Toon posts:

Eagle Tec == Ecs ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb vanmiddag mijn nieuwe mobo van Gistron binnen gekregen. Het mobo is een Ecs k7S5-A met LAN, maar dit zat in een Eagle tec doos met een vaag boekje/cd. Ook zit er geen LAN op

Is Eagle tec hetzelfde als ecs, of moet ik hem retour zenden :?

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 20:23 schreef zeven het volgende:
Het mobo is een Ecs k7S5-A met LAN, Ook zit er geen LAN op
dus is het niet degene die je besteld hebt en moet je een nieuwe krijgen ;)
volgens mij is dat niet hetzelfde..

edit: aandachtiger gelezen ;)

Verwijderd

Is niet hetzelfde, ECS is van Elitegroup Computer Systems en niet van Eagle Tec !

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 december 2001 20:27 schreef ByMeS_Dy het volgende:

[..]

dus is het niet degene die je besteld hebt en moet je een nieuwe krijgen ;)
[..]

volgens mij is dat niet hetzelfde..

edit: aandachtiger gelezen ;)
op die van Eagle tec zit geen lan :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 december 2001 20:30 schreef Heko het volgende:
Is niet hetzelfde, ECS is van Elitegroup Computer Systems en niet van Eagle Tec !
Ook niet andersom ?

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 23:14

Bjorker

Cadillacs rule!

Ik heb hier ook een Eagle Tec, maar dat is eigenlijk een pc-chips... tenminste daar moet ik mijn biosupdates vandaan halen volgens het EagleTec boekje...
Vreemd dus.

Nope

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 20:31 schreef zeven het volgende:

[..]

Ook niet andersom ?
nope, volgens mij valt Eagle Tec idd onder pcchips.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Zowel ECS als EagleTec zijn in feite PcChips :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
retour zenden dan maar?

Verwijderd

Topicstarter
niemand nog andere sugesties?

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Lijkt me toch duidelijk? Je hebt een bepaald mobo besteld met lan, en je krijgt een ander zonder lan.

Verwijderd

ben van plan volgende week deze te bestellen. ik zou em niet accepteren, je mist lan en handleiding/doos is niet ok. is ook niet handig bij flashen bios.

Verwijderd

Topicstarter
idd ja ik mis lan (heb ik ook hard nodig :P)
Is Eagle tec eigenlijk een beetje goed ?

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 13:22

The_Duke

ho gek!

ik heb ook een ESC k7s5a.
het mobo moet betje zwart/bruin zijn en er moet K7S5A op gedrukt staan, verder moet er op de gouden heatsink van de chipset duidelijk "ECS Elitegroup" staan. is dit ales niet get geval, terug sturen die zooi.
maar ja, je mot toch zoizo terug sturen want je hebt geen lan terwijl je daar wel om gevraagd had.

PS ik heb net nog een geforce 2 Ti besteld bij Gistron, ik hoop dat ze per ongeluk een geforce 3 Ti sturen >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 december 2001 22:02 schreef Doek het volgende:
ik heb ook een ESC k7s5a.
het mobo moet betje zwart/bruin zijn en er moet K7S5A op gedrukt staan, verder moet er op de gouden heatsink van de chipset duidelijk "ECS Elitegroup" staan. is dit ales niet get geval, terug sturen die zooi.
maar ja, je mot toch zoizo terug sturen want je hebt geen lan terwijl je daar wel om gevraagd had.

PS ik heb net nog een geforce 2 Ti besteld bij Gistron, ik hoop dat ze per ongeluk een geforce 3 Ti sturen >:)
lol ! ik hoop het voor je :) kga nu het retour briefje invullen :(

Verwijderd

Topicstarter
trouwens waar staat dat ongeveer als ik m'n mobo vast heb zoals het in je kast zit ?

kbedoel dus waar dat k7S5A hoort te staan :)

Verwijderd

Staat op het heatsinkje wat je chipset koelt..
Tis orange met witte letters oid

Verwijderd

Topicstarter
deze is het dus waar we het over hebben

Afbeeldingslocatie: http://www.eagletec.nl/images/mb830xl.jpg

deze heb ik dus nu maar had een ECS K7S5a besteld :(

Verwijderd

Volgens mij is dat een K7S6A

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Op zaterdag 29 december 2001 23:30 schreef iefje het volgende:
Volgens mij is dat een K7S6A
Had die niet alleen maar ddr geheugenbankjes?

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 23:33 schreef Duracell het volgende:

[..]

Had die niet alleen maar ddr geheugenbankjes?
Ik weet wel dattie een oranje plank had ipv een zwarte en dat de IDE connectors op een kloteplek zaten :)

Verwijderd

Dat plaatje lijkt griezelig veel op men K7S5A van ECS...2 SDRAM en 2DDR slotjes..zelfde irri&%#! bij de proc..lekker handig als je koeler een beetje ruim uitvalt.

edit:

|:( maar weer half gelezen..hij gaf zelf al aan dat et een K7S5A was. Zit idd geen LAN op anders had de connector wel naast je PS2 gezeten. Na wat snuffelwerk kan je denk ik rustig stellen dat Eagle en ECS van dezelfde fabriek komen. Bord is precies etzelfde..ander kleurtje MOBO en ander logo op de chipset..maar rest is etzelfde

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

ALs je hem vergelijkt met de plaatjes op de Website van ecs, dan lijkt hij er wel HEEL erg op.

