Toon posts:

Crucial geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie in de pricewatch staan dat 256MB crucial geheugen
Crucial FL 35,50 FL 175,- =215.50 kost.. Maar het moet uit engeland komen. Komen er dan geen extra kosten bij?

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Op zaterdag 29 december 2001 19:58 schreef NoStra het volgende:
Ik zie in de pricewatch staan dat 256MB crucial geheugen
Crucial FL 35,50 FL 175,- =215.50 kost.. Maar het moet uit engeland komen. Komen er dan geen extra kosten bij?
In ieder geval verzendkosten (verwacht ik).
Import kosten niet geloof ik, dat is pas vanaf zoveel kg of zoveel stuks of vanaf een bepaalde prijs.
Of zoiets in ieder geval :)

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Kijk trouwens eens op de site van crucial. Dan kun je je moederbord en dergelijken selecteren. Dan krijg je precies te zien wat de prijzen zijn en welke modules erin passen. Is misschien wel eens interessant. Ik heb ook wel eens wat besteld en dat ging best wel goed.

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Verwijderd

Sinds de éénwording van de Europese Unie betaal je binnen Europa geen invoerrechten meer :P
Je extra kosten zijn alleen die postzegel van 35 piek :)

Verwijderd

Nog ff wat: ik wil het ook bestellen maar vind 't wel een beetje eng. Je loopt het risico dat er geen Micronchippies opzitten. Dan ben je mooi de lul :r

Verwijderd

is nix engs aan hoor. Ik heb nog nooit gehoord hier @ GoT dat iemand geen echte crucial met micron kreeg. Is altijd goed. Ik heb ze zelf ook besteld, je moet alleen 35 piek verzendkosten dokken, verder nix ;)

edit: dit was post nummer 600 alweer :P

Verwijderd

Met "een beetje eng" bedoelde ik dit eigenlijk:

Gelezen in de FAQ op de Crucialwebsite:
Why did I receive memory that wasn't made by Micron?

Solution:

Although Crucial Technology is a fully owned and operated division of Micron, we obtain memory from other suppliers on rare occasions. We only sell memory made by other manufacturers if Micron does not make a particular type of component or if Micron is out of stock of a particular part and will not have the product available in the near future.

All of the non-Micron memory we sell is fully tested and qualified before we make the product available to our customers.
De kans is dus aanwezig dat je non-Micron in je kont geschoven krijgt zonder dat je een poot hebt om op te staan. Misschien dat je bij de bestelling voor de zekerheid ff aangeeft dat het pertinent Micron moet zijn, anders hoef je het niet.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Hmmz... Lekker is dat dan...

Ik denk alleen niet dat het al te vaak zal gebeuren. Ik heb iig nog nooit gehoord dat iemand iets anders kreeg dan Crucial/Micron geheugen...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Dit kan ik me alleen maar voorstellen als er geen memory chips meer verkrijgbaar zouden zijn, dat dit het geval kan zijn. Echter heb ik ook nog nooit gehoord dat iemand geen MICRON chips had op CRUCIAL of CORSAIR memory modules.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:07
Poosje terug idd gelezen dat iemand andere chips op z'n Crucial DIMM had; hij was stomverbaasd.

Wat de kosten betreft, ik heb er laatst nog wat besteld (UK) en je betaald 17,5% VAT (lekker geen 19% BTW :) ) en 8.50 Pond verzendkosten. Twee dagen later had ik 't al. (en ja, 't was Micron stuff)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Rick2001

Rick2001

Op zaterdag 29 december 2001 22:03 schreef abbadon het volgende:
Poosje terug idd gelezen dat iemand andere chips op z'n Crucial DIMM had; hij was stomverbaasd.

Wat de kosten betreft, ik heb er laatst nog wat besteld (UK) en je betaald 17,5% VAT (lekker geen 19% BTW :) ) en 8.50 Pond verzendkosten. Twee dagen later had ik 't al. (en ja, 't was Micron stuff)
Ja, dit had ik ook gelezen, maar echt geloofwaardig komt het niet over als je niet eens een picture post van zo'n CRUCIAL module, toch ?
Ik heb het nog nooit gezien of gehoord van bekenden.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Abbadon
Op zaterdag 29 december 2001 22:06 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Ja, dit had ik ook gelezen, maar echt geloofwaardig komt het niet over als je niet eens een picture post van zo'n CRUCIAL module, toch ?
Ik heb het nog nooit gezien of gehoord van bekenden.
Tja, geloofwaardig, wat kun op het net allemaal geloven? In ieder geval laat Crucial zelf wel ruimte voor zo'n geval, dus absoluut onwaarschijnlijk is het niet. Ik lees of hoor er anders ook nooit iets over en vertrouw er gewoon op dat ik Micron DIMM's krijg van Crucial :)

Verwijderd

Hahaha, dan was deze vraag zeker van een Nederlandse Tweakert :)
Why did I receive memory that wasn't made by Micron?
't zal je toch gebeuren: bestel je 2x256mb bij Crucial staat er Samsung op de chippies >:)

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:05

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Het kan met name gebeuren als je memory koopt van een minder gangbaar niet-Intel systeem, zoals een Digital Alpha, een HP9000 of RS/6000 systeem. Die modules zijn in de regel afwijkend van wat op een x86 mobootje gaat en daarom niet altijd door Micron gefabriceerd.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Rick2001

Rick2001

Op zaterdag 29 december 2001 22:30 schreef DeBolle het volgende:
Het kan met name gebeuren als je memory koopt van een minder gangbaar niet-Intel systeem, zoals een Digital Alpha, een HP9000 of RS/6000 systeem. Die modules zijn in de regel afwijkend van wat op een x86 mobootje gaat en daarom niet altijd door Micron gefabriceerd.
Daar heb je inderdaad een punt.
Het zou in ieder geval niet gebeuren met gewoon PC2100 non-ecc unbuffered memory, want dat is altijd volop verkrijgbaar. Bij buffered ECC memory kan ik me voorstellen dat je wel eens andere chips zou kunnen ontvangen op je modules.

• Abbadon
Op zaterdag 29 december 2001 22:26 schreef Apple het volgende:

[..]

Hahaha, dan was deze vraag zeker van een Nederlandse Tweakert :)
Nee, was niet op GoT :) Kon het ook niet zo snel meer terugvinden waar dan wel.

Verwijderd

Kijk eens hier: [topic=320413/1/25]

Verwijderd

Topicstarter
ok dan ga ik het bij crucial zelf bestellen!

Verwijderd

Topicstarter
kan het gewoon ook onder rembours worden verstuurd?

Verwijderd

Was dat maar waar, dan had ik 't ook morgen in huis

Verwijderd

Topicstarter
kut..dus of credit card of overmaken?
Pagina: 1