[OC] cooling bij overclocken

Pagina: 1
Acties:

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06-2025
Ik wil mijn AMD 1400 overclocken naar (poging) 1600 a 1700
Nu gebruik ik een coolermaster en is de temp ca 49 graden.

Ik het verstandig om de fan te vervangen voor een sterkere voor meer cooling na het overclocken?
Ik moet er nog artic silver opsmeren dus dat zal ook iets helpen.

Iemand een ID? :?

Verwijderd

als je 1400@1700 wilt, dan denk ik toch dat je een hele nieuwe koeling moet gaan aanschaffen, en ik weet niet eens of dat met lucht-koeling wel lukt (correct me if i'm wrong)

Verwijderd

ja je zou in ieder geval artic silver II moeten kopen en een dure Alpha cooler dan komt het denk ik wel goed ( check http://www.oc-shop.nl )
:P

• ManiacScum
Ik heb gezien bij anderen dat het wel mogelijk is met luchtkoeling. Maar ik denk dat ik het eerst bij 1600 hou en dan stapsgewijs wel verder zie.

In ieder geval bedankt voor de reacties!

Verwijderd

je kan een nieuwe fan op die cooler zetten maar als ik jou was zou ik gewoon een hele nieuwe kopen.

Verwijderd

zonder nieuwe koeler en een goeie airflow en een hoop power kan je het wel vergeten
en een hoop power aan airflow is niet altijd een goeie airflow
dan kan je de 1600 wel halen 1700 word lastig

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 21:08 schreef mast3r het volgende:
ja je zou in ieder geval artic silver II moeten kopen en een dure Alpha cooler dan komt het denk ik wel goed ( check http://www.oc-shop.nl )
:P
Arctic Silver zal wel niet nodig zijn, maar een CoolerMaster trekt het echt niet (vooral als 'ie nu al 49 graden wordt)

Ik zou toch voor een betere koeler gaan (ALPHA PAL8045 is een uitstekende keus) en je voltage verhogen (zie verder de OC FAQ)

Verwijderd

Ik zou de cooler blijven houden :P , ik heb zelf ook een smartcooler die ook door iedereen wordt afgeraden , nu heb ik de cpu met 130Mhz overgeclocked en temp staat netjes op 40C :P

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 07:11
Op zaterdag 29 december 2001 21:05 schreef Rekkie het volgende:
Ik wil mijn AMD 1400 overclocken naar (poging) 1600 a 1700
Nu gebruik ik een coolermaster en is de temp ca 49 graden.

Ik het verstandig om de fan te vervangen voor een sterkere voor meer cooling na het overclocken?
Ik moet er nog artic silver opsmeren dus dat zal ook iets helpen.

Iemand een ID? :?
Welke coolermaster?

• ManiacScum
Ik weet zo niet het typenummer zou ik ff moeten kijken!
Maar zit nu niet op mijn plek dus dat wordt vanavond

• ManiacScum
Ik kan geen nummer oid vinden op deze fan.
Dus het antwoord moet je me verschuldigd blijven!

• Mad_Demon
Als je 1600 MHz wil hebben moet je zoiezo een voltagemod doen omdat hij het met 1,85 volt niet trekt (uit eigen ervaring, onstabiel). Bij 1700 Mhz zit je zo hoog met je voltage dat het niet anders kan dan met waterkoeling.
Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd met een fanduct en een 120mm Fan, maar ik dank dat het niet zal baten.
Het zekere voor het onzekere nemen en voor waterkoeling gaan.
Ik had ook de intentie om zo ver te gaan met luchtkoeling maar ik denk dat waterkoeling de beste oplossing is.

BTW. dat hij onstabiel is op 1600 mhz en 1,85 volt kan ook aan m'n voeding liggen. :) Ik heb een draadje waar ik spoedig een conclusie hoop te krijgen.
Het rare is dat vergeleken met 1533 Mhz@1,85V mijn config. met 1600@1,85V koeler lijkt te lopen,
1533=43 C met open kast.
1600=41 C met open kast (hoewel ik nog niet heb kunnen stressen.)

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 13:08 schreef 3DBlaster het volgende:

[..]

