

Generieke PC kennis doe je niet hier op, specifieke wel.

Dat is tenslotte Tweakers.net ?

Als ik de basics van PC's wil weten, ga ik niet hier naar toe, maar idd naar computeridee ofzo, als zou ik zelf alleen maar niet (al te :P ) dom willen overkomen.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Als ik de basics van PC's wil weten, ga ik niet hier naar toe, maar idd naar computeridee ofzo, als zou ik zelf alleen maar niet (al te ) dom willen overkomen
GaMeOvEr:

Niet helemaal mee eens, ik denk dat er een hele grote groep op T.net rondhuppelt die de naam een keer hebben horen vallen en denken: "hee, daar ga ik ook eens kijken". Die groep (ik ken er een paar) weten geen ballen waar het over gaat, wat ze er moeten doen en hun PC kennis gaat niet verder dan de aan/uit knop.

Op zich niks mis mee, toch?

En ja, je doet hier in de regel voornamelijk specifieke kennis op.

Overigens gaat deze discussie de Off Tpoic kant op...

Verwijderd

Ben het er niet mee eens dat er te weinig plusjes vallen... vallen er genoeg... er wordt ook niet echt veel zinnigs gereplied....

Verwijderd

Femme:
Dit is één van de voornaamste redenen waarom het huidige modsysteem voor geen meter werkt
Ik modereer nog niet zo heel lang, maar ik kan mij weinig voorstellen van met name jouw laatste uitspraak "voor geen meter".

Is het niet zo dat bij welk systeem je ook gebruikt er altijd tekortkomingen zijn?

Als ik er als "leek" naar kijk hoe het systeem nu werkt en hoe het gaat werken, dan kan ik vrij simpel zien:

We hebben een geselecteerde groep moderators
voordeel: je weet wie er modereren en hebt daar enige controle op
nadeel: potentieel risico van vriendjes politiek, verschillende inzichten en Mod-wars

We krijgen dat "iedereen" mag modereren
voordeel: democratisch
nadeel: rookies kunnen zorgen voor een hoop bagger en slechte mod's

Zo kan ik wel doorgaan, maar da's op dit moment minder van belang, waar het mij meer om gaat is of een aantal mensen het mischien té somber zien?

/me weet dat ie een leek is en dat ie mischien een partij onzin uitkraamt...

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

TgF,
Niet helemaal mee eens, ik denk dat er een hele grote groep op T.net rondhuppelt die de naam een keer hebben horen vallen en denken: "hee, daar ga ik ook eens kijken". Die groep (ik ken er een paar) weten geen ballen waar het over gaat, wat ze er moeten doen en hun PC kennis gaat niet verder dan de aan/uit knop.
Dat is ook helemaal niet erg, maar wil je die groep beschouwen als je main doelgroep ?

Dan moet je de Site renamen naar Computers.nl, de oorsprong van deze Site komt tenslotte uit het tweaken, en de mensen die hier rondhangen met zeg maar een minimaal niveau aan voorkennis, zouden ook moeten beseffen dat deze site dan eventueel een beetje te hoog voor ze gegrepen is ?

Ik denk niet dat dit off-topic wordt, want Femme vindt schijnbaar dat er veel te streng gemodereerd wordt door de "voorgeselecteerde Super-Karma Moderators" ??

Marnix, precies, maar schijnbaar denkt de Admin er anders over, en moet het versoepeld worden, om een grotere doelgroep aan te spreken.

En hoe dan ook hou je daar ontevreden gebruikers aan over.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

G.O.:
Dat is ook helemaal niet erg, maar wil je die groep beschouwen als je main doelgroep
Vind ik een lastige, kijk eens naar de verschillende news posts, er zit dermate veel variatie in dat (denk ik) het voor een aantal mensen moeilijk vat te stellen is wat de doelgroep van T.net is.

Wil je wel een doelgroep?

Mischien dat T.net is begonnen voor tweakend Nederland, maar is T.net min of meer uitgegroeid naar een wat algemener info-punt (weet ik niet, zo lang loop ik hier ook niet rond).

