Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Schelden op moderators

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ehm, ik zie hier en op t.net soms 'flinke kritiek' op moderators.

Wat ik hiero effe kwijt wil is dat moderators gewoon mensen zijn en die beoordelen allemaal naar hun eigen kennis, gevoel en ervaring, dus niet altijd hetzelfde.
Ook niet altijd volgens de mening van iemand anders die 'het allemaal ook niet beter weet, maar dit toevallig wel' of iemand die het 'toevallig' wel allemaal beter weet.

Moderators doen hun werk met de beste bedoelingen en het is echt niet zomaar puntjes uitdelen of iemand omlaag knallen omdat je daar toevallig zin in hebt. Het is best intensief werk om een thread helemaal goed te modereren, bovendien kun je ook niet alles helemaal goed weten, dus er wordt af en toe een fout gemaakt.

Modereren is en blijft mensenwerk en dus gaan er dingen scheef. Bovendien verschillen ook de 'experts' van mening over bepaalde dingen waar beide best aardig verstand van kunnen hebben.

Ik wil maar effe kwijt dat je niet moet verwachten dat een moderator/administrator een soort ubertweaker is die alles perfect kan. En ik zou graag zien dat daar ook naar gehandeld wordt.

ieeeepppppp :P

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Nog even wat erbij: ik ga ook niet roepen dat je superlief en verdraagzaam moet zijn. Kritiek spuien kan best, maar het gaat hier en daar _naar_mijn_mening_ wel erg onvolwassen aan toe.

Ik ga geen voorbeelden spuien en ga ook niet op specifieke voorbeelden om mijn constatering naar beneden te halen in. Iedereen die hier en op t.net veel dingen serieus doorgelezen heeft weet wel waar ik het over heb.

Edit: PCDealer: Nee, waar zit die?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:59

GaMeOvEr

Is een hork.

Mwoah, daar wil ik me wel bij aansluiten ja...

Schijnbaar verwacht men van Moderators dat ze "alwetend" op ieder vakgebied zijn...

Aannames zijn fataal.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ooit wel eens van de "edit" knop gehoord?

Maar goed, thnx voor de mooie en ware woorden.

LinkedIn WoT Cash Converter

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Was ik trouwens nog vergeten, voor het geval gewone tweakers gaan denken dat ik moderatoren voortrek: Nou, die schelden dus ook, net als de administrators.
Zijn ook mensen, dan krijg je dat. Ik laat me zo af en toe ook verleiden tot een flame.

No offence verder, maar dit moest er nog wel effe bij.

Verwijderd

Ik ga hier heel weinig over zeggen: Schelden op Moderators: Score -2 Niveau -2 Troll, Flaimbait, Off-topic en overbodig.
Evt. ff melen dat ze normaal moeten doen. Das alles!

Verwijderd

ze hoeven niet te schelden als er volgens hun verkeerd gemodereerd wordt... ze mogen wel kritiek leveren, zolang die maar goed onderbouwd is

Verwijderd

Neehoor, dZeus, zelf correct, onderbouwd commentaar wordt niet gewaardeerd.

check: http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=11983&niv=-2

Verwijderd

Extec... goed onderbouwd. In een reaktie een Moderator bevelen om iemand zijn reaktie op -1 Flaimbait te zetten en vervolgens als dat niet gebeurd je reaktie te editen met de vraag of die moderator soms bang is zijn hoofd te stoten. Nou ben ik daar als Headbanger niet bang voor ( :)) maar ik heb die reaktie niet gemodereerd. En dan ook nog even ons de les leren, waarom het een -1 is.

Ff wat uit zijn reaktie quoten:
Modereters: vergeet niet DarkAngeEl zijn welverdiende -1 flamebait te geven.

Edit:
--------------------------------------------------------------
Hey modereter, die aan DarkAngeEl dus 0 Flamebait gaf, ben je bang dat je die DarkAngeEl voor z'n hoofd stoot ofzo?