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Verwijderd

Sterker nog..weet bijna wel zeker dat et em is

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
lijkt idd exact op een ecs k7s5a, behalve dat ie andere kleuren heeft (andere kleur printplaat en rode connectors zijn bij de ecs blauw).

maar als je duidelijk 1 mét LAN had besteld zou ik hem terugsturen..

Verwijderd

Het vage is dat de K7S5A de SiS735 chipset heeft..voor alles. Op dat bordje waar jij die pic van poste staat dat ie de SiS830 voor de proc gebruikt maar SiS735 standaard Ik kan met Sandra heel die 830 nie vinden. De indelingen van de borden zijn exact etzelfde. Kijk maar eens op de site van ECS. Errug vaag..

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 00:30 schreef rick_h het volgende:
lijkt idd exact op een ecs k7s5a, behalve dat ie andere kleuren heeft (andere kleur printplaat en rode connectors zijn bij de ecs blauw).

maar als je duidelijk 1 mét LAN had besteld zou ik hem terugsturen..
dat met of zonder lan maakt me opzich niet eens zoveel uit
tgaat erom of deze wel of niet goed is

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 00:26 schreef ThuiSSiE het volgende:
Sterker nog..weet bijna wel zeker dat et em is
nope deze haal ik toch echt van http://www.eagletec.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op die site staat wel K7S5A SiS830 ATX Socket A U/100
175,-

:? :? :? :? :?

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Op zondag 30 december 2001 12:39 schreef zeven het volgende:
Op die site staat wel K7S5A SiS830 ATX Socket A U/100
175,-

:? :? :? :? :?
De ECS K7S5A van www.elitegroup.de moet toch een SiS735 chipset hebben?

edit: kijk hier maar

Verwijderd

Topicstarter
ja.. maar check gistron maar en voeg de K7S5a maar toe en klik dan op je bestelling lijstje dan staat daar als het goed is ECS K7S5A / EagleTec M830+ SoA/SIS830 te staan.

vaag vaag en nog eens vaag

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 20:39 schreef Duracell het volgende:
Zowel ECS als EagleTec zijn in feite PcChips :)
Nee, EagleTec en PCChips vallen allebei onder ECS. Bij Gistron doen ze volgens mij nu aan Eagles (ik had een defecte pcchips opgestuurd, en ik kreeg een EagleTec terug. Verder hetzelfde moederbord)

Verwijderd

Gistron heeft geen k7s5a + lan meer (zijn deruit) en dit mobo is wat sneller dan de k7s5a. De deze eagletec heeft jammergenoeg geen lan, maargoed, koop een apart kaartje voor 25.- en dan heb je iets beterz.

Retour zenden heeft dus alleen zin als je je geld gecrediteerd wilt krijgen want de lan versie hebben ze niet meer, dus kunnen ze die ook niet meer leveren..

Verwijderd

Topicstarter
hoe zit het dan met overklokken ?

ik bedoel waar kan ik mijn bios update enz vandaan halen?

gewoon van ecs site of eagletec

Verwijderd

hmmz, ben nu aan het kijken, http://www.eagletec.nl/bios.htm

dat zou hem moeten zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 13:50 schreef westcoastleader het volgende:
hmmz, ben nu aan het kijken, http://www.eagletec.nl/bios.htm

dat zou hem moeten zijn...
k thx

Verwijderd

Topicstarter
Is eagle Tec een beetje een behoorlijk merk ?

Verwijderd

gewoon draaien met dat mobo .. niet zeiken voor die prijs :) en ja eagletec is gewoon low value ... maar geen probs over gehoord :D

Verwijderd

Topicstarter
ja wat wil je als je 15 bent en werkt bij een supermarkt en moet van dat schramelige loontje een pc bouwen :( (:))

Verwijderd

Gewoon terugsturen !
Moeten ze maar opsturen wat je hebt besteld !
( Charles is heeel tevreden met z'n ECS K7S5A MOBO )

Zelfde als je iets van een retail besteld en je krijgt een oem ,ook niet accepteren .

Bij vga kaarten bv. kan de retail standaard hoger geklokt zijn dan de oem .

En iets wat in een doos zit hoeft ook niet altijd een retail te zijn ( Retail is meestal ook duurder dan de oem of bulk ,tricky )

Verwijderd

Topicstarter
tog maar besloten hem te houden :)

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-08 21:43
was nog iemand anders ingelogd....