Arctic Silver zal wel niet nodig zijn, maar een CoolerMaster trekt het echt niet (vooral als 'ie nu al 49 graden wordt)

Ik zou toch voor een betere koeler gaan (ALPHA PAL8045 is een uitstekende keus) en je voltage verhogen (zie verder de OC FAQ)
echt wel bij mij scheelde het 7 graden ;)

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 13:36 schreef Mad_Demon het volgende:
Als je 1600 MHz wil hebben moet je zoiezo een voltagemod doen omdat hij het met 1,85 volt niet trekt (uit eigen ervaring, onstabiel). Bij 1700 Mhz zit je zo hoog met je voltage dat het niet anders kan dan met waterkoeling.
Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd met een fanduct en een 120mm Fan, maar ik dank dat het niet zal baten.
Het zekere voor het onzekere nemen en voor waterkoeling gaan.
Ik had ook de intentie om zo ver te gaan met luchtkoeling maar ik denk dat waterkoeling de beste oplossing is.

BTW. dat hij onstabiel is op 1600 mhz en 1,85 volt kan ook aan m'n voeding liggen. :) Ik heb een draadje waar ik spoedig een conclusie hoop te krijgen.
Het rare is dat vergeleken met 1533 Mhz@1,85V mijn config. met 1600@1,85V koeler lijkt te lopen,
1533=43 C met open kast.
1600=41 C met open kast (hoewel ik nog niet heb kunnen stressen.)
Ten eerste: Dat jij de 1600 stabiel niet haalt zegt niks voor andere mensen, spelen heel veel factoren mee (ikzelf heb hem stabiel op 1600 Mhz lopen, 1,825V, AMD 1400) Bijvoorbeeld de core, de cooling, de voeding, etc. Het is zeker wel mogelijk! (check OC&CM FAQ voor verdere uitleg)
Ten tweede: 1700 Mhz haal je makkelijk met luchtkoeling, bijv met een degelijke Alpha! check www.overclockers.com ga daar naar de CPU database, en kies AMD K-7 1400, en gij zult zien dat het kan!

edit: om je proc te stressen: BurnK7 werkt fantastisch, beter dan een koe!!!

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op zaterdag 29 december 2001 21:14 schreef Rekkie het volgende:
Ik heb gezien bij anderen dat het wel mogelijk is met luchtkoeling. Maar ik denk dat ik het eerst bij 1600 hou en dan stapsgewijs wel verder zie.

In ieder geval bedankt voor de reacties!
Ik denk dat jij niet kan bepalen of je het op 1600 houd. Je moet zoiets gewoon gaan uitproberen. Een 1400 produceert een hoop warmte, zeker als je ook nog eens het voltage omhoog gooit. Jou w coolermastertje graat dat misschien trekken met een 120mm delta erop ofzo. Als je echt wilt gaan overclokken, zoek dan eens in de search ofzo.......

/offtopic

sorry, maar heb nog een beetje een kater van gisteren.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

niks aan de hand als je goede luchtkoeling gebruikt zorg voor wat extra case fans in je kast dat je cpufan niet al het werk moet doen want dan kon het wel eens fout gaan

Verwijderd

Alleen een andere fan heb geen zin. Neem een andere koeler en die AS is een must. (kan ook andere koelpasta zijn hoor, maar er moet iets tussen) Maar met die koeler krijg je hem nooit zover.

Verwijderd

Aquacooling , werkt goed en hoeft zelfs niet duur te zijn :)

• Mad_Demon
Op dinsdag 01 januari 2002 15:58 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Ten eerste: Dat jij de 1600 stabiel niet haalt zegt niks voor andere mensen, spelen heel veel factoren mee (ikzelf heb hem stabiel op 1600 Mhz lopen, 1,825V, AMD 1400) Bijvoorbeeld de core, de cooling, de voeding, etc. Het is zeker wel mogelijk! (check OC&CM FAQ voor verdere uitleg)
Ten tweede: 1700 Mhz haal je makkelijk met luchtkoeling, bijv met een degelijke Alpha! check www.overclockers.com ga daar naar de CPU database, en kies AMD K-7 1400, en gij zult zien dat het kan!

edit: om je proc te stressen: BurnK7 werkt fantastisch, beter dan een koe!!!
Kan kloppen, ik kwam er vandaag achter dat m'n voeding te zwak is, en ik kan 'm v*rd*mme niet opvoeren (met zo'n potmetertje weet je wel)
Pagina: 1