Met de beste wil van de wereld voegd zijn bericht NIETS TOE, hoor. Kijk die *paar* regels die julle hebben er ff op na, die gast hoort op -1 te staan...
Wie is hier nou Moderator?? Ben jij dat?? Nee! Laat het moderaten maar aan anderen over, zolang jij geen moderator bent hoef jij ook geen reakties te beoordelen je hoeft al helemaal niet ons uit te leggen hoe het werkt. Je hebt gelijk met wat je zegt, maar dat is jouw taak niet. En dan nog ff dit:
Maar dat zal onvermijdelijk zijn, als t'beheer zoiets cruciaals als het modereren maar als een bijzaak blijft zien...
Wat een arrogantie. Alsof het nog niet genoeg is het Tweakers.net-beheer verwijten dat Modereren een bijzaak is terwijl Femme en anderen druk bezig zijn met een nieuw moderatiesysteem. Denk maar es na voor je wat zegt en bemoei je met je eigen zaken :(

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Jawel, alleen niet op t.net zelf. Hier op dit forum wel.

Je ging daar alleen zelf een beetje de moderator uithangen en dat vind ik persoonlijk nogal flauw. Die flame die je er toen achteraan gooide was helemaal lekker.

Als je jezelf genoeg bewezen hebt wordt je (soort van) vanzelf moderator. Als ik jouw profiel op t.net inkijk zie ik dat je daarmee aardig onderweg bent. Als je op t.net gewoon voorlopig geen karma en scorepunten verknoeit met moderator schelden denk ik dat je binnen niet al te lange tijd bij de club kunt komen. (Tegen je tijd dat mijn score tegen de 80-90 begon te lopen was het zo ver, maar femme doet dat handmatig, dus niet iedereen wordt even snel moderator.)

Verwijderd

Tja, klopt als je zegt dat ik inderdaad geen modereter ben, inderdaad....
je heb gelijk, maar t'is je taak niet
Ah, t'is dus niet GEWENST dat een buitenstaander kritiek levert, of die nu klopt of niet, duidelijk...

maar wel van de zotte dat:

1. iemand flamed;
2. ik antwoord daar op, EN IK wordt uit beeld gemodereerd, en degen die begint niet???

Laten we wel wezen; als ik in een INTEL vs. AMD post zeg "AMD Zuigt, ik zeg het maar even" dan TWIJFELT HELEMAAL NIEMAND ERAAN dat dat -1 verdiend...
Wat een arrogantie. Alsof het nog niet genoeg is het...
Ja, ik kan me voorstellen dat dit 'koud' als behoorlijk arrogant overkomt ja.

Maar ik ben niet de enige die dit denkt.

Zoals ik al eerder zei, heb ik al eens mogen genieten (kuche kuche) van de modereter status.

IK stelde toen ook al een keer voor om precies DIT forum te maken. Maar't kwam niet, veel later pas.

Ik heb zelfs een keer aan een Admin gevraagd of er zelfs nog ongeschreven regels waren, zodat ik tijdens het modereten geen andere mod voor zijn hoofd zou stoten en dergelijke. Geen noemenswaardige reactie op gehad.

En toen, op een dag, zomaar, een mailtje met de mededeling dat die status mij ontnomen was, reden: "Verkeerd gemodereerd" yeah, right... ken je alle kanten mee op, niet?

Zou best kunnen dat't beheer daadwerkelijk een GOEDE reden had om dit te doen, maar t'is me NOOIT verteld.. Ik wacht nog op de uitleg.

En als je dan in ogenschouw houd, dat modereters toch een redelijk belangrijke functie hier hebben, de boel leesbaar houden, en dan merkt dat je als mod zo behandeld wordt, ja, dan denk ik dat men redeneert: "mwah, modereters vinden we toch op straat, dus who fuckin' cares???"

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik wilde het net niet zeggen, maar met die grote bek van je verbaast het me niks dat jij geen moderator meer bent. Ik denk niet dat ik hierin de enige ben.

Wat probeer je hier nou te doen? Je frustraties botvieren omdat je 'met pensioen' gestuurd bent? Was je soms verslaafd aan minpunten uitdelen? Sorry hoor, maar ik leef _echt_heel_erg_ met je mee.

Mag ik bij de weg de andere moderators er even op attent maken dat ExTec nog een posting in die thread (http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=11983) heeft gedaan? Ik word daar effe lekker na getrapt.