Verwijderd

quote]
hallo

ik heb vanmiddag mijn nieuwe mobo van Gistron binnen gekregen. Het mobo is een Ecs k7S5-A met LAN, maar dit zat in een Eagle tec doos met een vaag boekje/cd. Ook zit er geen LAN op

[/quote]

signature...... Ecs K7S5a/Eagle Tec DDR/Sdram 266
je had hem al snel geinstalleerd of had je er al eentje....

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

Stuur hem nou gewoon terug joh. Als je nog eens wilt overklokken lukt je dat beter met die ECS. Met een Eagletec valt dat gewoon niet mee. Tenminste, dat is mijn ervaring met die mobo's.

Forza Mucca!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 23:21
Maarre qua stabiliteit? Zijn ze beide even goed? Heb zelf namelijk een ECS, die rete stabiel is maar heb eergisteren weer een heel systeempje bij gisron besteld, met wederom de ECS maar als ik dan nu die eagle tec krijg? Is ie dan evens tabiel als de ECS?????

Verwijderd

Wat doet iedereen toch weer moeilijk... veel bordjes van PCChips, ECS en EagleTec zijn precies hetzelfde. 't Is vaak alleen even uitzoeken welke 't precies zijn, want ze willen ook nog wel eens totaal verschillen PER REVISIE, dus terwijl het type-nummer hetzelfde blijft...

Dat die toko 't over een 830 chipset heeft is gewoon een foutje, ze hebben echt de 735 chipset (sloop de heatsink er maar eens af, zit geplakt, kun je er daarna gewoon weer opdrukken). Ze bedoelen gewoon dat je de ECS K7S5A OF de eagletek 830 krijgt, 't is maar net wat ze op dat moment hebben. Voor die prijzen ga je toch niet zeuren wat voor naam erop staat of van welke 'fabrikant' de handleiding komt...

Ik gebruik zelf voor een ander PCChips bordje (PCCHIPS MB810LMR = Eagletek A10LMR+) nu een bios van de eagletek site, want daar stond al een nieuwere dan bij pcchips :+
als je flashed, checkt ie of de bios-tag overeenkomt en dat doet ie dus dan is het hetzelfde mobo.

Dus gewoon houden dat bordje. Alleen als je er echt eentje met LAN besteld hebt, moet je gewoon ff melden bij die toko en bv zeggen dat je er gratis een netwerkkaartje bij wilt (realtek 8139c kost iets van 25,- ofzo dus daar doen ze misschien niet al te moeilijk over).

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 15:13 schreef andre_at_home het volgende:
quote]
hallo

huh check de datum even wil je

signature...... Ecs K7S5a/Eagle Tec DDR/Sdram 266
je had hem al snel geinstalleerd of had je er al eentje....
[/quote]

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 15:24 schreef koentjuh het volgende:
Maarre qua stabiliteit? Zijn ze beide even goed? Heb zelf namelijk een ECS, die rete stabiel is maar heb eergisteren weer een heel systeempje bij gisron besteld, met wederom de ECS maar als ik dan nu die eagle tec krijg? Is ie dan evens tabiel als de ECS?????
Kheb er nog geen problemen mee Eagle tec loopt lekker hiero

Verwijderd

Laat maar :)

Verwijderd

ik ben er nu achter PCCHIPS is het moederbedrijf of leverancier aan eagletec en ECS dit omdat pcchips in Hongkong zit en daat een hele grote fabriek heeft. En de rest in de states zit.Dat gedoe met dat sis830 dit is de naam van het mobotje van pcchips dit word alleen met een andere heatsink gelevert voor eagletec en ecs krijgt een speciale zwarte uitvoering. ik heb een meeltje gestuurt naar pcchip om het te vragen.

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik had dat bordje+lan dus ook bij Gistron besteld samen met een Duron 1GHz en wat andere zooi, krijg ik een mobo zonder LAN en het was ook nog eens kapot en die processor was ook nog eens kapot, vage gasten daaro bij Gistron.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 30 december 2001 13:00 schreef zeven het volgende:
ja.. maar check gistron maar en voeg de K7S5a maar toe en klik dan op je bestelling lijstje dan staat daar als het goed is ECS K7S5A / EagleTec M830+ SoA/SIS830 te staan.

vaag vaag en nog eens vaag
Dit is gewoon Gistron die zit te kloten. Het is een PC-Chips M830L(M)R- die 830 slaat dus niet op de chipset maar op de typenr van PC-Chips. Het is gewoon hetzelfde als een K7S5A, maar dan met andere kleur PCB en DDR slots.
Wel weet ik niet zeker of het de XP of de non-XP versie is. Dat is vrijwel niet te zien (heb nu m'n eigen PC met non-XP K7S5A open voor me en die van een vriend met de XP versie ernaast, en naast een kleine 'XP' bij de socket is geen ene verschil te constateren).

Het ziet ernaar uit dat ECS in afwachting van de launch van de K7S6A geen K7S5A meer levert, en dat daarom men PC-Chips/Eagletec mobo's aansleept bij Gistron en anderen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1