Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Moderator AF

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het zat. Het gezeik van de UBERMODERATOR, het gezeik van de trolls, het gezeik van medemoderators waarom je een troll toch als troll ziet en niet als inzichtvolle posting....

Ik ben vanaf nu Moderator Af. Ik wil iedereen die nog moderator blijft hier veel sterkte toewensen.

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Doe niet zo triest. Je kunt toch zelf modereren zoals het jou goed lijkt. Je hoeft je niets aan te trekken van wat andere vinden.
Discussie dient om wat meer op een lijn te komen, maar als dat niet lukt kun je gewoon zelf doen wat je wilt.

En met het nieuwe moderatie systeem dat eraan komt zullen deze problemen ook minder worden.

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-11 22:30
Ik begrijp zijn reactie best. Ik modereer niet overdadig veel, maar toen ik vanmorgen wat tijd overhad besloot ik om even een thread te moderaten. Dat is dus mijn tijd die ik gratis en voor niets gebruik om deze site wat aantrekkelijker en interessanter te maken. Gevolg is dat al mijn inspanning even later ongedaan wordt gemaakt en dat ik nog eens in een speciaal voor mij gereserveerde thread uitgebreid ten onrechte word afgezeken. En dat door een administrator die zowel post ALS moderate en dan anderen gaat beschuldigen van subjectiviteit.

What's the use?

• botoo
  • Laatst online: 16:20

botoo

💀 too old to die young

Otis, het feit dat je je het gezeik aantrekt is omdat je blijkbaar begaan bent met het reilen en zeilen hier, weglopen is geen oplossing. De opmerking van irrelevant over de "discussie op een lijn" is zo dom nog niet.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Thanx botoo. Draagt toch nog eens iets bij.
-------------
JeroenB: dat afzeiken noem ik dus discussie. Maar over de toon waarop dat gebeurt kan natuurlijk discussie zijn. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Je mag het triest noemen oid, maar ik vind het gewoon beneden alle peil als er weer een moderator wegens VERMEENDE partijdigheid aan de schandpaal moet. (en vermeende partijdigheid in de ogen van diegene die wel werkt aan de site maar ook afhankelijk is van moderatie van de postings).

Ik ben mn moderator flag een keer kwijtgeraakt omdat ik vermeend pro-microsoft zou modereren. Na uitleg kreeg ik die flag terug, echter nu blijkt dat het gewoon NIET wordt gewaardeerd door diegene die nota bene er van afhankelijk is, dat je je eigen tijd verdoet met het doorworstelen van gedreutel van sommige andere mensen hier. Ik misgun niemand zn trollposting, maar de moderators zitten hier niet voor niets (helaas). Aangezien ik dmv moderatie meewerk aan de kwaliteit van deze site, en voor dat werk het risico loop te worden afgezeken door jan en alleman, me daarvoor weer geroepen voel om te reageren, zeg ik: het is mooi geweest.

Waarom zou ik nog gaan moderaten? als ik lees wat GameOver voor deze site doet, dan is dat echt veel, vergis je niet. Ik denk dan oprecht: is dat het allemaal wel waard? na zn postings hier ben ik er eens goed over na gaan denken, en voor mij is tijd echt wel geld, en ik kom nu tot de conclusie dat het modereren van postings echt niet opweegt tegen de voordelen, want die zijn er nauwelijks.

(tja, wellicht voor machtwellustelingen, maar goed daar ben ik ook al een paar keer voor uitgemaakt, dus wellicht ligt daar voor mij het vermeende voordeel, wie zal het zeggen)

Maw: als ik het een en ander op een rijtje zet dan zijn er voor mij alleen maar nadelen om me actief met moderatie bezig te houden. Je kunt dan beter plaats maken voor een andere moderator, die wellicht beter in het straatje AMD, Linux, TomsHardware, SDRAM, VIA en vul het maar aan, past.

