Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Admin's kunnen zichzelf modereren

Pagina: 1
Acties:

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Dit viel me net op bij een post van hielko:
Door hielko (Administrator) 10-07-2000 11:12 Mod: hielko
Nou zijn Administrators natuurlijk wel hele wijze mensen, maar zou het principe dat je jezelf niet mag modereren wat ook voor moderators geldt toch ook niet op jullie van toepassing moeten zijn? Je kunt toch gewoon wachten tot je door iemand anders gemodereerd wordt?
OK, hielko zet zichzelf op -1 dus doet het om geen "overlast" te veroorzaken, maar dan nog. Het gaat om het principe.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:17
Mag ik weten waar ik dat heb gedaan? Het klopt inderdaad dat ik weleens een post van mezelf naar -1, off-topic zet als het een antwoord is op een off-topic vraag ofzo.

En persoonlijk zie ik daar geen probleem in...

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Dat was hiero: http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=12046

Ik vind ook niet dat je iets verkeerd gedaan hebt, ik vond het alleen raar dat het mogelijk is. Als voor moderators het principe geldt dat ze niet eens een thread mogen modereren waarin ze zelf gepost hebben, laat staan hun eigen reacties, waarom mogen admins dat dan wel.
Maar ik ben echt niet bang dat je jezelf continu op +2,+2 gaat zetten hoor.

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Admin is gewoon een hoger 'level' als moderator. Baas boven baas.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Wow, nog meer magic! Deze thread wordt gewoon verplaatst van het Admin forum naar het moddereter forum.
(Nee ik heb geen bezwaren, ik constateer wederom gewoon iets wat mij opvalt)

Verwijderd

Hmm de admin-rank is hoger.. maar geen reden om jezelf te modereren. Zou ook wel erg dom zijn, jezelf beoordelen. Oordeel niet wat je niet kan oordelen. Je eigen reaktie kun je nooit objectief modereren.

Maar ik denk niet dat dit express is gebeurd. Als je als admin jezelf kan modereren, kun je dan ook threats waarin je hebt gereageerd nog modereren? Want als je dan een paar andere reakties modereert komt bij moderator ook jou naam te staan bij reaktie die je niet hebt gemodereerd maar die al waren gemod.

Hmm.. jezelf op niveau -1 zetten... cewl :P

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik vind dat Admins net zomin als Moderators een thread zouden moeten kunnen modereren waarin ze zelf gepost hebben.

Het gaat om het principe.

We hebben het hier niet over "Baas boven baas" (ja, hebben we wel, maar goed...) maar over ethiek.

Admins zullen (hoop ik tenminste) hier waarschijnlijk geen misbruik van maken, maar het feit is dat ze het zouden kunnen....

Aannames zijn fataal.

• nospam
  • Laatst online: 08-02 17:34
Waar gaat het hier nou over? Wat doet het er nou toe of een Admin zich nu wel of niet kan moderaten? Waarom zou een admin zichzelf hoog gaan moderaten? Het is niet dat ie het nodig heeft of zo... plus laten we nou eerlijk zijn het is toch gewoon onhandig als je jezelf niet kan omlaag halen? Het komt best wel regelmatig voor dat je een reden wilt geven waarom je iemands reactie naar beneden hebt gemoderate, je wilt deze reactie dan het liefst ook op een niveau of wat lager zien, maar je moet maar afwachten of dit ook werkelijk door een andere moderator/admin word gedaan... Eigenlijk zou het dus wel makkelijk zijn als ELKE moderator of admin in ieder geval zijn eigen postings op een LAGER niveau kan zetten, ik zie geen reden om het ook op een hoger niveau te moeten kunnen zetten of punten aan jezelf toe te kennen (who cares about those stupid points), en de mogelijkheid om jezelf op een lager niveau te zetten zou in veel gevallen een uitkomst kunnen bieden.

Verwijderd

Mwjah echte persoonsverheerlijking hier :)

Wat boeien die moderator punten eigenlijk? Het nieuws wordt er niet slechter en ook niet beter van.

• AntonT
  • Laatst online: 19:57

AntonT

One Ton!

