Toon posts:

DVD lukt niet op TV via s-video kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu al een tijdje te kutten om eens behoorlijk een dvd op mijn tv af te spelen. Ik heb een Asus V7700 Geforce 2 Pro/deluxe videokaart met zowel een s-video en een composite uitgang. Ik heb geprobeerd om via de s-video uitgang met een kabel van ongeveer 10meter te werken.

Het probleem is als volgend: Ik krijg met geen mogelijkheid een goed scherp beeld op mijn tv. Het is zwartwit en wazig. Met de composite kabel krijg ik wel scherp beeld, maar die is veel te kort en ik heb veel geld voor die s-video kabel neergelegd, dus ik wil wel dat hij werkt. Ik ben al terug naar de winkel geweest, maar die zeggen dat het niet aan de kabel ligt.

Had ik nog ergens instellingen moeten veranderen? Ik ben er vanuit gegaan dat ik gewoon een pal-signaal moet gebruiken en dat klopt volgens mij ook. Ik schakel gewoon over naar de tv door bij beeldscherminstellingen>eigenschappen>geavanceerd>apparaat voor tv te kiezen.

Wat ik me trouwens ook afvraag is, of het mogelijk is om zowel op mijn monitor als op de tv hetzelfde beeld te krijgen (cloned geloof ik).

Hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 16:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

>> [forum=8]

Ook de faq al gelezen over TV out problemen?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 00:34
Volgens mij heeft het inderdaad met je instellingen te maken op je PC.
Probeer eens een andere resolutie, en inderdaad de PAL/NTSC instellingen te veranderen.
Ik heb hetzelfde verhaal ook eens gehad maar dan met een laptop met DVD en S-video uitgang op de TV.
Het is me uiteindelijk wel gelukt.

Charlie

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Verwijderd

[topic=312254/1/50]

Dit topic is gesloten.