"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Waarom doet PHP het wel goed dan?Op zaterdag 29 december 2001 19:56 schreef Sander17 het volgende:
zomer/wintertijd?
Omdat php veeel beter is dan delphi?Op zaterdag 29 december 2001 19:57 schreef jelmervos het volgende:
Waarom doet PHP het wel goed dan?
ik denk trouwens dat het met timezones te maken heeft.
zitten wij niet op GMT +1 ?
Zo'n timestamp geeft toch aan hoeveel seconden vanaf een bepaalde datum (1970 ofzo), daar heeft een timezone toch niks mee te maken? En ik kan er niks over vinden in de Help of met Google.Op zaterdag 29 december 2001 22:17 schreef PlayR het volgende:
[..]
ik denk trouwens dat het met timezones te maken heeft.
zitten wij niet op GMT +1 ?
De UnixToDate time functie:
code:
1
2
3
4
| function UnixToDateTime(const AValue: Int64): TDateTime; begin Result := AValue / SecsPerDay + UnixDateDelta; end; |
Waar:
HoursPerDay = 24;
MinsPerDay = HoursPerDay * 60;
SecsPerDay = MinsPerDay * 60;
en:
UnixDateDelta = 25569;
Tuurlijk wel. 1-1-1970 0:00 is hier een uur langer geleden dan in GMT.Op zaterdag 29 december 2001 22:40 schreef jelmervos het volgende:
Zo'n timestamp geeft toch aan hoeveel seconden vanaf een bepaalde datum (1970 ofzo), daar heeft een timezone toch niks mee te maken?
Dus PHP corigeert zelf al mbv de timezone?Op zaterdag 29 december 2001 22:43 schreef Onno het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. 1-1-1970 0:00 is hier een uur langer geleden dan in GMT.
Tuurlijk wel!Op zaterdag 29 december 2001 22:40 schreef jelmervos het volgende:
Zo'n timestamp geeft toch aan hoeveel seconden vanaf een bepaalde datum (1970 ofzo), daar heeft een timezone toch niks mee te maken? En ik kan er niks over vinden in de Help of met Google.
Het geeft het aantal seconden van 1970 in het GMT timezone. PHP zal hier heel leuk rekening meehouden door meteen rekening te houden met de timezone van de server. maar delphi doet dit kennelijk niet.
wat je met die functie doet dat weet ik niet precies (schaam)
Oke, dan weet ik dat ook weer.Op zaterdag 29 december 2001 22:45 schreef PlayR het volgende:
[..]
Tuurlijk wel!
Het geeft het aantal seconden van 1970 in het GMT timezone. PHP zal hier heel leuk rekening meehouden door meteen rekening te houden met de timezone van de server. maar delphi doet dit kennelijk niet.
wat je met die functie doet dat weet ik niet precies (schaam)
Moet dus even corrigeren.
ja, lijkt meOp zaterdag 29 december 2001 22:46 schreef jelmervos het volgende:
Oke, dan weet ik dat ook weer.
Moet dus even corrigeren.
Gedaan, maar die timestamp is gelijk een GMT, en PHP corigeert dit, maar Delphi dus niet. Moet ik zelf ff fixen.Op zaterdag 29 december 2001 23:02 schreef dev het volgende:
Check even het volgende:
-Zet je comp op een andere tijdzone
-Wissel zomer/winter tijd
Hoe doe je het nou? tijdzone opzoeken -> tijd = tijdzone * 3600? of gewoon tijd = tijd + 3600 ?Op zaterdag 29 december 2001 23:09 schreef jelmervos het volgende:
Gedaan, maar die timestamp is gelijk een GMT, en PHP corigeert dit, maar Delphi dus niet. Moet ik zelf ff fixen.
Ik denk dat ik de timezone ga opvragen, hier is een API call voor.Op zaterdag 29 december 2001 23:25 schreef PlayR het volgende:
[..]
Hoe doe je het nou? tijdzone opzoeken -> tijd = tijdzone * 3600? of gewoon tijd = tijd + 3600 ?
Uuhmm, ik zit ook nog met zomer-/wintertijd
Verwijderd
Ik zag dit topic even staan in m'n list. Heb je t opgelost? Je kunt met GetTimeZoneInformation Daylight status, StandardBias, DayLightBias e.d. opvragen.
Zo goed als, zie HotTopic
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9