ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Virussen? Scan ze hier!
maar goed, de moderatie van mijn reactie in deze thread zette me aan het denken: http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=12052&niv=1
Het stukje over wafers en yields. Deze stond eerst op 2, zonder 'specificatie' en staat nu op 1/1 Interessant.
(ik krijg trouwens steeds meer de indruk dat er wel eens iets fout kan zijn met het weergeven van niveaus: dan selecteer je 'toon niveau 1 en 2', en dan zie je niveau 0 ook nog. Dat is nog een reden dat je het eigenlijk los van dit ene geval moet zien, en meer in algemene lijnen.)
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Jumpstart ----> Ze produceren gewoon 1.7 GHz processors en alles wat niet wordt goekgekeurd zal gewoon als 800 MHz -1,4 GHz worden verkocht
Verwijderd
[extreem voorbeeld]Er is een posting over het feit dat AID's een erge ziekte is (weenie waarom dat ooit op tweakers.net zou komen, maar dit is een extreem voorbeeld), en stel jij zou een wonder medicijn bedenken hoe je aids zou kunnen bestrijden en daar een duidelijke post over te maken.[/extreem voorbeeld]
Zinloos om een niveau 2 te hebben voor, zeg, 3 postings per jaar die dat zouden verdienen.
Biobak: Laten we het nou niet over deze ene posting hebben, die toevallig van mij was. Dat was NIET de bedoelling van deze thread. Het gaat erom dat het, in het algemeen, veels te weinig wordt uitgedeeld, en dat doet tekort aan sommige postings IMHO.
Verwijderd
Biobak ----> ehm die reaktie komt me bekend voor... lijkt erg veel op mijn eigen reaktie.
Shevar ----> Ach ga toch naar de basisschool
Toch vind ik het aantal echt goede postings (en een posting moet erg goed zijn om 2/2 te krijgen best laag.
Hmm die volgens Biobak goede opmerking van mij (score 0/niveau 0 (
Hmm die opmerking van Jumpstart vind ik +2/+2 waard, maar ik zeg er wel gelijk bij dat zulke opmerkingen nog vrij schaars zijn, als de tweakers in het algemeen beter gaan reageren zal ik guller worden met de 2/2-s
Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.
Op het moment dat meerdere moderators een waardering kunnen geven waarop een gemiddelde wordt gepakt, dan NOG kan er struktureel ondergewaardeerd worden.
We moeten gewoon wat makkelijker hoog waarderen, er zitten IHMO meer reacties tussen die meer dan niveau 1 verdienen.
Ik ben met je eens dat er op dit moment zeer conservatief wordt gemodereerd. Een +2/+2 wordt bijna nooit uitgedeeld.
Maar met het nieuwe systeem zal het allemaal toch ietsje democratischer worden. Er is geen select groepje moderators meer dat de toon bepaalt. Ik denk wel dat de moddereet-richtlijnen veel uitgebreider moeten worden en dat de huidige administrators de mogelijkheid moeten hebben misbruikers van het systeem te bannen.
Hoe het zal lopen weet niemand, maar ik denk wel dat er makkelijker hogere karma-scores vergeven gaan worden.
Je moet ook niet vergeten dat in het huidige systeem een hoge drempel zit. Standaard post je op score 0. Doordat er te weinig moderators zijn wordt maar een deel van alle postings beoordeeld, waardoor de verhouding
alle postings met score +1 of +2
alle postings met potentie +1 of +2
steeds ongunstiger wordt. Je komt dus voor je gevoel steeds minder +1/+2 postings tegen in de reakties. De huidige moddereters zijn hierdoor ook geneigd minder snel een +1/+2 score toe te kennen omdat ze de dit spiegelen aan de andere reakties. Een grote vicieuze cirkel dus, met als bron het tekort aan moderators. En dit wordt juist met het nieuwe systeem opgelost.
Ik ben erg benieuwd hoe het straks gaat lopen!
Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.