Toon posts:

Actima 50 x & 8x4x32 CD-RW

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft een Actima 50x cdrom speler met een Lite-on 8x4x32 cd-rw. Hij wil graag data en audio cd's "on the fly" kopieren, dit wil hij nu enkel op 4x omdat de cdrom speler hem niet sneller kan lezen.

Nero geeft aan dat hij bij het lezen tot 7,9x komt, dta is dus net te weinig om een cd op 8x te branden.
De brander is nu voorzien van de nieuwste firmware, en nu zou ik de cd-romspeler ook graag willen voorzien van nieuwe firmware als dit mogelijk is.

Weet iemand waar deze firmware is te downloaden? Of is er een mogelijkheid om de snelheid iets te verhogen met software ofzo.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:01
Volgens mij heb je DMA niet aanstaan voor die blaaskaak. Ik had een 36X, en die trok met gemak 16X, ook met DAE.

Verwijderd

Topicstarter
Windows is een 2 a 3 maanden geleden op die computer opnieuw geinstalleerd dus het zou wel eens kunnen dat DMA uitstaat. Daar zal ik wel eens naar kijken.

Zou het ook uitmaken of ik Nero of CloneCd gebruik.

• ignaece
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07-2024
of je windows nu opnieuwe hebt geinstalleerd maakt geen reet uit, je dma regel je toch in je bios? wat heeft dat met je windows installatie te maken??

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:11

Sick Nick

Drop the top!

Op woensdag 06 maart 2002 14:02 schreef ignaece het volgende:
of je windows nu opnieuwe hebt geinstalleerd maakt geen reet uit, je dma regel je toch in je bios? wat heeft dat met je windows installatie te maken??
Je bios kan wel leuk DMA aan hebben staan, maar windows moet toch echt ook zelf regelen dat DMA gebruikt word ;)

• 6bit
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06-2022
http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/

hier heb ik heel veel aan gehad als het gaat om firmware , maar dma moet je inderdaad in windows ook aanzetten

the things we fear most have already happened to us

Pagina: 1