Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
Verwijderd
Reset je het display wel voor gebruik ?
hoe doe ik dat???Op zaterdag 29 december 2001 18:28 schreef Zotty het volgende:
Als je display op de verkeerde plek begint, dan staat de addresspointer verkeerd. Het zou kunnen dat de software bij de initialisatie deze niet zet, maar dat lijkt me stug aangezien dat wel een hele grove 'bug' zou zijn. Een andere (hardwarematige) verklaring kan ik zo ff niet bedenken.
Reset je het display wel voor gebruik ?
heb hem pas net.
Verwijderd
Bij een karakter LCD heb je helaas geen aparte reset-ingang, dus de enige manier is om even de stroom er af te halen (ongeveer 10 sec). Op het moment dat de stroom er weer op komt, reset de controller zichzelf en staat de addresspointer hopelijk op adres 0 (= regel 1, 1ste karakter).Op zaterdag 29 december 2001 18:40 schreef Mr-FaTMeN het volgende:
[..]
hoe doe ik dat???
heb hem pas net.
Verwijderd
Lijkt me niet stug, zelfs zeer aannemelijk, hij zegt ook "sommige prog doet hij dit weer niet" lijkt me meer een software probleem dan kapot display.Op zaterdag 29 december 2001 18:28 schreef Zotty het volgende:
Het zou kunnen dat de software bij de initialisatie deze niet zet, maar dat lijkt me stug aangezien dat wel een hele grove 'bug' zou zijn.
Verwijderd
Lijkt mij dus ook zeer aannemelijk, maar welke programmeur vergeet nou zo'n belangrijk iets? Dat zou wel heel stom zijn, vandaar dat het me zo stug lijkt.Op zaterdag 29 december 2001 18:58 schreef Yarvieh het volgende:
[..]
Lijkt me niet stug, zelfs zeer aannemelijk, hij zegt ook "sommige prog doet hij dit weer niet" lijkt me meer een software probleem dan kapot display.
maar bij lcdplugin voor winamp werkt het wel gewoon.
hoe moet de printerport staan in de bios.
ik heb de keus uit normaal, epp, ecp , ecp/epp
ik draai windows xp
Verwijderd
Nah als programmeur kan je ook niet alles testen,ik zou bv niet eens weten of 4x16 op m'n eigen app goed werkt, heeft niets met stomheid te maken maar ik heb niet genoeg geld om elk formaat display te kopen en ff te testen en zo veel programmeurs met mij waarschijnlijk.Op zaterdag 29 december 2001 19:04 schreef Zotty het volgende:
maar welke programmeur vergeet nou zo'n belangrijk iets? Dat zou wel heel stom zijn, vandaar dat het me zo stug lijkt.
Verwijderd
Hmmz, daar kan ik niets tegen in brengenOp zaterdag 29 december 2001 19:48 schreef Yarvieh het volgende:
[..]
Nah als programmeur kan je ook niet alles testen,ik zou bv niet eens weten of 4x16 op m'n eigen app goed werkt, heeft niets met stomheid te maken maar ik heb niet genoeg geld om elk formaat display te kopen en ff te testen en zo veel programmeurs met mij waarschijnlijk.
Verwijderd
Verwijderd
Nou je het zegt ! Dat is nog veel aannemelijker, en dan spreek ik uit ervaring. Een zelfde fout maakte ik een tijd geleden voor een grafisch LCD. De auteur van de betreffende software zou je kunnen mailen en vragen of hij het wil aanpassen. Of je kunt zelf proberen de waarde aan te passen in het register of ini-file. Ligt natuurlijk aan de gebruikte software.Op zaterdag 29 december 2001 20:59 schreef C001JU135 het volgende:
lijkt er op dat het programma denkt dat het een 4* 20 display is... doordat ie op de 5e begint en dus 4 overslaat, 4+16 = 20