Ik zet soms in een off-topic discussie met iemand mijn eigen reactie meteen op off-topic, zodat niemand er last van heeft. Het is een keer gebeurd dat ik mezelf omhoog heb gemod, omdat ik toen per ongeluk op de "beoordeling versturen"-knop had geklikt en dus moest gaan modden, naar mijn beste inzicht heb ik 'm op +1 gezet. Verder laat ik alles over aan de gewone moddereters.

Doorzoek Tweakers.net op road_runner (inmiddels is mijn nick veranderd in het duidelijkere Anton Tieleman) en zet zo nodig de betreffende post (de laatste die op +1 staat, geloof ik) terug als je het er niet mee eens bent.

Maar wat mij betreft mag iemand best zijn eigen reactie omlaag modden...

Femme, een kort commentaar? Of is dat lastig met het gebeurde ongeluk?

BTW, de 2mod queue is wel heeeeeeel lang... Tijd voor een paar nieuwe moddereters?

Verwijderd

Ja zolang je geen misbruik er van maakt en ik neem aan dat jullie dat ook niet doen. Jezelf op off-topic zetten bij zo'n reaktie is wel goed.

Hmm er zijn een heleboel moderators die haast nooit tot nooit moderaten... ook niet echt cewl... wordt er bijgehouden hoeveel een moderator modereert? Als iemand nl. nooit modereert, moet hij dan moderator blijven??? (natuurlijk rekening houden met vakanties en zo...)

Ik wil de naam Venaotr in elk geval noemen en Jasper Jansen ook. Misschien goed om bij het aanstellen van moderators ook naar Tweakotine te kijken. Itsme is ook goed bezig. (enthousiaste tweakers (goede karma en tweakotine, veel reakties en ook nieuwspostings.. dat moet je hebben.. kans dat ze veel moderaten...

• AntonT
  • Laatst online: 19:57

AntonT

One Ton!

Marnix da Headbanger> (I love Ctrl+V ;))

Die namen die jij noemt zie ik inderdaad veel langskomen in de nieuwsqueue / reacties. Behalve Venator, die ik eigenlijk alleen maar vaak in de nieuwsqueue zie...

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Aangezien de mod-queue weer totaal onoverzichtelijk was, heb ik me maar eens flink uitgeleefd....

Het zou nu toch weer acceptabel moeten zijn...

Marnix da Headbanger,

Dat stukje over Moderators die niet (of nauwelijks) moderaten heb ik ook al een keer een thread aan gespendeerd, maar het heeft nogal weinig (zeg maar niks) aan resultaat opgeleverd.

Femme replyde dat er 92 Moderators zijn,en ik denk dat als er daarvan 20 actief modereren het er veel zijn...

Aannames zijn fataal.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Volgens mij heb je je iets teveel uitgeleefd. Aangezien het een langzame dag is heb je misschien ook wel zin in een discussie over de beoordeling van 1 post uit
deze thread: http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=12058

(ik zag dat je de hele thread van mij opnieuw gemod had maar maar 2 dingen veranderd, waaronder deze die volgens mij gewoon op -1 hoort: )
Kinderen,

op zich is dit helemaal niet zo vreemd. Dat 'ie een stukje over de 1 GHz gepompt wordt is helemaal niet zo vreemd. 1 GHz is nl. in het geheel geen enkele absolute bovengrens zoals -273(.15 meen ik) graden Celcius een absolute ondergrens is.
Duh!
Er wordt slechts zo'n 20% overgeklokt. Ik meen me te herinneren dat 50% overklokken voor celeronnetjes helemaal niet zo vreemd is (heb zelf ook een celly 366 op 550 gehad).
Dit is de enige normale constatering in het verhaal, maar ook niet bepaald briljant.
Tevens wordt de 1.7 GHz P4 op maar liefst 1700 MHz gemaakt (en 1300 en 1400). Stond allemaal in eerdere postings (jaja, te lui om op te zoeken nu ).
Dus? Wat wordt hier nou gezegd?
Hier moet natuurlijk wel vermeld worden dat The Register en de gemiddelde jappensite ongeveer op het niveau Weekend/Prive/Henk van der Meijden liggen. Betrouwbaar inderdaad als de eerste foto's van Maxima (lekkere chick btw. Ja, ik ben idd een campusfrust..... oeps, nou word ik nooit serieus meer genomen ).
Domme Register/jappen bashing.
Samenvattend:
Wat dus volgens hem zelf belangrijk is :)
* Japanse sites zijn zou betrouwbaar als mijn uitwerking van de gemiddelde wiskundesom na een half kratje bier.
* 1 GHz is niet de absolute bovengrens
Reeds besproken.