Ik blijf wel posten, dont worry

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Als je het zo ziet heeft het inderdaad geen nut. Maar als je het gewoon doet omdat je het leuk vind om de kwaliteit te verhogen zonder dat er verder veel tegenover staat is er toch niets mis mee.
En als je dan kritiek krijgt zou ik daar niet te moelijk over doen. Wat ik zeg, even discussieren maar als het zinloos blijkt je er niets van aantrekken.
Maar misschien zou ik er wel anders over denken als mijn mod-status me ook een keer afgenomen zou zijn.

Verwijderd

Ik kan het wel begrijpen... Moderaten is niet eenvoudig en het werk word je niet altijd in dank afgenomen. Tja, mensen die op moderators gaan zeuren... Moderators zijn ook maar mensen en kunnen ook een keer foutje maken. Ik heb ook een keer mijn moderator-status verloren. (zou niet weten waarom) Ik modereer niet meer zo veel als vroeger, want hoe meer je modder eet, hoe groter de kans is dat je ene keer een foutje maakt. Het is dat ik vaak nix te doen heb op het werk en dan maar ga moddereten.
Tja, we krijgen van de gewone tweakers soms toch een beetje stank voor dank.

Ik denk dat we allemaal moeten voorkomen dat het modereren voor zoveel frustraties zorgt. Ik heb er alle vertrouwen in dat dit met het nieuwe systeem zal verbeteren.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er zijn een aantal richtlijnen opgesteld die moddereters moeten gebruiken bij het beoordelen van een posting. Als er twijfelachtige beoordelingen worden gegeven is dit forum er o.a. om hier over te discussiëren, zie bijv. dat flamebait topic.

Als je er niet tegen kunt dat je beoordelingen bekritiseert worden, dan is het wellicht beter om geen moderator te willen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
'Als je er niet tegen kunt'. Mja, laat ik het zo zeggen: waar ik wel en niet tegen kan is hier niet de discussie noch aan jou om te beoordelen of uberhaupt er iets van af te weten. Waar het mij om gaat is dat de moderatie die vrijwillig en in de vrije tijd van de moderator gebeurt, wordt bekritiseerd dmv de desbetreffende persoon als 'pro-merkX' te stellen en DAAROM de moderatie al af te keuren op een niet zachtzinnige wijze. Domme discussies zijn het gevolg. Voor mij blijkt daar totaal NUL KOMMA NUL waardering uit voor het feit dat er mensen zijn die voor JOU modereren, voor de kwaliteit van JOUW site (naja, de site van je baas, maar goed, je weet wat ik bedoel).

Als ik met mijn kennis een posting modereer als 'kwalitatief een nul-posting' om de doodeenvoudige reden dat IK WEET dat het flauwekul is en hij DAARDOOR reacties uitlokt die offtopic zijn bijvoorbeeld, ik echt geen trek heb ik een serie zeikerts, incluis administrators (die het ook nog nuttig vinden om EN te posten EN te modereren in dezelfde thread, hoezo subjectief), die domme vragen stellen omtrent waarom. het is mij overkomen, het overkomt nu JeroenB en het is al vaker voorgekomen, ook op dit forum (dat een 'administrator' het toch wel niet eens was met een moderatie terwijl hij er geen fuck van begreep).

Uit jouw reactie maak ik op dat je niet begrijpt waar ik het over heb. Het gevolg is dat het een kwestie van tijd is voor de volgende opstapt om dezelfde reden. (of gewoon niet meer modereert)

Een beetje respect voor je huidige moderators is wellicht niet verkeerd.

Verwijderd

Ik denk dat wat otis zegt waar is, je probeert naar eigen (uiteraard je eigen) inzicht goed te moderaten, en vervolgens krijg je van alle andere 10000 members vanalles naar je kop geslingerd als je even niet oplet of niet helemaal naar hun idee modereert. De stap die Otis nu heeft gezet moeten we misschien als waarschuwing zien, en er zeker een les uit leren.

Moderators doen het vrijwillig
laten we dat vooral onthouden!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

vervolgens krijg je van alle andere 10000 members vanalles naar je kop geslingerd als je even niet oplet of niet helemaal naar hun idee modereert.
Dat lijkt me ook een duidelijk teken dat je iets niet goed doet als moderator. Wat voor Otis niet van belang is, maar voor mij wel, is dat de bezoekers ook tevreden zijn met het moderatie systeem.

