Hoi allemaal.
Vandaag heb ik mij wat bezig gehouden met een kalender, en hij is ook af geraakt
Maar ik zit met 1 probleem.
De kalender wordt aangeroepen dmv. kalender.php?maand=12&jaar=2001 bijvoorbeeld. Dan laat hij de kalender van december 2001 zien. Nu heb ik onderaan mijn pagina het volgende staan:
Echter, als ik nu op die link "previous month" klik, blijf hij de kalender van december 2001 tonen en niet die van november 2001, hoewel, als ik rechterklik doe op de pagina staat er duidelijk: kalender.php?maand=11&jaar=2001.
Het lijkt erop dat hij de "nieuwe" variabelen, namelijk nieuwe $maand (met waarde $prevmonth) en nieuwe $jaar (met waarde $prevyear) niet wil overnemen?
Iemand enig idee hoe dat zou kunnen, ik vind het echt niet
EDIT: ik heb even bovenaan echo $maand; erbij gezet, en dan blijft hij ALTIJD 12 tonen, ondanks de browser "maand=11" zegt. Idem voor $jaar.
Vandaag heb ik mij wat bezig gehouden met een kalender, en hij is ook af geraakt
De kalender wordt aangeroepen dmv. kalender.php?maand=12&jaar=2001 bijvoorbeeld. Dan laat hij de kalender van december 2001 zien. Nu heb ik onderaan mijn pagina het volgende staan:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| <? // volgende maand if ($maand == 12) { $nextmonth = 1; $nextyear = $jaar + 1; } else { $nextmonth = $maand + 1; $nextyear = $jaar; } // vorige maand if ($maand == 1 || $maand == 01) { $prevmonth = 12; $prevyear = $jaar - 1; } else $prevmonth = $maand - 1; { $prevyear = $jaar; } ?> <center> <br> <table cellspacing="0" cellpadding="0" align="center" width=210 border=0> <tr> <td align="right" width=100><a href=kalender.php?maand=<?php echo $prevmonth; ?>&amp;amp;amp;jaar=<?php echo $prevyear; ?>><< Previous month</a></td> <td align="center" width=10> · </td> <td align="left" width=100><a href=kalender.php?maand=<?php echo $nextmonth; ?>&amp;amp;amp;jaar=<?php echo $nextyear; ?>>Next month >></a></td> </tr> </table> ?> |
Echter, als ik nu op die link "previous month" klik, blijf hij de kalender van december 2001 tonen en niet die van november 2001, hoewel, als ik rechterklik doe op de pagina staat er duidelijk: kalender.php?maand=11&jaar=2001.
Het lijkt erop dat hij de "nieuwe" variabelen, namelijk nieuwe $maand (met waarde $prevmonth) en nieuwe $jaar (met waarde $prevyear) niet wil overnemen?
Iemand enig idee hoe dat zou kunnen, ik vind het echt niet
EDIT: ik heb even bovenaan echo $maand; erbij gezet, en dan blijft hij ALTIJD 12 tonen, ondanks de browser "maand=11" zegt. Idem voor $jaar.