Niveau -1 dus!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

irrelevant,

Ik heb niet de hele thread opnieuw gemod, maar soms overschrijft hij de "Mod:" Tag bij alle postings als een andere Mod iets in een aantal postings aanpast.

Ik geef toe dat de posting die jij op -1 had gezet niet echt toegevoegde waarde had, maar niveau -1 vond ik het ook niet.

Bij je eerste quote (die waarbij je "Duh" als commentaar geeft :) ) geeft hij aan dat de 1 Ghz geen bovengrens is, omdat in andere postings de illusie gewekt wordt dat 1 Ghz wel de een of andere bovengrens voor OC'en zou zijn, en als voorbeeld van iets wat wel een grens is gebruikt hij het absolute nulpunt.

Tweede quote : Standaard tekst, informatief, niet briljant, geen minpunten.

Derde quote : zie ik ook niet wat hij nu bedoelt, maar op hem daarvoor te bestraffen ? Nah..

Vierde quote : Het woord "Jappen" is best wel grensgebied, (discriminerend)maar hij verwoord het wel grappig, en er zit ook een kern van waarheid in, veel spul van The Register is ook pure roddel, net zo als ander veel spul van japanse Sites.

Vijfde quote : Die vond ik gewoon grappig ! :P

Eindresultaat, geen positieve posting, geen negatieve, gewoon 0.

Aannames zijn fataal.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
omdat in andere postings de illusie gewekt wordt dat 1 Ghz wel de een of andere bovengrens voor OC'en zou zijn
Dat moet je me dan eens aanwijzen. Ik kan het niet vinden. Het enige wat ik zie staan is van Signe:
Wat heeft het nou nog voor zin om een 1GHZ proc te gaan overklokken?
Zou je het verschil echt merken?
maar daar is die reactie toch niet zinvol op? Signe bedoelt gewoon of 1 GHz nog niet genoeg is.
1x -1 dus.

2e alinea is inderdaad 0.

Met de derde alinea is niet duidelijk wat wordt bedoeld (misschien aantonen dat 1 GHz geen grens is). In elk geval niet zinvol dus -1.

Voor de rest geldt: wel op een grappige manier gezegd, maar wat gezegd werd verdiende gewoon een -1 (vooral dat Register bashing)

Conclusie: 3x -1, 1x 0 maar wel grappig geschreven. OK discutabel, maar ik blijf erbij dat het -1 verdient.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-11 08:23

Floor-is

5.2

HEt is niet mijn zaak, maar ik wilde er toch nog even wat aan toevoegen:

Puur op de manier hoe de post begint,
Kinderen,
Heb ik al de indruk dat de persoon ons "wel even zal vertellen hoe het zit". Terwijl er niet echt constructief wordt onderbouwd. Als je nu kijkt naar de (laatste) post (andere topic, maar goed) van MrX. ( http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=12060 )

Dan zie je dat alles wat hij zegt goed onderbouwd wordt, we zijn het er misschien niet mee eens, maar er is tenminste een duidelijke onderbouwing. Zo'n post zou ik goed doorlezen en afhankelijk van de inhoud beoordelen.

Mijn conclusie: niveau -1/score 0

Gewoon omdat hij belerend doet jegens de andere bezoekers en omdat hij zonder onderbouwing de japanse sites afkraakt. Waarnaast hij ook (IMHO) nog een discussie tracht te ontlokken over de P4, terwijl je deze helemaal niet kunt vergelijken met een Athlon...

/me stopt, heeft getracht duidelijk uit te leggen... ;)

Bericht hierboven

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

OK, Ok....

Ik zal wel een milde dag hebben vandaag... :P

Zet hem maar op -2 / -2 Troll ! :D

(Dat was dus een geintje)

Ik geef toe dat ik hem zelf ook nogal twijfelachtig wel/niet op -1 vond, maar ik heb het in zijn voordeel naar boven ( 0 dus) uit laten vallen, omdat er altijd zo gemiept wordt dat we niet zo streng moeten modden...

Zal wel wat met de hoeveelheid pageviews te maken hebben of zo...

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1