Uiteraard is het fantastisch dat mensen vrijwellig gaan modereren, maar als dat niet goed gaat is het de vraag of wij daar wat mee opschieten (als je voor noppes achter de kassa gaat zitten in de supermarkt en aan het eind van de dag 50 klanten hebt geschoffeerd en een kassatekort van 300 piek hebt opgebouwd, is het de vraag of de supermarkt wel zo blij is met je jouw gratis diensten).

Verwijderd

Tja, wanneer treed het nieuwe moderatiesysteem in werking??? Heb het ff doorgelezen en er verbetert veel mee, als de score afhankelijk is van meerdere beoordeling kun je nooit meer gezeik krijgen omdat je iets verkeerd modereert of zo, aangezien het een gemiddelde van meerdere beoordelingen zal zijn. Kunnen ze niet klagen dat 1 van de moderators negatief is, als iedereen er zo over denkt kun je weinig meer inbrengen.
Ik hoop dat we snel naar dit nieuwe systeem over kunnen gaan en zo een grrot deel van de problemen kwijt kunnen raken.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik ben al een redelijk eind op weg.

Ik hoop ook dat 't goed gaat werken. Als elke moderator maar een beperkte invloed heeft op de score van een posting dan heeft dat hopelijk dat gevolg dat meerdere moderaties op 1 posting een eerlijke moderatie tot gevolg hebben.

Omdat niet meer 1 moderator verantwoordelijk is voor de score van een posting is gezeik op het werk van 'de moderators' ook niet meer relevant, aangezien iedereen in principe een beetje moderator kan zijn en iedereen zijn bijdrage geleverd kan hebben aan de score van een posting.

De ervaring leert dat je bezoekers vrij veel invloed kunt geven zonder dat zij dingen gaan verneuken (zie als voorbeeld de pricewatch, gaat prima hoewel er hier en daar wat al dan niet moedwillige foutjes in voorkomen).

Verwijderd

goed, het was misschien wat overdreven gezegt.. sorry daarvoor
Maar het ging me om het princiepe... het lijkt zo nu en dan alsof iedereen iets tegen je heeft (betere formulatie). Terwijl dat er misschien toch maar 10 zijn. Ik bedoel dat je als moderator ook wel goed op de hoogte bent van sommige onderwerpen, en weet dat bepaalde reacties fout zijn. Helaas zijn er dan altijd wel een paar pro-... of anti-... die je dan weer afkraken omdat ze zo nodig "hun" merk beter vinden. Op die manier zou die hele punten/niveau-methode net zo goed afgeschaft kunnen worden. Of het misschien iets minder opvalend maken.

• arjenk|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-12-2011
Otis, ik snap je reactie best wel maar ben het er mee eens dat weglopen niet de oplossing is. Als je je nek uitsteekt (en dat doe je door zinnige dingen te posten en te moddereten) krijg je altijd shit over je heen. Dat zal op je werk en prive ook zo zijn en hier is het niet anders.
Het is en blijft vrijwilligerswerk. Dus doe het voor je lol en verwacht er niets voor terug. Gezeik en trolls verdient afstraffing, maar verdient het niet om je over op te winden.
Wat het moderaten betreft - correct me if I'm wrong - dat gaat vooral om omgangsregels. Je kunt nu eenmaal moeilijk alles op inhoud beoordelen. Als je dat dan een keer wel kunt modereer dan net als anders en voeg een zinnige posting toe. Maar dan wel eerst even tot 10 tellen!

Verwijderd

misschien helpt het als moderators een optie bij hebben zitten naast al die ander woorden als iemand een moderator c/q veel moderators afzeikt dat iemand gezet kan worden op niveauposting/score -2 en met de mededeling moderator uitschelden.

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 21:28

GaMeOvEr

Is een hork.

