Toon posts:

[Debian] Quake1/QuakeWorld video vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
lo,

Ik snap er even de ballen van dus misschien dat iemand kan helpen.

k heb vanavond q1/qw geinstalleerd en ik wil graag gebruik maken van opengl. opengl werkt prima op mn systeem met de Nvidia video drivers. Nou Q1/QW nog... Mn video kaart is een Gforce 2MX.

Als ik intype "./qlquake" dan gaat ie eerst roepen over dat libm.so.5 mist. Dat heb ik opgelost door een symlink te maken naar dezelfde lib als waar libm.so.6 naar wijst.dan krijg ik de foutmelding dat ie "libMesaGL" mist. Naja volgens mij klopt het hier niet meer want k heb wat documentatie nageslagen en daar staat dat libMesa voor Voodoo video kaarten is. Misschien heb ik de verkeerde binaries gedownload voor Quake1 dacht ik toen.

Dus weer naar deze site

http://linuxquake.com/howto/Quake-HOWTO-2.html#ss2.2

Maar.. er staat toch duidelijk bij de downloads de OpenGL/Mesa Quake binary. Verder zie ik geen opengl dus die binary zou het toch moeten zijn??

Deze dus:
glquake-0.97-i386-unknown-linux2.0.tar.gz

Maar die is schijnbaar niet goed voor mijn video kaart ?

De howto zegt namelijk stukkie verder op bij sectie opengl:
"To run glquake, you need a 3D card with the Voodoo, Voodoo2 or Voodoo Rush graphics chipset on it."

Ik heb dus geen Voodoo kaart. Ik weet wel dat in het verleden opengl prima heeft gedraaid bij mij onder Linux met QuakeWorld onder deze Gforce 2MX kaart.

Mijn vraag is nu min of meer moet ik door blijven prutsen met libMesaGL.so of zeggen jullie van dit klopt niet, dit kan niet draaien op je video kaart je moet wat anders downen?