Toon posts:

[Access] Hele kolom omzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers!

Ik post dit maar ff hier, omdat ik geen andere geschikte categorie kon vinden ;)

Het probleem: ik moet voor een bedrijf het kassasysteem gaan aanpassen... Op zich oke, maar nu het volgende: in een tabel in een Access database zitten de prijsgegevens van verschillende producten, echter in guldens... Mijn taak is om die gegevens om te zetten in de Euro's.... Op zich niks moeilijk (gewoon de kolom met prijsgegevens delen door 2,20371) :) Maar hoe zet ik in een query dat ie dit doet?

Alvast mega bedankt!

• Wally-S
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 18:34

Wally-S

-Snowboarding is art-

Gewoon query maken.
In veld zet je de expression: [guldenkolom]/2,20371

/edit

[niets beter te doen modus]
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/pics/EMRSMTPSHHE

zoiets dus.

[/niets beter te doen modus]

Snow is only frozen water

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat werkt, maar hoe doe ik het nou zo dat ie gelijk in die tabel de wijzingen doorvoert?

• Wally-S
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 18:34

Wally-S

-Snowboarding is art-

Op zaterdag 29 december 2001 19:08 schreef [Mike] het volgende:
Ok, dat werkt, maar hoe doe ik het nou zo dat ie gelijk in die tabel de wijzingen doorvoert?
Je kan uit een query een tabel genereren, maar makelijker is gewoon de kolom (met inhoud :) ) copieren en plakken in de kolom van de tabel waar de euro's moeten komen.

Snow is only frozen water

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ok, dat kan, maar ik moet nu gewoon de query bouwen, en dat ze die dan in het bedrijf zo kunnen laten runnen (database wordt steeds aangepast met kassagegevens --> zit nu met een dbase van 1,5 week terug... )

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 14:51
Maak een bijwerk-query die de bedragen aanpast. Die kunnen ze dan zelf keer starten en alle bedragen worden bijgewerkt.
Ik neem aan dat je de nieuwe bedragen in hetzelfde veld wilt hebben. Zorg dan wel dat de query één keer wordt uitgevoerd en niet vaker.
Afbeeldingslocatie: http://www.besites.net/fok/query.gif

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Inderdaad, gewoon de UPDATE query lijkt me. Of bedoel je iets veel moeilijkers? :)
Die tip hierboven is ook wel aardig ja. Hehe... He, hij doet 't niet. Nog maar een keer dan. En dan december 2002 erachter komen dat je bedrijf failliet is.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 december 2001 19:39 schreef ThePriest het volgende:
Inderdaad, gewoon de UPDATE query lijkt me. Of bedoel je iets veel moeilijkers? :)
Die tip hierboven is ook wel aardig ja. Hehe... He, hij doet 't niet. Nog maar een keer dan. En dan december 2002 erachter komen dat je bedrijf failliet is.
LOL: dit zou wel eens kunnen gebeuren in dit bedrijf (als ik deze query laat staan en dan runt m'n baas em weer: he, ik zie niets gebeuren... Naja, nog maar een keertje dan :D )

Een voordeel: moet ik weer ff komen à leuk uurloontje om die troep weer te herstellen >:)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, waar vul ik die expressie in (OfficeXP):

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~gj.muhlenbaumer/michiel/access.jpg

• xtra
Op zaterdag 29 december 2001 20:00 schreef [Mike] het volgende:
Hmm, waar vul ik die expressie in (OfficeXP):

[afbeelding]
In het menu Query moet je 'Query bijwerken' selecteren (in 2k tenminste.) Die staat nu waarschijnlijk op Selectiequery.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:14
Ik heb net zoiets gedaan.
UPDATE assortiment SET prijs = prijs/2.20371
:)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dit werkt :)

Nu nog iets (jaja, ik blijf bezig :P) :

Hoe stel ik in dat ie ipv fl. of voor de prijs een -tekentje er neer zet?

• xtra
Als je Valuta als gegevenstype hebt gebruikt dan is het een Windows-instelling. Op Windowsupdate staat een patch die dit automatisch instelt. Dit moet je dan wel op iedere PC doen en heeft invloed op alle valuta in 'alle' programma's. Dus ook Excel etc.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan moet ik dat ff doen :) Bedankt allemaal ;) !

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:32

Boss

+1 Overgewaardeerd

en anders met de functie Format, staat in de help.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 01:18 schreef Boss het volgende:
en anders met de functie Format, staat in de help.
Ik heb t gevonden :) Gewoon op Valuta laten staan, maar niet op fl., maar gewoon Euro kiezen ;) Dit nu echter wel bij een tering zooi veel forms en query's doen :(

(Iemand hier nog een truukje voor *D)

• xtra
Op zondag 30 december 2001 15:59 schreef [Mike] het volgende:

[..]

Ik heb t gevonden :) Gewoon op Valuta laten staan, maar niet op fl., maar gewoon Euro kiezen ;) Dit nu echter wel bij een tering zooi veel forms en query's doen :(
Goede tip...
(Iemand hier nog een truukje voor *D)
Eens kijken of ik in VBA wat kan doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 18:56 schreef xtra het volgende:

[..]

Goede tip...
[..]

Eens kijken of ik in VBA wat kan doen :)
Ah, bedankt, maar ik heb t al handmatig gedaan :D
Pagina: 1