Verwijderd

Ik wilde het net niet zeggen, maar met die grote bek van je verbaast het me niks dat jij geen moderator meer bent. Ik denk niet dat ik hierin de enige ben.
T'is allemaal zo simpel, hey dude :)

Leg is uit, als je modereet, dan kun je toch niet posten in dezelfde thread??? Dus hoe verhoud zich dat met een grote bek?
beer je hier nou te doen? Je frustraties botvieren omdat je 'met pensioen' gestuurd bent? Was je soms verslaafd aan minpunten uitdelen? Sorry hoor, maar ik leef _echt_heel_erg_ met je mee.
hey, FYI, ik antwoorde op de post van Marnix.

En jij, jij beargumenteerd niet, jij gooit met modder. Jij gaat niet in op argumenten. Mijn persoon zwart proberen te maken doet niet af aan mijn argumenten.

Jij ben laag bezig :r Ik speel nooit op de persoon, jij overduidelijk. Argumenten zul je wel niet hebben.
Mag ik bij de weg de andere moderators er even op attent maken dat ExTec nog een posting in die thread (http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=11983) heeft gedaan? Ik word daar effe lekker na getrapt.
Nagetrapt?? Ik zeg dat je niet op de argumenten ingaat (doe je nu WEER niet).

Leg eens uit hoe:" je gaat niet op mijn argumenten in" een trap na is? of stel ik een retorisch vraag omdat je toch niet met argumenten reageert?

Natrappen is wat jij zelf doet, iemand ongegrond zwart maken, op de persoon spelen.

Of ben jij zo'n ventje die alles wat hem niet welgezind is als een belediging opvat? Lijkt er sterk op.

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Leg is uit, als je modereet, dan kun je toch niet posten in dezelfde thread??? Dus hoe verhoud zich dat met een grote bek?
Nou, ik modereer eerst en dan post ik.
Ik speel nooit op de persoon
Hey Vroem, je zou eens in gaan op mijn argumenten, ipv zo'n enorme open deur in t trappen....
Need I say more?
En jij, jij beargumenteerd niet, jij gooit met modder. Jij gaat niet in op argumenten. Mijn persoon zwart proberen te maken doet niet af aan mijn argumenten.
Ja, ik gooi met modder, ben je nu vies? Ik beargumenteer wel, maar als iemand daar totaal immuun voor lijkt probeer ik het anders. Met andere woorden: Ik schoot effe uit mijn slof en ik heb daar nog weinig spijt van.
Je ging daar alleen zelf een beetje de moderator uithangen en dat vind ik persoonlijk nogal flauw.
Dit lijkt me trouwens een duidelijk argument waarom ik iets gedaan heb, toch?
Voor de rest was er al veel door anderen gezegd, dus daar hoefde ik niks aan toe te voegen.

Waar staat FYI voor?

Update:
Leg eens uit hoe:" je gaat niet op mijn argumenten in" een trap na is? of stel ik een retorisch vraag omdat je toch niet met argumenten reageert?
Hey Vroem, je zou eens in gaan op mijn argumenten, ipv zo'n enorme open deur in t trappen....
Dit lijkt me toch een duidelijk formuleringsverschil. De tweede is een trap na. Geen discussie over mogelijk.
Edit:
--------------------------------------------------------------
Dus ik krijg achteraf WEL gelijk? dan had je mij geen -2 hoeven geven....
Dit is ook een trap na. De -2 krijg je omdat je denkt de moderators wel effe de les te kunnen lezen. Ook al zijn de argumenten waarmee je kritiek op de beoordeling uitoefende best redelijk. Daarna begin je met dingen te gooien die hierboven al gequote zijn en waarmee je je -2 verdiend hebt.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:34
FYI = For Your Information

Verwijderd

Ik speel nooit op de persoon
Heel sad wordt je hier van :(

mag je em uit gaan leggen wat op de persoon spelen betekent.

ok, als ik zeg JIJ bent arrogant, JIJ bent gefrustreerd, dan speel je op de persoon.

IEMAND z'n NAAM NOEMEN is niet OP DE PERSOON SPELEN...

Dat wordt het als ik er achteraan zeg dat je een klootzak bent ofzo, dat deed ik niet.

trouwens, volgens je EIGEN redenatie begon jij met op de man spelen (door mijn naam te noemen):
ExTec:
Als jij nou een poosje gewoon je best....
Ja, ik gooi met modder, ben je nu vies? Ik beargumenteer wel, maar als iemand daar totaal immuun voor lijkt probeer ik het anders. Met andere woorden: Ik schoot effe uit mijn slof en ik heb daar nog weinig spijt van.
Hmmm, samenvattend:

Ik leg uit waarom ik denk wat ik denk, in antwoord op marnix' post.