Femme

Quote van Otis :
vervolgens krijg je van alle andere 10000 members vanalles naar je kop geslingerd als je even niet oplet of niet helemaal naar hun idee modereert
Tegenquote van Femme :
Dat lijkt me ook een duidelijk teken dat je iets niet goed doet als moderator. Wat voor Otis niet van belang is, maar voor mij wel, is dat de bezoekers ook tevreden zijn met het moderatie systeem.
Dat vind ik een erg onterechte conclusie, aangezien het er tegenwoordig op lijkt dat iedereen maar Karma-geil is, en gigantische partijen ellende post, puur uit het oogpunt om er eventueel wat Karma bij te krijgen.

Als jij dit dan vervolgens (terecht) naar beneden modereert, beginnen alle pubertjes te schreeuwen, terwijl ze niet eens ff de moeite nemen de T.net FAQ door te lezen.

Kijk alleen eens naar de hoeveelheid reakties die je tegenwoordig te modereren hebt, en hoeveel daarvan daadwerkelijk iets toevoegd aan de thread !

Dat is echt om heel erg hard om te :'( tegenwoordig, want je ziet bijna alleen nog maar zinnige reakties komen bij threads waar flinkt wat technische kennis voor nodig is, en dat was het dan.
Uiteraard is het fantastisch dat mensen vrijwellig gaan modereren, maar als dat niet goed gaat is het de vraag of wij daar wat mee opschieten (als je voor noppes achter de kassa gaat zitten in de supermarkt en aan het eind van de dag 50 klanten hebt geschoffeerd en een kassatekort van 300 piek hebt opgebouwd, is het de vraag of de supermarkt wel zo blij is met je jouw gratis diensten).
Dat vind ik wel erg triest.

Als je het al zo F*CKING commercieel wilt stellen, beschouw die 50 "geschoffeerde" klanten dan eens al een stelletje hooligans die alleen maar je schappen omtrekken, en je produkten opvreten en opzuipen zonder er voor te betalen ? Wat is dan je instelling ?

Want zo kun je het vergelijk met wat het "aanricht" op je site met sommige van je "klanten" heel goed aangaan...

Aannames zijn fataal.

• JeroenB
  • Laatst online: 14-11 22:30
GameOver: Helemaal mee eens. Femme vergeet geloof ik dat de T.net moderators geen gratis hulpjes zijn, maar JUIST zijn meest vaste en trouwe klanten.

Verwijderd

Topicstarter
Gameover: dat was petgun die dat zei (die quote) :)

Verder niets toe te voegen aan je verhaal. Goede inzichtvolle posting :)

Verwijderd

Blijkbaar is modereren vies werk en slaat men vaak de plank mis.

Mag ik ff vragen waarom het met moderators moet gebeuren? Waarom kan niet iedereen hun mening over de verschillende reacties kenbaar maken?

Een vote is zo gedaan, en maakt het geheel interactiever (leuker) voor iedereen.

Er zijn volgens mij ook heel veel mensen die niet de moeite nemen om iets te posten maar alleen lezen (mij incluis)

Kijk voor een voorbeeld bij amazon.com of imdb.com daar hebben ze zoiets van "was this posting useful to you?" Werkt volgens mij veel beter.

Verwijderd

Ik ben geen Moderator, maar mag gerust zeggen dat ik een betrokken Tweaker ben.

Als ik de berichten hier lees, word ik overvallen met een eng gevoel van herkenning. Van tijd tot tijd neem ik als Tweaker de moeite om mijn mede Tweakers te wijzen op voorkomend wangedrag. Het komt de laatste tijd steeds vaker voor dat allerlei figuren menen om de meest belachelijke bullshit te posten op Tweakers en vervolgens te gaan bleren als ze daar op gewezen worden. Binnen die groep is het schijnbaar polpulair om mensen chronisch af te zeiken, geen argumenten te gebruiken, kortom: ze doen lekker toch wel wat ze willen.

Als je daar als "brave" Tweaker probeert iets aan te doen, door bijvoorbeeld éénamlig uit te leggen hoe het hier werkt, of hun geraaskal beargumenteerd van tafel te zwiepen, dan roep je het echt wel over jezelf af.
Gevolg: weer tig onzin reacties, ICQ'tjes thuis dat ze lekker toch wel gelijk hebben.
Reultaat: dat je het op een gegeven moment echt zat wordt en je er dan maar niet meer mee bemoeit.

