Plextor ledje blijft flikkeren +doet het niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-04 06:40
Hallo,

Mijn plextor-brander is tijdens het schrijven van een cd-rw opgehouden met branden. Nadat ik de computer opnieuw hebt opgestart blijft het ledje/lampje flikkeren. Windows ziet de cd-brander nog wel staan en wanneer ik via windows cd-uitwerpen kiest gaat de tray gewoon open.

Weet iemand of mijn plextortje overleden is of dat er iets anders kan zijn?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Verwijderd

probeer eens alle kabels van je brander af te halen, pc opstarten, daarna pc weer uit, kabels erin en dan nog eens opstarten. Lijkt me straf dat hij dood gaat tijdens het schrijven :?

Hopelijk heb je er iets aan.....

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 16:49

Francois

Dus...

Deed mijn PX-W1610TA ook na 2 maanden, maar dan tijdens het lezen van een CD :?

LED bleef oranje knipperen.

RMA aangemaakt op www.plextor.be, opgestuurd, na 3 werkdagen een nieuwe in huis.

• Brakius
Mijn brander is pak weg 1,5 jaar oud.

Ga nu effe mijn computer uitzetten en de kabel eraf halen conform eerste tip.

• Brakius
Nee, nog steeds blijft het ledje flikkeren. Ook wanneer de tray openstaat flikkert hij.

• Brakius
He! hij doet het weer. Wat ik gedaan heb is het volgende. Ik heb de bios van mijn Plextor 12/10/32A geflashed van 1.08 naar 1.09. Dit hielp niet. Toen heb ik de eerste bios (de orginele) 1.05 geflashed. Ook dit hielp niet. Wel viel mij op dat nadat ik geflashed had het ledje een poos niet knipperde (pak weg 30 seconden niet). Ik heb de bios 1.09 geflashed en direct de tray geopend en een cd erin gedaan en direct weer dicht gedaan. En, walla, hij ging spontaan weer spinnen en las de cd (en wel te begrijpen na 4 uur en diverse keren uit en aan gehad).

Nog effe dit: mijn ledje flikkerde 9x en daarna een kleine pauze. Ik las op deze forum dat meer mensen deze fout hadden.
Pagina: 1