Jou antwoord: "je doet wat je doet omdat je niet kan hebben dat je mod af bent"

Ik zie daar de argumenten niet echt, sorry. Ik geef een paar dingen aan, die hier bij T.net (nog) niet echt goed geregeld zijn. Als jij dan zou antwoorden: "Het is wel goed geregeld, omdat...." Kijk, dat zouden argumenten zijn. Wat jij zegt niet. Dat is laag bij de grond iemand zwart proberen te maken.

Een soort revenge scenario mijnerzijds is niet erug geloofwaardig, t'is ondertussen al weer een maandje geleden dat't gebeurde, en al die tijd heb ik hier nog genoeg rondgehangen, zonder menig mod de huid vol te schelden. Dat lijkt me controleerbaar door de admins.

Zoals het ook voor de admins controleerbaar is of ik 'alleen maar minetjes uitdeelde'. Ook zo'n zwartmaker van de eerste orde. Daar horen we de modereter ook niet meer over.
Je ging daar alleen zelf een beetje de moderator uithangen en dat vind ik persoonlijk nogal flauw.
Hmmm, ja, da's jou mening, meningen verschillen. Dat je mod bent staat niet ter discussie, ik geef je niet eens ongelijk dat JIJ mij naar -x gemod hebt. Was eigenlijk de modereter VOOR jou, die "Epox zuigt, ik zeg het maar ff" geen -1 gaf waar mijn commentaar voor bedoeld was...

En dat jij mijn gedrag flauw vind (je goed recht) heeft dus niks met deze discussie te maken.

Verwijderd

Dit lijkt me toch een duidelijk formuleringsverschil. De tweede is een trap na. Geen discussie over mogelijk.
Dat vind jij een trap na???????

hey, dat mededelingen betreft het moderatie systeem niet in reguliere threads thuishoren, is algemeen bekend, als jij mij daarop dus wijst, TRAP JE EEN ENORME OPEN DEUR in.

En als ik dat zeg, voel jij je beledigd??

Sneu man, ik heb met je te doen.
Dit is ook een trap na. De -2 krijg je omdat je denkt de moderators wel effe de les te kunnen lezen. Ook al zijn de argumenten waarmee je kritiek op de beoordeling uitoefende best redelijk. Daarna begin je met dingen te gooien die hierboven al gequote zijn en waarmee je je -2 verdiend hebt.
Je geeft het zelf al toe, ook al waren me argumenten redelijk, meneer heb gelijk. Gaat bij jou allang niet meer om de INHOUD van de boodschap, maar vooral om de VORM.

En omdat je in de T.net db als Mod staat, en ik als gewone tweaker, heb jij hier gelijk.

Maar moreel zeker niet.

'nough said.

Verwijderd

ExTec: Zoals mijn opa altijd wijs zei:

"Je krijgt gelijk, maar je hebt het niet"

• Crazy Harry
  • Laatst online: 27-08 20:01

Crazy Harry

Altijd te laat

Vroem!, je bent zielig
ik heb medelijden met je.

waarom?
omdat je niet tegen kritiek kunt, net zoals de meesten van de moderators hier.

Vandaag is mij zelfs minpunten gegeven omdat ik een first post had, waar slaat dat op?
moet ik wachten met mijn reactie tot iemand anders heeft gereageerd ofzo?

Daar heb ik in eerste instantie in dezelfde thread rustig en beleefd op gereageerd maar dat werd ook afgestraft met -2.
daarna heb ik m maar ge-edit en ben ik minder aardig gaan doen.

de kwaliteit van tweakers begint vrij snel te dalen moet ik zeggen.
Ook gamer.nl is niet veel meer.

• Crazy Harry

Crazy Harry

Altijd te laat

Vroem!, je bent zielig
ik heb medelijden met je.

waarom?
omdat je niet tegen kritiek kunt, net zoals de meesten van de moderators hier.

Vandaag is mij zelfs minpunten gegeven omdat ik een first post had, waar slaat dat op?
moet ik wachten met mijn reactie tot iemand anders heeft gereageerd ofzo?