Als er dan dit soort activiteiten ook gaan plaatsvinden onder Moderators (die voor een groot deel het bestaan van Tweakers mogelijk maken), dan kan ik mij een reactie als die van Otis best wel voorstellen.

Ik ben geen Moderator, maar ondervind van tijd tot tijd wel hinder van het gezeik waar Otis onder andere op doelt.

Verder petje af voor degenen die het wel blijven volhouden!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als je het al zo F*CKING commercieel wilt stellen, beschouw die 50 "geschoffeerde" klanten dan eens al een stelletje hooligans die alleen maar je schappen omtrekken, en je produkten opvreten en opzuipen zonder er voor te betalen ? Wat is dan je instelling ?
Het is geen 'F*CKING' commerciële instelling (alleen maar een analogie met een commerciële situatie). Er moet getracht worden om rekening te houden met alle tweakers.net bezoekers.

Niet alleen de mensen die crap posten zijn 'slachtoffer' van een negatieve moderatie, ook de mensen die beoordeling lezen kunnen zich er aan storen als zij de beoordeling onjuist vinden. Ik krijg vrij regelmatig klachten over beoordeling van mensen die zelf helemaal niet posten.

Jullie willen niet gezien worden als onaantasbare opper-tweakers, maar tegelijkertijd is een aantal van jullie regelmatig wel erg extreem in bepaalde beoordeling ('flikker 't op -2 als ik 't crap vind'). Er zijn lezers die het daar niet mee eens zijn en zich dus aan dat soort moderaties storen. Daar moet ook rekening mee gehouden worden.

Zo krijg ik bijv. de indruk dat de gemiddelde moderator geen enkele posting interessant vind, terwijl er echt wel verschil tussen score 2, 1 en 0 kan zitten als je bereid bent om punten te geven voor opmerkingen die voor jou misschien voor de hand liggend zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Niet alleen de mensen die crap posten zijn 'slachtoffer' van een negatieve moderatie, ook de mensen die beoordeling lezen kunnen zich er aan storen als zij de beoordeling onjuist vinden. Ik krijg vrij regelmatig klachten over beoordeling van mensen die zelf helemaal niet posten.
Mag ik zeggen dat ik dit niet begrijp? Als je alles wilt lezen dan lees je toch op niveau -2! nergens last van.

(#define men "de klagende 'meerderheid'")
Maar wat wil men: men wil de postings die NIET stroken met hun EIGEN mening op -2, de postings die WEL stroken met hun EIGEN mening op +1/+2 zodat ze alleen de postings zien die stroken met hun EIGEN mening.

Is echter hun eigen mening niet de mening van de moderators/moderator dan klopt het plaatje niet meer en zien ze postings die wellicht WEL inzichtvol zijn maar in strijd met hun eigen mening en DUS is de moderatie fout.

Ik begrijp best dat als je foutief modereert het POSTGEDRAG van veel mensen hierdoor wordt beinvloed (ik heb bv geen zin in het posten van berichten als die toch standaard op -2 eindigen. nu doen ze dat niet, maar sommige mensen posten berichten die WEL steevast op -2 eindigen). Ik begrijp NIET dat als je foutief modereert het SITEBEZOEK gedrag van mensen beinvloed. Immers, als mensen het er NIET mee eens zijn staan hun meerdere mogelijkheden ter beschikking om dat kenbaar te maken:

1) dit forum
2) een reactie in de thread
3) een email naar femme
4) mond houden en thread negeren
5) inlezen in de materie
6) site totaal negeren

optie 3) schijnt dus 'vaak' voor te komen. Ik zeg dan: 'nou en'. zijn opties 1) en 2) al door die klagers bewandelt? veelal niet. Ik ben er vrij zeker van dat de posting die aanleiding was voor 'flamebaits', er een was van een klager. De thread heeft IMHO opgeleverd dat de klager ongelijk heeft en zn teksten anders moet formuleren

