Toon posts:

Acces vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,
ik heb een Access databaseest gebouwd, alleen nu wil ik uit 2 tabellen met behulp van een query het volgende doen. ik wil het totaalbedrag van een bestelling bepalen. ik heb de volgende tabellen Klant-Bestel- Besteld_product- Product en Leverancier. In de Producttabel bevindt zich de verkoopprijs van het product en in het de besteld_product tabel de verschillende produkten besteld door 1 klant nu is mijn vraag hoe kan ik de verkoopprijs in (PRODUCT) vermenigvuldigen met de bestel_aantal in (BESTELD_PRODUCT) bij het maken van een query begint access te zaniken over datr hij meerdere joins in een query heeft (nou zo ver was ik ook al |:(
Ik hoor jullie reacties wel

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 14:51
Verwarrend verhaal :)

Lukt het als je meerdere (simpele) query's maakt?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:46

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

kan je wel helpen, maar kunnen we niet even het access filetje downen?.. is een stuk gemakkelijker...

Ga de vraag nog een keer lezen :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Het probleem is dus je SQL-statement.
Post je databases eens.
(Leuk Huiswerk ?!)

eagle

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:19
Is onderstaande query een beetje wat je bedoelt?
code:
1
2
3
SELECT product.verkoopprijs * besteld_product.bestel_aantal AS totaalbedrag
FROM   product, besteld_product
WHERE  product.[primary key] = besteld_product.[foreign key]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:46

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Na het een paar keer gelezen te hebben..heb ik gewoon een access filetje maar gemaakt met wat je wil... klaar.. :)

gemailt naar je mail adres in je profiel..

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
Mensen hartelijk dank dit was een zeer bevr4edigend antwoord BEDANKT voor jullie hulp

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraagje ben net weer lekker bezig hoe krijg ik het fucking € teken in plaats van het fl teken in access als uitvoer van een query

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:34

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

Op zondag 30 december 2001 12:05 schreef Epe het volgende:
Nog een vraagje ben net weer lekker bezig hoe krijg ik het fucking € teken in plaats van het fl teken in access als uitvoer van een query
Nieuwe access versie denk ik.

Tweakers Discord

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 14:51
Als je Valuta als gegevenstype hebt gebruikt is het een Windows instelling. Op Windowsupdate staat een patch. Die moet je dan wel op iedere computer installeren. Deze patch heeft invloed op alle valuta in 'ieder' programma. Dus ook in Excel.

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 12:09 schreef xtra het volgende:
Als je Valuta als gegevenstype hebt gebruikt is het een Windows instelling. Op Windowsupdate staat een patch. Die moet je dan wel op iedere computer installeren. Deze patch heeft invloed op alle valuta in 'ieder' programma. Dus ook in Excel.
Gewoon op Valuta laten staat, maar bij FORMAT (bij Ontwerpweergave van dbase) Euro kiezen ipv. Fl. :)
Pagina: 1