Ik heb nu in 3ds MAX een vlag gemaakt en wil er een nederlandse vlag van maken. Nu heb ik in psp 7 een vlag getekend en opgeslagen. Hoe krijg ik die erop?
Verwijderd
ben zelf eerlijk gezegd geen 3dsmax expert, maar wat je wilt toen heet 'texturing'. Je kunt even in de 3dsmax help zoeken naar 'textures' of 'applying textures' oid.
Tis vrij simpel, je selecteerd eerst het object waar je de nederlandse vlag op wilt hebben staan. In dit geval dus het stukje vlag. Dan druk je op de knop M op je toetsenbord, hiermee open je de Material Editor. Je ziet nu een hoop bolletjes, die waarschijnlijk allemaal hetzelfde uitzien als je hier nog niet eerder geweest bentOp zaterdag 29 december 2001 20:23 schreef zaren het volgende:
Ik heb nu in 3ds MAX een vlag gemaakt en wil er een nederlandse vlag van maken. Nu heb ik in psp 7 een vlag getekend en opgeslagen. Hoe krijg ik die erop?
Je selecteerd vervolgens een van de bolletjes. Daarna schuif je aan de rechterkant de scrolbar naar beneden totdat je een balk met de naam Maps ziet. Op de balk Maps klik je 1 keer. Vervolgens zie je een aantal stukjes text, de tweede regel daarvan heet Difuse Color. Op diezelfde regels staat een knop met daarin de tekst None. Als je daarop klikt krijg je een lijstje met mogelijkheden waar je uit kunt kiezen. Er staat ook een mogelijkheid Bitmap in, die kies je door er op te dubbelklikken. Je krijgt daarna een dialoogvenster waarin je het bestandje dat je in PSP7 hebt gemaakt (de vlag) kunt aangeven. Je zoekt het bestand en klikt op Openen.
Je hebt nu de texture bijna klaar. Als je kijkt onder de bolletjes staat een rij iconen, de tweede van recht heet, als je er even met je muis boven blijft hangen, Go To Parent. Die klik je aan. Vervolgens scroll je weer helemaal naar boven. Aangezien je de vlag op beide kanten van het stof afgebeeld wilt hebben moet je de optie 2-Sided die je daar ziet staan ook even aanvinken.
Nu de texture klaar is kun je hem op je object gaan plaatsen, je klikt hiervoor op de 3e knop van links op de knoppen onder de bollen.
Zo, mocht je nog meer vragen hebben kun je me altijd op icq hierover vragen, of even op het forum dat ik promoot in mijn sig een post doen
(no spam intended)
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
mooi zo, heeft mijn preek toch nog nut gehad
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Kijk dan ook es naar het forum in mijn sig, daar vind je de pro's bij mekaarOp zondag 30 december 2001 12:05 schreef zaren het volgende:
Nou ik vond het geen preek hoor eerder nuttige hulp! Thnks
(again no spam intended)
is nog nieuwOp zondag 30 december 2001 13:07 schreef zaren het volgende:
Maar waarom is er niemand?
(please don't take this as spamming)
Pagina: 1