Klagen is prima, en als het terechte klachten zijn moeten die worden rechtgezet echter (en dat is ook het punt van het thema in deze thread):

1) de klachten komen ergens binnen en DAAR wordt dus foutief met die klachten omgegaan.
2) het subject van de klacht en de reden voor de klacht wordt op een niet nuttige manier aangepakt.

ik stel daarom ook voor dat ELKE klacht op dit forum terecht komt. Laat maar zien die klagers. Wijs de moderators (ALLEMAAL) op dit forum en dat het dan een manier is om hun acties te beargumenteren. (Slashdot heeft dit trouwens ook).

Zijn we meteen van het achterkamertjes gedoe af dat iemand ineens geen moderator meer is omdat er een paar 13 jarige pubers teveel klagen over die ene moderator, en wordt ook voorkomen dat een bepaalde moderator door het slijk wordt gehaald ivm 1 onterechte klacht van een zeer scheldvaardig en subjectief persoon.

Zo hou je IMHO je moderators happy EN je scheldgrage volk happy, plus de arme ziel die terloops binnenwandelde bij een 3dfx thread en zich bekogeld zag met nvidia modder.

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 21:28

GaMeOvEr

Is een hork.

Femme,
Het is geen 'F*CKING' commerciële instelling (alleen maar een analogie met een commerciële situatie). Er moet getracht worden om rekening te houden met alle tweakers.net bezoekers.
Ik zij ook niet dat het een commerciele instelling is, maar dat je een commercieel vergelijk maakt.

Je zegt dat er getracht moet worden om rekening te houden met alle tweakers.net bezoekers.

Ben ik ook met je eens, maar je kunt niet iedereen tevreden stellen. De gedachte alleen al is een utopie.

En over hoeveel "klagertjes" hebben we het nu helemaal ? Zeker in vergelijk met de hoeveelheid geregistreerde gebruikers ?

Vergelijk de hoeveelheid klagende tweakers nu eens met de hoeveelheid geregistreerde nu, en doe vervolgens een procentueel vergelijk met dezelfde gegevens een half jaar of een jaar geleden.

Ik denk dat er procentueel niet meer geklaagd wordt, alleen er zijn ook gewoon veel meer.

Tevens is het zo dat alleen een bepaalde "hardcore" groep nuttige, informatieve zaken post, en ik gok dat als dit 10% van de postings is, dat ik dan erg optimistisch ben.

Wil je dan dat T.net een zeik en blaat forum wordt voor de newspostings die er komen ? Dat lijkt mij toch niet.

Het mooie aan T.net is (was ?) dat je veel behulpzame tweakers tegenkwam, die je ondersteunden bij een vraag , of interessante aanvullende info gaven.

Nu is het heel vaak alleen nog maar wie het hardst kan schreeuwen en afzeiken, en heeft hetlezen van de reakties geen enkele toegevoegde waarde meer. (gechargeerd uitgedrukt)

Leuk, steeds meer gebruikers en pageviews, en steeds minder kwaliteit, omdat iedereen maar wat raak kankert, maar de moderators mogen "niet te hard" ingrijpen, omdat ze anders op hun pik getrapt zijn.

Lekkere kwalitatieve Site houdt je dan op den duur over.

Rekening houden met alle T.net bezoekers houdt ook in dat je rekening gaat houden met alle Flamers en Spammers...

Succes....

Otis
ik stel daarom ook voor dat ELKE klacht op dit forum terecht komt. Laat maar zien die klagers. Wijs de moderators (ALLEMAAL) op dit forum en dat het dan een manier is om hun acties te beargumenteren. (Slashdot heeft dit trouwens ook).
Dat vind ik een goede ja. Ik denk ook dat (Ja, ik weet dat ik het al vaak geroepen heb :P )de T.net FAQ, en de verwijzing naar dit Forum veel "aanweziger" moet worden gemaakt op T.net.

Je ziet maar wat voor een gezeik er altijd in de threads van komt, en dan vervolgens weer gezeik omdat je het eerste gezeik hebt weggemodereerd... :(

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1