Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is score/niveau 2/2 heilig ofzo ?

Pagina: 1
Acties:

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Het is me al een paar keer gebeurd: Reactie gepost, op niveau 1. Later, wanneer een andere moderator 'em beoordeeld heeft staat 'ie op niveau 2.

Zonder opscheppering over te komen: score/niveau 2/2 is toch wel errug leuk, dat betekent dat ze je reactie erg goed waarderen.

Waarom zijn er dan blijkbaar toch mensen die mij -en ik neem aan anderen ook- het niet gunnen en het om een of andere reden weer terug zetten naar 1/1 ?

Mag 2/2 niet ? Gunt iemand dat een ander niet ?

Laat dit even duidelijk zijn, dit moet NIET worden opgevat als een persoonlijke aanval aan het adres van degene die mij teruggezet heeft naar score 1, ik lig daar zelf echt niet wakker van. Maar hallo zeg !! Waar hebben we die score voor ?

OF: schaf niveau 2 af, of wees een beetje guller in het uitdelen van 2/2.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als je nou eerst eens meld over welke post het gaat...

Virussen? Scan ze hier!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Ik had het algemeen willen houden, want ik heb echt niet de behoefte om iemand als schuldige aan te wijzen. Dit moet je meer zien als een algemene observatie.

maar goed, de moderatie van mijn reactie in deze thread zette me aan het denken: http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=12052&niv=1

Het stukje over wafers en yields. Deze stond eerst op 2, zonder 'specificatie' en staat nu op 1/1 Interessant.

(ik krijg trouwens steeds meer de indruk dat er wel eens iets fout kan zijn met het weergeven van niveaus: dan selecteer je 'toon niveau 1 en 2', en dan zie je niveau 0 ook nog. Dat is nog een reden dat je het eigenlijk los van dit ene geval moet zien, en meer in algemene lijnen.)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:34
Ik denk dat het door deze erg goed opmerking kwam, dat je teruggezet bent op niveau 1 (en in mijn ogen terecht):
Jumpstart ----> Ze produceren gewoon 1.7 GHz processors en alles wat niet wordt goekgekeurd zal gewoon als 800 MHz -1,4 GHz worden verkocht

Verwijderd

Hoewel ik je niet heb gemodereerd zou ik je niet op 2/2 laten staan, misschien dat ik er nog 1/2 van zou maken. De reden hiervoor is dat ik denk dat 2/2 bedoelt is voor echt goede postings.

[extreem voorbeeld]Er is een posting over het feit dat AID's een erge ziekte is (weenie waarom dat ooit op tweakers.net zou komen, maar dit is een extreem voorbeeld), en stel jij zou een wonder medicijn bedenken hoe je aids zou kunnen bestrijden en daar een duidelijke post over te maken.[/extreem voorbeeld]

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Shevar: erhh ... OK, dus dan klopt mijn stelling dat niveau 2 eigenlijk 'heilig is' en nooit voorkomt, uitgezonderd extreem goeie postings ?

Zinloos om een niveau 2 te hebben voor, zeg, 3 postings per jaar die dat zouden verdienen.

Biobak: Laten we het nou niet over deze ene posting hebben, die toevallig van mij was. Dat was NIET de bedoelling van deze thread. Het gaat erom dat het, in het algemeen, veels te weinig wordt uitgedeeld, en dat doet tekort aan sommige postings IMHO.

• Hielko
  • Laatst online: 19:17
Ik vind dus ook dat 2/2 veel te weinig wordt gegeven, maar dat vindt ik eigenlijk ook van 1/1... Interessante discussies moeten gewoon op niv1 staan, het is nu niet mogelijk om de thread op niv1 door te lezen en zeker niet op niv2: IMHO moet dat zeker kunnnen gaan gebeuren, de kwaliteitseisen die veel mods aan een posting stellen zijn wat mij betreft in veel gevallen te hoog.

Verwijderd

Ik vind het ook score 2 niveau 2 maar ja wie ben ik..

Biobak ----> ehm die reaktie komt me bekend voor... lijkt erg veel op mijn eigen reaktie.

Shevar ----> Ach ga toch naar de basisschool ;)

Toch vind ik het aantal echt goede postings (en een posting moet erg goed zijn om 2/2 te krijgen best laag.

Hmm die volgens Biobak goede opmerking van mij (score 0/niveau 0 ( :)) vind ik geen reden om de post van JumpStart op 1/1 terug te zetten, aangezien het geen ontkenning maar juist een toelicht/verduidelijking van zijn reaktie is. Hij geeft aan dat niet alle miljoen processors door de test zullen komen en ik vertel even wat er dan met die processors gaat gebeuren.

Hmm die opmerking van Jumpstart vind ik +2/+2 waard, maar ik zeg er wel gelijk bij dat zulke opmerkingen nog vrij schaars zijn, als de tweakers in het algemeen beter gaan reageren zal ik guller worden met de 2/2-s :)

• troje
  • Laatst online: 20:58

troje

was here!

ik vind deze hele discussie overbodig omdat het moderatiesysteem binnenkort toch volledig anders werkt...

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Troje: dat wil ik graag eerst even zien. Het gaat hier NIET om deze ene posting die van 2 teruggezet is naar 1, het gaat hier om de ... (damn, ik begin mezelf echt veel te herhalen hier!!) ... het gaat hier om de stelling dat er algemeen ondergewaardeerd wordt.

Op het moment dat meerdere moderators een waardering kunnen geven waarop een gemiddelde wordt gepakt, dan NOG kan er struktureel ondergewaardeerd worden.

We moeten gewoon wat makkelijker hoog waarderen, er zitten IHMO meer reacties tussen die meer dan niveau 1 verdienen.

• troje
  • Laatst online: 20:58

troje

was here!

Jumpstart:

Ik ben met je eens dat er op dit moment zeer conservatief wordt gemodereerd. Een +2/+2 wordt bijna nooit uitgedeeld.
Maar met het nieuwe systeem zal het allemaal toch ietsje democratischer worden. Er is geen select groepje moderators meer dat de toon bepaalt. Ik denk wel dat de moddereet-richtlijnen veel uitgebreider moeten worden en dat de huidige administrators de mogelijkheid moeten hebben misbruikers van het systeem te bannen.

Hoe het zal lopen weet niemand, maar ik denk wel dat er makkelijker hogere karma-scores vergeven gaan worden.

Je moet ook niet vergeten dat in het huidige systeem een hoge drempel zit. Standaard post je op score 0. Doordat er te weinig moderators zijn wordt maar een deel van alle postings beoordeeld, waardoor de verhouding

alle postings met score +1 of +2
alle postings met potentie +1 of +2

steeds ongunstiger wordt. Je komt dus voor je gevoel steeds minder +1/+2 postings tegen in de reakties. De huidige moddereters zijn hierdoor ook geneigd minder snel een +1/+2 score toe te kennen omdat ze de dit spiegelen aan de andere reakties. Een grote vicieuze cirkel dus, met als bron het tekort aan moderators. En dit wordt juist met het nieuwe systeem opgelost.

Ik ben erg benieuwd hoe het straks gaat lopen!

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

Pagina: 1