Had zonet ook al wat gepost maar dat was misschien een beetje vaag omschreven aangezien ik nog geen posts heb. Heb nu dus ondekt dat mijn primary ide-0 in de windows device manager op udma5 staat, maar mijn secondary ide0 hd staat op pio mode en ik kan het niet veranderen in windows aangezien hij op auto detect staat. Bios is al gechecked en daar staat alles wel goed..... het zijn allebei trouwens seagate barracuda IV 40 GB
Die staat toch niet in RAID mode ?Op zaterdag 29 december 2001 21:52 schreef XPlosion het volgende:
Had zonet ook al wat gepost maar dat was misschien een beetje vaag omschreven aangezien ik nog geen posts heb. Heb nu dus ondekt dat mijn primary ide-0 in de windows device manager op udma5 staat, maar mijn secondary ide0 hd staat op pio mode en ik kan het niet veranderen in windows aangezien hij op auto detect staat. Bios is al gechecked en daar staat alles wel goed..... het zijn allebei trouwens seagate barracuda IV 40 GB
Staat ie op "dma if available" ?
Waar zitten die HDD's
alle 2 op de primary ?
en wat zit er nog op de secondary ?
1.nope, het zijn 2 onafhankelijk van elkaar functionerende hd'sOp zondag 30 december 2001 10:27 schreef Pr3d4t0r het volgende:
[..]
1.Die staat toch niet in RAID mode ?
2.Staat ie op "dma if available" ?
3.Waar zitten die HDD's
4.alle 2 op de primary ?
5.en wat zit er nog op de secondary ?
2.yup allebei, maar de hd (ide0)op de secondary controller wordt gewoon op pio4 gezet.
3.de 1e hd zit op primary ide0(master dus). De 2e zit op secondary ide0(ook master dus)
4.nee
5.Op de primary ide1(slave) zit een pioneer 105s dvd speler.
Op de secondary ide1(slave) zit een plextor 12*10*32.
Wordt niet de langzaamste schijf/apparaat gedetecteerd en daar de snelheid aan aangepast?? Dat zou dus betekenen dat jouw brander maximaal pio mode 4 aan kan en je DVD UDMA5. Werkt bij mij wel zo tenminste
klopt, XPlosion moet de de 2 schijven op primary zetten, en de Brander+DVD op secundaryOp zondag 30 december 2001 16:39 schreef Rendier2710 het volgende:
Wordt niet de langzaamste schijf/apparaat gedetecteerd en daar de snelheid aan aangepast?? Dat zou dus betekenen dat jouw brander maximaal pio mode 4 aan kan en je DVD UDMA5. Werkt bij mij wel zo tenminste
Maar als ik die 2 schijven als master/slave op 1 controller gooi, dan gaat het kopieren toch best wel traag, aangezien de controller maar 1 apparaat tegelijk kan aansturen namelijk de master OF de slave. Dus dan moet ie eerst lezen van de 1e hd en als ie klaar is schrijven naar de 2e. Of vergis ik mij hierin??Op zondag 30 december 2001 16:41 schreef SH007 het volgende:
[..]
klopt, XPlosion moet de de 2 schijven op primary zetten, en de Brander+DVD op secundary
Klopt wat je zegt. Dit is een gevaal waar menig tweaker tegenaan loopt. Er zit maar 1 ding op eigenlijk (wel meerdere, maar dit is de goedkoopste) en dat is een apart PCI kaartje te kopen met een paar IDE kanalen erop waar je je DVD en Rewriter op zet (heeft iemand hier ervaring mee?? Ik zelf namelijk niet)
Hmm ik wel, maar heb mijn promise fasttrack66 weg gegeven omdat ik dus dacht dat ik met mijn "geweldige" msi 6380 onboard udma 100 controller geen extra kaart meer nodig had. Well, i guess i was wrong....Op zondag 30 december 2001 16:47 schreef Rendier2710 het volgende:
Klopt wat je zegt. Dit is een gevaal waar menig tweaker tegenaan loopt. Er zit maar 1 ding op eigenlijk (wel meerdere, maar dit is de goedkoopste) en dat is een apart PCI kaartje te kopen met een paar IDE kanalen erop waar je je DVD en Rewriter op zet (heeft iemand hier ervaring mee?? Ik zelf namelijk niet)
Ja, dat is balen. Zit denk ik niets anders op om toch op zoek te gaan naar een andere. Succes ermee!
Dat is enkel voor oude controllers, maar het zou kunnen dat de secondary geen dubbele snelheden kan en dan maar de traagste neemt.Op zondag 30 december 2001 16:39 schreef Rendier2710 het volgende:
dan is via wel errug brak bezigOp zondag 30 december 2001 17:48 schreef Pr3d4t0r het volgende:
[..]
Dat is enkel voor oude controllers, maar het zou kunnen dat de secondary geen dubbele snelheden kan en dan maar de traagste neemt.
Eerst had ik het gezeik dat mijn usb controller na 1 uur er mee kapte, wat het gevolg had dat mijn gamepad midden in een spel gewoon ging staken. En nu zit er misschien ook een brakke controller op! Ik ga de volgende keer wel doorpotten voor een amd chipset...
Heb je nu eens die brander & dvd speler omgewisseld ?Op zondag 30 december 2001 18:10 schreef XPlosion het volgende:
[..]
dan is via wel errug brak bezig!!!
Eerst had ik het gezeik dat mijn usb controller na 1 uur er mee kapte, wat het gevolg had dat mijn gamepad midden in een spel gewoon ging staken. En nu zit er misschien ook een brakke controller op! Ik ga de volgende keer wel doorpotten voor een amd chipset...
Pagina: 1