De ATI Radeon 8500 OEM is fl 759 en de retail fl 659. Ik dacht toch dat de retail duurder zou moeten zijn? (doos, kabel, software ect.)
zal wel een fout zijn he..
of je vergelijkt me verschillende winkels.
of je vergelijkt me verschillende winkels.
2 verschillende winkels: Gistron en space promotion.
Alleen Gistron (volgens de pricewatch) verkoopt de OEM
Alleen Gistron (volgens de pricewatch) verkoopt de OEM
ATI Radeon 8500 OEM draait standaard op 250/250 (mhz gpu/mem). De retail versie draait op 275/275 is dus sneller is dus duurder.
Er zijn een hoop verschillende versies in omloopt. Je hebt OEMs die alleen in een 'zakkie' verkocht worden. Je hebt 3rd party versies met het logo powered by ATI en je hebt retail versies met het logo built by ATI. De laatst genoemde zijn de enige echte retails. De rest, hoe ze ook op retails kunnen lijken (door flashy doos en andere toebehoren) zijn 3rd party versies en draaien op 250/250. In principe 250/250, want er zijn ook versies tegengekomen van 230/230.
Je kan een kaart ook herkennen aan zijn id. Begint het pn met 102, dan gaat het om een niet retail versie. Begint het met een 101, dan gaat het om een retail versie.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes, Laszlo
Er zijn een hoop verschillende versies in omloopt. Je hebt OEMs die alleen in een 'zakkie' verkocht worden. Je hebt 3rd party versies met het logo powered by ATI en je hebt retail versies met het logo built by ATI. De laatst genoemde zijn de enige echte retails. De rest, hoe ze ook op retails kunnen lijken (door flashy doos en andere toebehoren) zijn 3rd party versies en draaien op 250/250. In principe 250/250, want er zijn ook versies tegengekomen van 230/230.
Je kan een kaart ook herkennen aan zijn id. Begint het pn met 102, dan gaat het om een niet retail versie. Begint het met een 101, dan gaat het om een retail versie.
Groetjes, Laszlo
Verwijderd
Op zaterdag 29 december 2001 17:16 schreef Laszlo het volgende:
ATI Radeon 8500 OEM draait standaard op 250/250 (mhz gpu/mem). De retail versie draait op 275/275 is dus sneller is dus duurder.
Dat verbaasde mij nou ookOp zaterdag 29 december 2001 17:21 schreef Natte_beschuitbol het volgende:
[..]
de topicstarter zegt juist dat de retail GOEDKOPER is????
De retail bij Space Prom. is d8 ik 250/250, dus niet DE retail (275/275)
Vermeldingen omtrent de ATI 8500 zijn erg verwarrend! Sommige winkels verkopen de LE als retail, reden: er zit een doos omheen, dus is het een retail!
2/3 van de vermeldingen in de pricewatch zijn dus LE's ipv Retails...
Ik denk dat die OEM gewoon een retail is....
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
je moet de LE met de ret. verglijken, de OEM is gelijk aan de LE
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
nee OEM is geen ret. maar LE zonder doossieOp zaterdag 29 december 2001 17:26 schreef Merely het volgende:
Vermeldingen omtrent de ATI 8500 zijn erg verwarrend! Sommige winkels verkopen de LE als retail, reden: er zit een doos omheen, dus is het een retail!![]()
de snelste (zonder moden
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
dat is helemaal corectOp zaterdag 29 december 2001 17:16 schreef Laszlo het volgende:
Groetjes, Laszlo
de id nummers kloppen btw alleen als je een een ati hebt die gemaakt is in canada. de id nummers van de chinese ati kaarten schijnen totaal anders te zijn
www.simsport-racing.com
Ati had gewoon een andere naam moeten geven aan hun snellere kaart. Tuurlijk verkopen de winkels een kaart + doos ed als retail.
Neem dan gewoon Radeon 8500 LE voor de 250
en Radeon 8500 XL ofzo voor de 275.
Neem dan gewoon Radeon 8500 LE voor de 250
en Radeon 8500 XL ofzo voor de 275.
Pagina: 1