Toon posts:

ADSL/Router/Hub probleem. aka: het werkt weer niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok... Ik heb een alcatel ADSL ISDN modem (de standaard modem in het pakket). Hieraan vast zit een Sitecom Broadband Router. Daarna gaat hij naar een hubje en hieraan zitten 3 computers vast. 1 met XP en 2 met 98. Die laatste 2 zitten er nog niet op om problemen te voorkomen op dit moment. Ik heb alles goed aangesloten (de lichtjes branden zoals ze horen branden) maar mijn PC (de XP bak) kan geen verbinding maken met Planet Internet. Ik heb een Basic ADSL abonnement. Maar mij is vertelt dat daar ook mee gewerkt kan worden.

Als iemand mij hiermee kan helpen of vragen heeft hoor ik het graag. Mag via ICQ (1285974) Mail (enfade@indiainfo.com) of gewoon op dit forum.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Even voor de duidelijkheid:
- je router verzorgt de connectie met ADSL ? (dus ip 10.0.0.150, enz)
- je router heeft DHCP of je gebruikt statische IP adressen?
- windhoos client staat ingesteld op internet via LAN?

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij niet.
De modem verzorgt nogsteeds de connectie.
Modem => router => hub => PC
en ja... ik gebruik statische ip adressen.
ook windows XP staat ingesteld voor internet via LAN

Verwijderd

Ik zou niet starten met een XP pc. Zet er beter de win98 pc's op. Xp gaf mij nogal wat problemen, m.n. bij routen (en met het gebruik van een firewall naar m'n werk). Ook mail gaf regelmatig time outs. Onder w2k totaal geen problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ze moeten er beiden op. Zowel de XP als de 98 machine.
Wat ik me ook nog net zat te bedenken. Zijn er nog eisen aan de hub. ik heb een heel makkelijk dingetje van Edimax. 8 aansluitingen, 1 out en 1 coax. is die eigenlijk wel goed genoeg.

PS. na wat snuffel werk ben ik erachter gekomen dat die hub een 10Mbps is. Moet er geen 100Mbps hubje tussen???

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 18:10
Doet ie het met 1 pc zonder die router wel dan >????

Ik zou inderdaad wel eerst alleen 98 proberen en dan kijken of dat (als tie het doet ) je hem ook aan de gang ken krijgen met die router

En dan pas hub ertussen en de rest eraan want als er 1 is die werkt moet de rest ook werken toch ?

Want dan is het denk je router die moeilijk doet !

Enne lan van mxstream is 10 mbit !!

Verwijderd

Topicstarter
Ja... zonder alles ertussen werkt het allemaal.
zowel de XP als de 98 bak.
Het is echt als ik de router en de hub ertussen zet dat ik het niet aan de praat krijg

• CashMoney
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-10-2024
same shit here. heb ook XP met een basic adsl abbo. modempje getweaked. dhcp ingesteld. PC direct op modem werkt perfect maar zodra ik daar de hub/switch (Edimax 5 poorts) tussen steek werkt de hele handel niet meer.

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
En kan je wel via de router inetten als je daar een pc op aansluit? Dus zonder die hub?

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
zit je router wel op je uplink port van je hub?

Verwijderd

Laatste firmware van je modem downloaden
Pagina: 1