Toon posts:

Domeinnaam registreren en aan bak knopen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een machine, vast op internet tot mijn beschikking en wil hier nu een domein aan koppelen. Aangezien dit voor een stichting is is de KvK enzo geen probleem. :+

Nu zit ik me af te vragen waaro ik een domeinnaam kan laten registreren, zonder andere bijkomende kosten, en hoe dat dan wordt geknoopt aan mijn PCke? Hierbij ervan uitgaand dat ik niet zelf de DNS draai?

Iemand een voorstel over ISP/Org.?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Volgens mij kan je gewoon bij elke willekeurige domein registrar aanvragen en gewoon aangeven dat ze jouw ip in hun dns moeten zetten dan hoef je voor de rest geen kosten te betalen voor hosting enzo

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Het is niet kostenloos, hoor. Je betaalt alleen registratiekosten bij bijv. Stichting Domeinnaamregistratie, maar je hebt dus geen hostingkosten (je host zelf immmers).

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Topicstarter
Stichting Domeinnaamregistratie, maar je hebt dus geen hostingkosten (je host zelf immmers).
Als ik me niet vergis kunnen alleen leden van SIDN zich direct registreren bij SIDN. De rest van de mensheid moet het via de ISP's doen.

Bij Demon Internet bijvoorbeeld (mijn huidige ISP) kan ik wel een domeinnaam registreren maar is dat blijkbaar verbonden aan een Demon Office pakket (á raison de 490 piek).

Heeft niemand een concreet voorbeeld? Provider of url voor me?

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 11:30
Het hangt er ook vanaf of je een nl-domein of een org/com-domein wilt hebben. Volgens mij zit je bij een nl-domein altijd vast aan een Nederlandse provider en die weten meestal wel te rekenen.

Zelf heb ik een org-domein geregistreerd bij Dotster in de VS. Daar kun je ook DNS bij krijgen waar je records zelf kunt toevoegen en verwijderen. Zo zullen er wel meer zijn.

• The Bad Seed
  • Laatst online: 15-08 12:04

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Een .com domeinnaam kan iedereen registreren, als je maar een vast ip hebt :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 december 2001 22:22 schreef Duracell het volgende:
Een .com domeinnaam kan iedereen registreren, als je maar een vast ip hebt :)
Ok, het gaat dus om een bij (sterke) voorkeur .nl domein.
Het gaat inderdaad om een vast IP. Dus al te moeilijk zou dat niet moeten zijn dacht ik zo.

Echt een uitdaging? >:)

• xtra
  • Laatst online: 13-08 11:30
Je zou bij wat providers kunnen vragen of zij de naam kunnen registreren en evt. de dns in orde maken. Vooral kleinere providers zullen dit wel willen doen tegen een redelijke vergoeding.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:30

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Bij NXS internet kan je via een webbased configuratiescherm zelf DNS en nameservers onbeperkt en kostenloos aanpassen. Zijn misschien wel een beetje duurder dan andere domainboeren, maar bij NXS heb je net ffies iets meer vrijheid met je poen. Je kan er idd. ook als particulier terecht. www.nxs.nl

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zal daar eens kijken.

Bedankt voor de tip.

Ik blijf deze thread nog een tijdje volgen om te kijken of er nog andere ideeën zijn.

Verwijderd

Er zijn een aantal hosters die je alleen de domeinregistratie kosten rekenen.
Gewoon een paar benaderen en uitleggen wat je bedoeling is.
Meestal doen ze dan niet moeilijk en hoef je geen setup kosten etc. te betalen.

• HGM
  • Niet online

HGM

Ook WideXs heeft wat jij zoekt en zelfs goedkoper dan NXS :)

Je kan daar webbased de DNS aanpassen, ze draaien er zelfs een fallback email service toch wel handig wanneer je eigen server onverhoopt offline mocht raken :)

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:12

• HGM
  • Niet online

HGM

Op zondag 30 december 2001 09:36 schreef valkenier het volgende:
www.kixtart.nl
Kunnen we dit onder het kopje "Spam" wegzetten??

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:30

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op zondag 30 december 2001 09:10 schreef HGM het volgende:
Ook WideXs heeft wat jij zoekt en zelfs goedkoper dan NXS :)

Je kan daar webbased de DNS aanpassen, ze draaien er zelfs een fallback email service toch wel handig wanneer je eigen server onverhoopt offline mocht raken :)
Ik heb hun site ff afgelopen, maar er staat nergens dat ze ook voor particulieren registreren.

/dev/null

• HGM
  • Niet online

HGM

Op zondag 30 december 2001 15:14 schreef I_Stealth_I het volgende:

[..]

Ik heb hun site ff afgelopen, maar er staat nergens dat ze ook voor particulieren registreren.
topicstart heeft het over een stichting met KvK :?

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Bij de meeste providers kan je wel gewoon een domein registreren zonder hosting hoor. En bij de registratie zit volgens mij ook opname in de dns servers bij.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1