Toon posts:

plextor met burnproof

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de trotse eigenaar van een pr8ige plextor 16-10-40.
nou heb ik eens gelezen dat "burnproof" een "revolutionaire techniek" was, waarbij "ten tijde van een bufferunderrun" de laser maar kort uit gaat, en "de brander het schrijfproces hervat op de plaats waar hij ook gestopt was".
In dit stuk tekst stond ook dat bij een audio-cd dan "slechts 3 frames leeg blijven".

Klopt dit (nog steeds)? want 3 frames is toch 3/74 seconde!

Nog een 2e vraag:
Klopt het dat het groene knipperende ledje op de brander oranje wordt, als burnproof het schrijfproces tijdelijk stopt? Want als ik op 16x bak, wordt het lampje af en toe even oranje, als het buffer bijna leeg is... Op 12 speed blijft hij meestal gewoon groen knipperen, en blijft het buffer rond 92% vol.

Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

burnproof is een technologie die het brandproces ff stopt en na aanvulling van de buffer weer hervat. Oudere brander deden dit niet met als gevolg dat de cd vern**kt was. Nu houd hij een klein gaatje over , waar de laser van een cd-speler cd-rom etc. overheen leest. Je merkt er dus nix van.Bij mijn brander (lite-on 24-10-40) brand hij als lampje rood is , burnproof= lampje oranje lezen = lampje groen

Raku

Verwijderd

Topicstarter
Bij een data-cd snap ik dat, maar een audio-cd-speler ziet toch gewoon 3 lege frames in het nummer? -> dus stilte? -> dus een tik(je)?

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 16:22

-Stef-

Slainthe!

Exacte cijfers heb ik niet voor je maar je hoort er niets van iig (zelf getest toen ik mijn 1210A destijds kocht). Overigens geeft Plextools na elke brandsessie precies aan hoevaak het burnproof systeem in actie is gekomen.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

ik denk niet dat je cd-speler dat ziet. En al helemaal niet dat jij 3/74 sec. kunt horen. Waar je dat getal vandaan hebt mag joost weten. Ik dacht dat ze gewoon het gat meten (0.3 micron??)

Raku

Verwijderd

Topicstarter
Hoe geeft hij dit weer? Ik gebruik NERO 5.5.5.1 en zie het nergens staan.

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 16:22

-Stef-

Slainthe!

Ik schrijf toch ook Plextools.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 december 2001 18:47 schreef Metonic het volgende:
[..]
En al helemaal niet dat jij 3/74 sec. kunt horen. Waar je dat getal vandaan hebt mag joost weten.
[..]
3 frames: uit een bericht, dat kwam tijdens de introduktie van burn-proof.

3/74: een seconde muziek wordt verdeeld in 74 frames, bij een audio-cd. Goed te zien, als je met een "echte" cd-speler werkt. Die geeft niet alleen minuten en secondes weer, maar ook de frames, om nog nauwkeuriger "CUE's" te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 december 2001 18:49 schreef -Stef- het volgende:
Ik schrijf toch ook Plextools.
|:( sorry

Verwijderd

Ik denk dat die drie frames door middel van de error-correctie worden 'terugberekend', zodat je er echt niets van merkt...

(Voor wie 't niet weet, er zit een correctie in de *book-standaarden die ervoor zorgt dat als er informatie mist (bijvoorbeeld door een kras) dat deze dan door error-correctie wordt aangevuld...)

Verwijderd

De gap bestaat niet uit digitale stilte zoals een pauze, maar gewoon uit een stukje waar niets staat. Dit wordt doorgaans door de foutcorrectie van het afspeelapparaat gecorrigeerd.

Niet te min betekent het uit/inschakelen van de laser, dat je net als bij TAO fikken, een kleine kans op een tikje krijgt. Het is dus raadzaam om audio sowieso te branden op een lagere snelheid, zodat een anticoastertechniek niet hoeft in te grijpen.

Verwijderd

Het ligt natuurlijk ook aan de cd. Als jij goedkope japanese cd's van een spindel pakt of dure TDK's das groot verschil hoor. Ligt er ook aan op welke snelheid je brand ik denk bij dure cd's dat je een burnproof frame niet zal horen tenminste uit ervaring blijken dure cd's minder tikken te hebben... en goedkope cd's zonder druk op de voorkant wel... wat zeer irri is..
Maar het lijkt me toch ook weer sterk dat je bij elke burnproof pauze een tik zou horen.. wat zou dan het nut zijn???

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Op zaterdag 29 december 2001 18:37 schreef Fruitroeptekents het volgende:
Nog een 2e vraag:
Klopt het dat het groene knipperende ledje op de brander oranje wordt, als burnproof het schrijfproces tijdelijk stopt? Want als ik op 16x bak, wordt het lampje af en toe even oranje, als het buffer bijna leeg is... Op 12 speed blijft hij meestal gewoon groen knipperen, en blijft het buffer rond 92% vol.

Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden.
Ja, klopt. Ik had ook een 16 speed, en die deed dit inderdaad. Ik heb nu een 24 speed. Grappig is wel dat ze hier de kleuren omgewisseld hebben: knipperend oranje = schrijven, en stilstaand groen = pauze ivm burnproof, (wacht op data).

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Okeej! Bedankt allen!

Ik zag trouwens net dat het LEDje oranje knippert, als ik data brand (en eventjes groen als BURN-PROOF ingrijpt).
En het LEDje knippert groen als ik een audio-cd bak. (eventje oranje als BURN-PROOF ingrijpt).

grappig *D

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Op woensdag 09 januari 2002 16:43 schreef Fruitroeptekents het volgende:
Okeej! Bedankt allen!

Ik zag trouwens net dat het LEDje oranje knippert, als ik data brand (en eventjes groen als BURN-PROOF ingrijpt).
En het LEDje knippert groen als ik een audio-cd bak. (eventje oranje als BURN-PROOF ingrijpt).

grappig *D
Volgens mij heb jij een probleem : het ledje knippert altijd oranje als ie aan het schrijven is, ongeacht wat voor soort CD. Als ie groen is staat ie in burn proof mode te pauzeren en te wachten op data. Als jouw writer vaak groen is moet je eens nakijken of alles wel op UDMA staat, en of je harddisk wel snel genoeg de data kan aanleveren.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1