Als je dan T.net gaat zien als een wat algemener bordje, dan gaat jouw opmerking niet meer door.

Ik kan me wel wat voorstellen bij jouw commentaar, als ik iemand hoor vragen op T.net wat een Fan of CPU is, dan zou ik die ook doorverwijzen naar Computer Idee, dan heb je niet direct iets op T.net te zoeken.

En ja, die opmerking van Femme is gedeeltelijk wel te begrijpen als je de levendige discussies hier volgt. De ene mod begrijpt absoluut niet waarom de andere een bepaalde score geeft.

Verschil in inzicht heb je altijd en dat zorgt voor een groot gedeelte voor de "problemen"...

/me gaat zijn autootje starten...

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-11 09:36

Defspace

Administrator

Ik bedoel, we zijn hier Tweakers.net, maar er komen hier soms vragen voorbij die ik op computeridee.nl nog niet zou durven stellen.
Je hebt er helemaal gelijk in, en je hoort ook steeds meer dat de kwaliteit achteruit zou gaan. Ik geef toe dat ik ook wel eens meega met de meute qwa postings die niet helemaal meer on-toppic zijn. Maar je zou ook op Tweakers.net het nieuwe systeem kunnen gaan invoeren en met de rest die bijvoorbeeld al lang lid zijn of een hoog karma-punten-tweakotine gehalte gaan moven naar realtweakers.net :) (ik heb al gechecked, hij is nog vrij :) )

Verwijderd

Tja, het blijven er altijd ergens tussen in hangen. Natuurlijk moet je als site proberen veel bezoekers te krijgen, en het daarom ook voor de newbies een beetje aantrekkelijk maken, aan de andere kant moet je ook weer het niveau zo laag worden dat we spontaan naar compu-idee overstappen. Maar ja, tweaken = met je computer prutsen, het blijft natuurlijk een site voor Tweakers en niet voor computeraars.
Omdat er veel newbies zijn zijn de reakties ook niet altijd even intelligent, en worden er niet zo veel +1's gegeven.

Tja, om even helemaal bij het begin van de discussie te komen: Hoe filter je onzin weg? Doe je dat door de onzin-reakties op niveau -1 te zetten, of doe je dat door elke reaktie die geen onzin is op +1 te zetten?

Wat wel een oplossing is is dat je een reaktie die normaal 0/0 interessant of zo zou krijgen op 0/1 interessant te zetten. Komt troouwens niet zo veel voor 0/0 oordeel, alleen bij oordeel = grappig doe ik vaak omdat het niveau van een grappige posting meetsal niet zo hoog is.

Genoeg gezegd, ik heb genoeg stof gehad om weer een paar uurtjes te gaan slapen ;)

• Helsie
  • Niet online
Maar het is toch geen rare gedachte van mij dat een reactie die door de moderator als interessant wordt gezien automatisch ook naar niveau 1 moet? Dan hoeft er niet eens een punt voor de reactie gegeven te worden. Maar het hele gebeuren van niveaus is bedoeld om de redelijk interessante opmerkingen naar niveau 1 te halen en de ECHT interessante naar niveau 2. En die scores boeien dan nog niet eens zo heel erg, maar op het moment dat er tussen haakjes staat 'interessant', dan verwacht ik meteen ook een blauw vakje. Wat heeft het anders voor zin om er interessant van te maken? Degene die reacties van niveau 1 en 2 zit te bekijken omdat hij 0 en lager onzin vindt, ziet die opmerking nog steeds niet hoor, ook al staat er tussen haakjes interessant achter.
Zo vind ik ook dat een flamebait of een overbodige autmatisch niveau -1 moet krijgen. -1 aan punten hoeft niet eens, maar het niveau moet wel omlaag. Waar modereer je anders voor????

Verwijderd

Iets kan best interessant zijn maar wel een beetje off-topic, of, iemand maakt een interessante opmerking zonder weinig ergens aan toe te voegen, best mogelijk.
Pagina: 1