Daar heb ik in eerste instantie in dezelfde thread rustig en beleefd op gereageerd maar dat werd ook afgestraft met -2.
daarna heb ik m maar ge-edit en ben ik minder aardig gaan doen.

de kwaliteit van tweakers begint vrij snel te dalen moet ik zeggen.
Ook gamer.nl is niet veel meer.

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Crazy Harry: ik kan het nu rustig zeggen want ik ben inmiddels mod-af (zie andere thread die ik dadelijk ga maken) maar ik was degene die je een minpunt gaf. En niet omdat je de eerst poster was (iemand moet immers de eerste zijn), maar omdat je post inhoudelijk slecht was. Ik vond je post een te hoog "zeg dan niks" gehalte hebben, en daarna voegde je er ook nog flamebait aan toe.
Daar zijn die minpunten dus voor, om je er op te wijzen dat iets slecht is en dat je voortaan beter met iets zinnigers kunt komen.
Als moderator hoop je dan altijd maar dat iemand dat begrijpt...

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Crazy Harry:
Ik kan best tegen kritiek, maar ik en Extec vinden het nogal moeilijk om goed met elkaar te communiceren.
Dat resulteerde in een niet bewonderenswaardige flame war.

Iemand die moderator is heeft in de ogen van femme en de andere moderators bewezen dat hij een goed inzicht heeft in de meeste zaken die hier spelen. Iemand die nog geen moderator is heeft dat nog niet. Wat niet wil zeggen dat die persoon minder slim/geleerd is of zo.
Als een moderator volgens Femme niet goed kan modereren wordt hij net zo mooi weer moderator af.

Dat moderators een bovengemiddeld inzicht hebben getoond op t.net wil echter niet zeggen dat ook zij niet van mening kunnen verschillen en ook moderators hebben soms flinke kritiek op elkaar.

Ik was en ben het totaal oneens met de overtuigingen van Extec en ik heb mij daartegen verdedigd op de manier waarop ik mij aangesproken voelde en dat was dus niet bepaald netjes, zullen we maar zeggen.

Ik vind alleen wel dat er erg makkelijk tegen moderators aan geschopt wordt. Te makkelijk. Bovendien gebeurt dat vaak op t.net in plaats van op GoT. Terwijl GoT daarvoor bedoeld is.

Wie mij kent in real life weet dat er normaal gesproken flink wat nodig is om mij pissig te krijgen. Misschien reageer ik hier makkelijker agressief omdat je hier soort van anoniem bent. (Dat is volgens mij ook een van de redenen dat een iemand makkelijk ongezouten kritiek uit op moderators). Misschien had ik ook gewoon een verkeerde dag. Als jij me zielig vind laat me dat koud maar ik ben blij dat je nog medelijden met me kunt hebben.

• Crazy Harry

Crazy Harry

Altijd te laat

Irrelevant,

Ik schreef wat ik wilde schrijven. Het was zeker geen flamebait die ik poste, maar ik probeerde wel een discussie los te maken, des te meer daar nvidia de kant van microsoft/intel op gaat.

ik neem ook aan dat de mogelijkheid tot reageren op een nieuwsbericht bedoelt is om discussie's los te maken zodat het nieuwsbericht goed geanalyseerd wordt.

Hier op tweakers.net wordt het uitlokken van een discussie naar mijn inzien te vaak gezien als een flamebait (hoop dat alle moderators en admins dit lezen).

In ieder geval bedankt dat je mn karma lekker omlaag geholpen hebt, eigenlijk probeer ik die altijd hoger te krijgen maar deze keer kon het me niets schelen omdat het onredelijk en onrechtvaardig was wat er gebeurde en ik voelde dat ik daar tegen moest vechten.

Ik denk ook dat de moderators iets beter moeten nadenken alvorens een bericht te modereren.

Zo vind ik het ook raar dat er regelmatig berichten zijn die als informatief ofzo gemodereerd worden, dus een compliment maar dan geen punten krijgt.
Op moment worden reactie's sneller omlaag gehaald dan dat er reactie's omhoog gezet worden.

Is er trouwens iets mis met het puntensysteem, vaak zie ik staan dat er reactie's onder mn huidige niveau zijn (0), dan zorg ik ervoor dat ik die ook kan lezen maar dan staan er geen berichten bij die -1 ofzo hebben, waarom staan die niet gewoon bij de 0 score reactie's?
Pagina: 1