Hey, we hebben net een videoband (sony) gekregen van vrienden, met wat vakantiebeelden. Deze band is opgenomen vanaf zo'n videocamera met kleiner bandje. Nu doet deze band het prima in de ene vcr (sony), maar in de andere (samsung sv 233 x) loopt die band steevast 2x zo snel. Weet iemand hoe je dit moet verhelpen?
Neuh.... longplay en slowplayOp zaterdag 29 december 2001 17:21 schreef MadMurdock het volgende:
verschil tussen VHS en Super VHS volgens mij.
Gokje tenminste
Klopt het dat de het toestel waar hij het WEL goed op doet, een toestel is MET longplay (LP maar in normale stand SP)? en het toestel waar hij het niet op doet, een toestel is zonder longplay?
Verwijderd
Misschien met Long Play opgenomen ? Dan moet je de videorecorder ook zo instellen met afspelen.
Dus de band is Super VHS, en de sony kan dit wel aan en de samsung niet, dat is wat je zegt toch ?Op zaterdag 29 december 2001 17:21 schreef MadMurdock het volgende:
verschil tussen VHS en Super VHS volgens mij.
Klopt niet... een S-VHS-band geeft geen beeld op een normale VHS-speler.Op zaterdag 29 december 2001 17:23 schreef airbrain het volgende:
[..]
Dus de band is Super VHS, en de sony kan dit wel aan en de samsung niet, dat is wat je zegt toch ?
Dit lijkt me echt een longplay geval zoals ik al zei. Longplay neemt met de halve snelheid op. Speel je het daarna in normale snelheid af, dan komt de boel dus 2x zo snel voorbij.
Verschil tussen longplay en normaal: alleen de snelheid
Verschil tussen VHS en S-VHS: resolutie (dit levert dus echt problemen op met de beeldopbouw als je S-VHS wilt gebruiken in een VHS-recorder.... maar je hebt wel beeldopbouw, dus is dat het probleem niet)
Ok bedankt, ik heb het doorgegeven aan degene die de samsung heeft, maar hij vertelde dat dat knopje voor de functie lp/sp kapot is....Op zaterdag 29 december 2001 17:25 schreef wfvn het volgende:
[..]
Klopt niet... een S-VHS-band geeft geen beeld op een normale VHS-speler.
Dit lijkt me echt een longplay geval zoals ik al zei. Longplay neemt met de halve snelheid op. Speel je het daarna in normale snelheid af, dan komt de boel dus 2x zo snel voorbij.
Verschil tussen longplay en normaal: alleen de snelheid
Verschil tussen VHS en S-VHS: resolutie (dit levert dus echt problemen op met de beeldopbouw als je S-VHS wilt gebruiken in een VHS-recorder.... maar je hebt wel beeldopbouw, dus is dat het probleem niet)
Maar goed in ieder geval is dit het wel, want als wij hier in de sony op normaal afdraaien gaat hij inderdaad 2x zo snel..
Pagina: 1