Toon posts:

Text over een GIF met CGI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een manier om een Text over een GIF file met CGI te doen? Link onderin de hoek van het plaatje. Met een kleine witte achtergrond op de text.

Met PHP gaat het wel maar dat moet ik niet hebben.

Als dit niet gaat, kan je dan met CGi een plaatje over een plaatje doen?

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
weet je wel waar je het over hebt?

cgi is geen taal, maar een manier van communiceren zeg maar, perl kun je voor cgi toepassingen gebruiken maar het kan in principe, afhankelijk van je server (daarop wil je het draaien, toch?) in elke taal. Verder kun je het zelf wel nalezen, dit is even OT als duizende keren al geweest.

ok, je kan het met php doen, maar aangezien je dat niet moet (wat moet je dan wel???) zou ik perl kiezen.
je hebt ervoor in elk geval een imaging library nodig, most common in de gd lib.

Als je even verder kijkt dan je neus lang is vind je hier vast wel ook wat documentatie over.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 december 2001 20:52 schreef Sebas het volgende:
weet je wel waar je het over hebt?

cgi is geen taal, maar een manier van communiceren zeg maar, perl kun je voor cgi toepassingen gebruiken maar het kan in principe, afhankelijk van je server (daarop wil je het draaien, toch?) in elke taal. Verder kun je het zelf wel nalezen, dit is even OT als duizende keren al geweest.

ok, je kan het met php doen, maar aangezien je dat niet moet (wat moet je dan wel???) zou ik perl kiezen.
je hebt ervoor in elk geval een imaging library nodig, most common in de gd lib.

Als je even verder kijkt dan je neus lang is vind je hier vast wel ook wat documentatie over.
Heb geen enkel verstand van CGI maar heb wel wat gevonden. Zou niet weten hoe ik die GD Lib installeer die ik net gedownload heb (V. 119)

van php weet ik heel veel, maar cgi snap ik ff niks nog van

• sebas
Hier lees je wat basisdingen over cgi:

http://hoohoo.ncsa.uiuc.edu/cgi/overview.html

en hoe je de gd lib moet installen kun je *lees en huiver* in de package vinden die je op

http://www.boutell.com/gd/

kunt vinden.

Viel Spass.

[ot]

als je geen kennis van cgi hebt maar wel heel veel van php denkt te weten plaats ik bij deze mijn vraagtekens bij de gefundeerheid van je uitspraak.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 december 2001 21:04 schreef Sebas het volgende:
Hier lees je wat basisdingen over cgi:

http://hoohoo.ncsa.uiuc.edu/cgi/overview.html

en hoe je de gd lib moet installen kun je *lees en huiver* in de package vinden die je op

http://www.boutell.com/gd/

kunt vinden.

Viel Spass.

[ot]

als je geen kennis van cgi hebt maar wel heel veel van php denkt te weten plaats ik bij deze mijn vraagtekens bij de gefundeerheid van je uitspraak.
Ik snap nog niks van CGI..maar het lijkt op PHP3. Alleen doe ik telkens iets fout. ASCCI uploaden, 755 CHMOD en dan nog een 500 error :( Terwijl als andere het doen het wel lukt

• sebas
nooooooooooooouuuuuuuuuuu.

ga beter maar eerst wat lezen! de links boven kun je zeker niet binnen 3 minuten snappen als je even slim bent als je op mij nu overkomt.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 december 2001 21:10 schreef Sebas het volgende:
nooooooooooooouuuuuuuuuuu.

ga lezen! de links boven kun je zeker niet binnen 3 minuten snappen als je even slim bent als op mij nu overkomt.
Is dat een belediging? :( :7 :9 *D

:P als je wilt zien hoe goed ik ben in php (mag niet spammen weet ik) kijken dan op smshuis.nl ..

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

CGI is een methode om programmatjes via een webserver aan te roepen. Als jij zegt "het lijkt op php" dan zit je waarschijnlijk perl code te testen. Misschien dat daar de verwarring zit. CGI is geen programmeertaal, maar een beschrijving van een "interface".

• sebas
Op zaterdag 29 december 2001 21:11 schreef SMSHuis het volgende:

[..]

Is dat een belediging? :( :7 :9 *D

:P als je wilt zien hoe goed ik ben in php (mag niet spammen weet ik) kijken dan op smshuis.nl ..
Euh. ik weet dat het hier eik niet mag, maar vat het voor de zekerheid maar als een belediging op.

En hoe moet ik nou aan je site zien hoe goed je met php bent?

En kun je je tijd niet beter in wat leeswerk steken dan in al dan niet zinnige posts?

En waarom moet je geen php (staat afair in je vraag) als je er *oh so good* in bent?

En wat heeft dat in godsnaam allemaal met het topic te maken?

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 21:07 schreef SMSHuis het volgende:

[..]

Ik snap nog niks van CGI..maar het lijkt op PHP3. Alleen doe ik telkens iets fout. ASCCI uploaden, 755 CHMOD en dan nog een 500 error :( Terwijl als andere het doen het wel lukt
Post je source eens... kunnen we zien wat er fout is.

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Waarom moet je nou met CGI/Perl gaan werken als je PHP kan? Het kost veel tijd om CGI/Perl te leren, zeker als je het verschil tussen CGI en Perl nog geen eens begrijpt.

Laat ik het nog één keer gaan uitleggen.

Perl is een scriptingtaal, gebruikt in de shell van unix, een beetje vergelijkbaar met batch-bestanden, maar dan veel beter.

CGI is de manier van communiceren tussen die scriptingtaal (er zijn er meer dan alleen Perl, bijv. ook Python, C, in principe elke taal is mogelijk) en de webserver.
Pagina: 1