Mijn broer probeerde de BIOS van zijn Chaintech 6BTM te flashen. Bij de eerste paar block kreeg hij de melding: flasg failed. De rest van de blokken konden wel worden geflashed. Na herstarten van zijn pc had hij plotseling geen beeld meer en er komt een soort sirene geluid uit de speaker. Het vreemde is wel dat hij nogsteeds kan booten van zijn floppy-drive ondanks hij geen beelde heeft maar wel dat sirene geluid blijft behouden. Kan de BIOS gefixt worden of is het einde oefening voor zijn mobo???
Heb je al geprobeert om hem overnieuw te flashen?
Meerdere malen geprobeerd geen succes...Op zaterdag 29 december 2001 19:53 schreef amd_ruluzzz het volgende:
Heb je al geprobeert om hem overnieuw te flashen?
En daarna opnieuw flashen???Op zaterdag 29 december 2001 23:28 schreef kreischer2000 het volgende:
CMOS resetten?
dit heeft natuurlijk weinig zin, bij een foute flash...Op zaterdag 29 december 2001 23:28 schreef kreischer2000 het volgende:
CMOS resetten?
Zijn er nog andere opties dan... of is de mobo gewoon kassie wijleOp zaterdag 29 december 2001 23:32 schreef marble het volgende:
[..]
dit heeft natuurlijk weinig zin, bij een foute flash...
Verwijderd
Hoi
Ik heb een EEPROM-programmer, ik wil jouw chip bios chip wel herprogrammeren. Stuur maar een mailtje als je interesse hebt.
/\/\arco
Ik heb een EEPROM-programmer, ik wil jouw chip bios chip wel herprogrammeren. Stuur maar een mailtje als je interesse hebt.
/\/\arco
Euh en waarschijnlijk heb ik ook nog wel een bioschipje over van mijn gestorven 6BTMOp maandag 07 januari 2002 23:52 schreef Malbje het volgende:
Hoi
/\/\arco
Moet alleen het type en serie nummer hebben van het bios chippie van de jouwe.
Ik heb namelijk een stuk of wat liggen van verschillende gestorven planken
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Verwijderd
Maak volgende keer eerst een biosold.bin of zo voordat je de echte flash doet, die kun je meestal wel terug zetten, staat ook in de readme die meegeleverd worden met bios updates (of te wel RTFM!)
Verwijderd
Als je een macronix 28F2000PPC bios chip hebt dan moet het lukken. Even al die stickertjes eraf peuteren.
Marco
Marco
Pagina: 1