Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ben ik toch ongeschikt als mod?

Pagina: 1
Acties:

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik maak er maar even een nieuw topic van, want er reageert al 2,5 uur niemand.

Aangezien ik mod-af ben gemaakt vanwege te strenge beoordelingen, maar nu toch wel weer moddereter ben heb ik gekeken wat andere moderators deden en wat ikzelf gedaan zou hebben. En dan kom ik tot de conclusie dat ik toch misschien maar weer mod-af moet worden, want als ik dit zie krijg ik toch echt weer neigingen om dingen omlaag te zetten:
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=12025

Dit is dus een GeForce MX thread. Staat er de volgende post:
Die Matrox kaarten zijn nooit van z'n levensdagen sneller in 3D dan een TNT2. De beeldkwaliteit is beter, en er zitten leuke effecten op als Bump-Mapping, maar qua snelheid is het niet zo spectaculair. Ik vind die prijs ook niet echt wat je nemt laag voor een kaart die zo presteerd. Kijk, die MX is een ander verhaal, dat lijkt me misschien nog wel leuk om op over te stappen, iemand geintresseerd in een TNT2-Ultra?
Dit krijgt van Shevar een 1,1:Informatief maar ik zou het op 0,-1: off-topic gooien.

Ook de eerste twee reacties in de thread
Yep, dit wordt de videokaartkraker van 2e helft 2000.
Hoezo slome dag. GVD ik ben jarig..... hiep hiep hoera voor wimpy
zou ik op 0,-1: overbodig zetten ipv de 0,0 waar ze nu op staan. Als je dat niet wilt maak je me maar weer lekker mod-af want dan verschilt mijn inzicht toch teveel van wat het volgens jullie zou moeten zijn.

Ik zie dat ik ook al veel strenger ben dan [CoSD]Headbanger. Iemand die in de Windows Whistler thread van zaterdag zei "Tja, wat zal ik hierop zegge" had van mij een -1,-1:First post gehad (ook al was hij de tweede) ipv de milde 0,-1.

En zo kan ik nog wel meer voorbeelden geven.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

In grote lijnen ben ik het met de gegeven voorbeelden en jou commentaar eens. Alleen heb ik niet de threads doorgekeken dus kan ik er niet helemaal een oordeel over geven.

Alleen is 3 stuks in dit geval nog geen geldige steekproef he ?? :P

Over die matrox reactie: als er nou in de hele thread al stieken andere kaarten genoemd worden die in de review al als referentie gebruikt zijn, dan kan het in mijn boekje wel on-topic. Maar nogmaals: ik heb die hele thread niet erop nagelezen.

Wat betreft die laatste: het is niet persoonlijk, noch uit-de-tent-lokkend dus heeft niet meteen karma -1 nodig. Maar dat valt binnen de 'speling' die er onderling tussen moderators kan/mag zijn lijkt me.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Thnx JumpStart, dan ga ik maar weer eens aan de slag.
Die score -1 voor de laatste zou ik trouwens geven omdat het echt extreem niets-zeggend is (dat zegt de poster zelf eigenlijk ook al) dus zou ik in zo'n geval score -1 geven om goed duidelijk te maken dat je zulke troep beter niet meer kunt plaatsen.

• Hielko
  • Laatst online: 19:17
Ik ben het geloof ik ook wel aardig eens met de beoordelingen die jij wilt geven.

Persoonlijk zou ik het net eeen stukje midner streng doen:

- die matrox post zou ik gewoon op 0/0 laten staan, ik heb even naar die thread gekeken en die gaat voor 50% over matrox vs. GeForce2 MX, en dan mag ie van mij daar gewoon blijven staan.

- de videokraker post zou ik naar 0/-1 overbodig zetten

- en de ik ben jarig post zou wat mij betreft naar 0/-1 gaan ipv. -1/-1 omdat het toch gewoon eigenlijk niks anders is dan een off-topic reactie, die zoals JumpStart al zegt niet persoonlijk noch uit de tent lokkend is.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:34
Ik zie dat ik ook al veel strenger ben dan [CoSD]Headbanger. Iemand die in de Windows Whistler thread van zaterdag zei "Tja, wat zal ik hierop zegge" had van mij een -1,-1:First post gehad (ook al was hij de tweede) ipv de milde 0,-1.
Deze persoon zou van mij naar niveau -2 mogen. Ik bedoel, als je niks weet te zeggen zeg dan niks en dwing mij er niet toe om dit soort meuk via een modempje binnen te halen.
Verder doet irrelevant het wel aardig als mod. Hij heeft in elk geval inzicht en weet tenminste wat "off topic" inhoudt :) (zie mijn thread "Off topic?")

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
hielko:
Ik bedoelde niet die van jarig op -1,-1. Die zou ik ook op 0,-1 zetten. Die -1,-1 was voor iemand die alleen maar zei "Tja, wat zal ik hierop zeggen."
Voor die sitatie van een halve off-topic thread zou ik nog wel een richtlijn willen hebben.

• Hielko
  • Laatst online: 19:17
oww....

Als een thread half off-topic is dan hoef je wat mij betreft niet alles naar -1 offtopic zetten, als het gewoon een interessante thread is en de reacties zijn nuttig/inzichtvol etc. dan kunnen die gewoon +1 scores krijgen (als ze dat waard zijn).

Tenminste dat vind ik.....

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:20

botoo

💀 too old to die young

mods,
Als ik het hier zo bekijk zijn jullie het in de grote lijnen best met elkaar eens, alleen in het grijze gebied van net wel of net niet een -, is wat variatie mogelijk. Verschil van mening moet kunnen, zeker als er over geargumenteerd kan worden, hierin zou het nieuwe systeem uitkomst bieden.

irrelevant, ff echt off-topic (in je mod-af topic loop ik vast,UBB?) die url die je vroeg doet niet ter zake, het ging mij om de insteek van de moderators, niet om een specifieke post.

update:
btw als je een reactie van iemand met een karma van 5 bij 50 posts ziet, kan ik me goed voorstellen dat je wat critisch (wat een k*t woord) kijkt.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Tja, er zijn wel eens wat verschillende ideeen over of een posting met niveau -1 score 0 of ook met score -1 moet worden beoordeeld.

Kijk ik gaf in onderste reaktie score 0 Niveau -1 omdat hij geen anderen beledigt, alleen wat niet kwetsende onzin uitkraamt. Zolang er geen flaimbaits, beledigingen of irritante opmerkingen worden gepost. Een 'Yes ik ben de eerste' zou ik wel een score -1 geven, deze krijgt alleen een niveau van -1. Tja, als je nix te zeggen hebt, zeg het dan niet hier....

Ik ben anders best wel streng, ik geef vrij makkelijk niveau -1, soms score -1 en ik geef ook minder snel score van 1.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Die laatste had ik off-topic, niveau -2, score -1 gezet.
Totaal niets met het bericht te maken.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Weird... Ik zet zelde of nooit postings op een hogere scoring dan 0...

/me gaat dat threadje maar eens overnieuw modden :/
Pagina: 1