3d-bril niet in OpenGL

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 12:02
Hallo,

Met onderstaande config (en dus een ASUSV8200 Deluxe) kan ik dus een Asus 3d-bril gebruiken.

Voor direct 3d werkt het perfect, bijvoorbeeld in Colin McRae 2, daar zie ik echt PERFECT 3d! :)
Ook in Insane werkt het goed. En in Halflife D3d mode werkt het ook (Alleen kan HL niet goed met D3d overweg)

Je kunt ook gemakkelijk zien OF het uberhaupt geactiveerd wordt of niet als je dubbel beeld hebt natuurlijk :) of in het OSDmenu van de bril.

Bij Ghost Recon werkt het niet (is GR D3d of opengl). GR zelf kan het niet aan, gamemenuŽs worden onleesbaar verminkt. IN het spel zelf geen dubbel beeld (en dus geen 3d)

In OpenGL spellen krijg ik het dus in ieder geval niet aan de gang (Halflife, MOHAA blabla).
In de asus driver staat OpenGL VRbril geactiveerd, maar in spellen heb ik nooit dubbel beeld.
Met wat moeite kan ik dan het OSDmenu van de 3d-bril oproepen; daar staat het ook altijd gedEactiveerd. En in dat menu activeren lukt dus niet.

Hoe kan dit. Waarom kan ik in OpenGL geen 3dbeeld activeren?

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

omdat je asus drivers dit niet ondersteunen waarschijnlijk. NVidia en Elsa (die heeft meegewerkt aan NVidia's 3d bril ondersteuning) hebben wel perfecte support voor opengl. Jammer voor je dat Asus een eigen systeem heeft ontwikkeld en je ook alleen de asus bril ervoor kan gebruiken.

MechWarrior || Monsters Game

• Stefke
Op zaterdag 29 december 2001 18:22 schreef GambitRS het volgende:
omdat je asus drivers dit niet ondersteunen waarschijnlijk. NVidia en Elsa (die heeft meegewerkt aan NVidia's 3d bril ondersteuning) hebben wel perfecte support voor opengl. Jammer voor je dat Asus een eigen systeem heeft ontwikkeld en je ook alleen de asus bril ervoor kan gebruiken.
Hoezo niet ondersteunen, ik heb een 2 tabs met instellingen, 1 voor D3d en 1 voor OpenGL (zelfs met standaardinstellingen voor bijvoorbeeld halflife).

Die activeer ik, maar er komt geen 3d.

Hoe kan Asus dat nou niet ondersteunen als ze er een heel stuk voor in hun drivers zetten.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 20:50
Ik had daar eerder ook problemen mee. opengl no go, direct3d prima.

Wat je prima vind, ik vind die 3d bril ruk, zit voor geen meter en zo gigantisch mooi is het niet.

Maar ok.

• Stefke
Op zaterdag 29 december 2001 18:54 schreef The Fox het volgende:
Ik had daar eerder ook problemen mee. opengl no go, direct3d prima.

Wat je prima vind, ik vind die 3d bril ruk, zit voor geen meter en zo gigantisch mooi is het niet.

Maar ok.
Ja, whatever. De bril is rot, zit voor geen meter, en als je een goede monitor hebt dan ziet het er gewoon geweldig uit, daar kun je niks over zeggen.
Als ik het in CMR2 activeer is het net alsof voor je op de tafel een modelauto staat, zo goed ziet dat eruit, en ik heb geen problemen met gehalveerde frequenties, dus...

Je zegt dat je daar ook probs mee HAD, heb je het wel op kunnen lossen dan?

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 14:24
Ik heb het opengl gedeelte bij m'n overleden asus V6800 dlx ook nooit aan de gang gekregen... ;(
Verder is die bril ruk, en de beelden die je ermee krijgt zijn soms erg gaaf, maar ermee gamen is me nooit gelukt...

• Stefke
Damn..dat begint als jammer te klinken. OpenGl spellen roelen en net dáár zou het niet werken.

Heb ANUS straks effe gemaild hierover, misschien weten die iets meer :)

• Stefke
verder niemand een blij berichtje?
Pagina: 1