Toon posts:

Drivers / Bios Pc Chips ook voor EagleTec

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Er zijn diverse EagleTec en PC Chips mobo's met het zelfde type nr. Van PC Chips kan ik wel een site vinden met drivers en Bios. Van EagleTec dus niet. Komen deze mobo's nou uit 1 fabriek en zijn Bios en drivers uitwisselbaar ? Of kan ik die van EagleTec ergens anders vandaan halen ?
De search heb ik gebruikt maar geen bevredigend antwoord gevonden.
:Y)

Verwijderd

Topicstarter
Nobody ?
:'(

Verwijderd

Heb je zo'n socket 7 mainboardje toevallig met vxpro of txpro chipset ?

Verwijderd

ECS Elitegroup..Eagle Teck..PC Chips..allemaal 1 pot nat. Alleen andere kleurtjes volgens mij

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 december 2001 20:17 schreef Heko het volgende:
Heb je zo'n socket 7 mainboardje toevallig met vxpro of txpro chipset ?
???

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 00:25 schreef ThuiSSiE het volgende:
ECS Elitegroup..Eagle Teck..PC Chips..allemaal 1 pot nat. Alleen andere kleurtjes volgens mij
Denk je dit of weet je het zeker.
Een bios flashen als je het niet zeket weet is natuurlijk niet zo fijn.
De site van EagleTec laat nl nogal te wensen over.

Verwijderd

Als het goed is staat er tussen je PCI slotjes ergens in witte letters de naam van et bordje.. bij mij is dat K7S5A. ff naar http://www.ecs.com.tw/download/download.htm fietsen en kijken of ie erbij staat. Gokje?? denk et wel. Anders eens rondneuze op http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=27&hardset=30&start_point=0 een Elitegoup forumpie waar veel info staat van deze bordjes

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nog geen, maar het gaat me er om dat als ik er een koop ook in de toekomst verzekert ben van driver en bios updates. Zowel EagleTec als PC Chips hebben nl oa een 810 LMR type nr. (beide met dezelfde SIS chipset enz.). Als ik nou een EagleTec koop en ik weet zeker dat ik de PC Chips updates kan gebruiken weet ik voldoende. Maarja deze bordjes zijn niet voor niets zo goedkoop. Je moet er wel wat voor doen. :7

Verwijderd

Het vage is dat de K7S5A de SiS735 chipset heeft..voor alles. Op dat bordje waar jij die pic van poste staat dat ie de SiS830 voor de proc gebruikt maar SiS735 standaard :? Ik kan met Sandra heel die 830 nie vinden. De indelingen van de borden zijn exact etzelfde. Kijk maar eens op de site van ECS. Errug vaag..denk dat je et beste een meel kan sturen naar Eagletec in NL

edit:

Zat ff in de knoop met andere post wat op etzelfde neerkomt
[topic=364514]
|:(

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 01:57 schreef ThuiSSiE het volgende:
Het vage is dat de K7S5A de SiS735 chipset heeft..voor alles. Op dat bordje waar jij die pic van poste staat dat ie de SiS830 voor de proc gebruikt maar SiS735 standaard :? Ik kan met Sandra heel die 830 nie vinden. De indelingen van de borden zijn exact etzelfde. Kijk maar eens op de site van ECS. Errug vaag..denk dat je et beste een meel kan sturen naar Eagletec in NL

edit:

[topic=364514]

Ben gelukkig niet de enige die het allemaal niet zo goed snapt

Verwijderd

ik wil dit nu ook met mijn bordje.. weet alleen niet van welke site ik deze bios-update vandaan kan halen
heb al op http://www.eagletec.com gekeken maar niks gevonden :(

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
Ik heb een PCChips M841LR en wil flashen. Kan iemand mij vertellen hoe ik me AMI BIOS flash met behulp van de Flash Utility?

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

Ik heb indertijd een testplankje van Eagletec gehad (zusje werkte daar), en de bios flashen bleek een paar maanden later een geheugenbenchtoename (jaja 1 woord vanavaond) te geven van 25 procent. Gewoon met de biossen van Eagletec.nl
Ze waren indertijd ook zeker niet te beroerd om support te geven. De site ziet er een beetje shabby uit, maar ja, als de meuk maar goed is.

Forza Mucca!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 30 december 2001 01:57 schreef ThuiSSiE het volgende:

edit:

[topic=364514]
Zie de laatste post op die topic waar je naar verwijst (de mijne :7 )- dit is gewoon Gistron die dom de verkeerde getalletjes in de catalogus stopte- je mobo is een PCChips/Eagletek M830L(M)R, wat op het PCB kleurtje na identiek is aan de ECS K7S5A- je kunt gerust de BIOSsen uitwisselen. Sowieso heeft het dus een SiS735 chipset, geen '830' ofzo.

En wat betreft Eagletek/PCChips, ja, die zijn 100% identiek. BIOS is veilig uit te wisselen, mits versie hetzelfde is.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1