Toon posts:

Hulp met camcorder, Sony TRV59E

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een Hi8 Camcorder van Sony. Omdat ik een totale leek ben op videogebied hoop ik dat iemand een paar simpele vragen wil beantwoorden.

Hoe krijg ik de (digitale) beelden van de camera ook digitaal op m'n PC? Ik heb een Asus V7700 Deluxe met 64MB en ik kan hiermee wel capturen (overigens zonder geluid) maar dat is geen digitale kopie van wat er zich op de tape bevindt...

Wie helpt me op weg? :)

Verwijderd

Als het goed is heeft die cam ook een firewire in/uitgang. Moet je in je PC een firewire kaartje zetten (120 piek of zo, tijdje geleden?!) en dan kun je met een kabeltje zo alles digitaal op je PC zetten! Werkt bij mij goed! :9

• bdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 10:55

bdl

Let wel op of je sony ilink(firewire) in en uit heeft de standaard modellen hebben alleen uit. Wat ik je kan aanraden is MiroDV of de plus versie daarin zit een firewire kaart met een goed en redelijk makkelijk software pakket/ Dit werk echt als een dijker. Ik gebruik zelf een D8 TRV620 met ilink in en uit. Mocht die van jouw nou geen ilink IN hebben dan kan je dat altijd software matig open laten maken (fl 275). Veel plezier

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:32

freddyathlon

McLaren Mercedes

Op zaterdag 29 december 2001 16:38 schreef frame31 het volgende:
Ik heb net een Hi8 Camcorder van Sony.
Een Hi8 camera heeft doorgaans geen iLink aansluiting. Niet voor in en niet voor uit. Daar heb je een digitale camcorder voor nodig.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Verwijderd

Dat wilde ik net toevoegen.... misschien dat het een Digital8 is?

Verwijderd

Yep, maar hij heeft het over een digitale camera. Zou dan Digital 8 kunnen zijn o.i.d.

En als de INgang nog nie geactiveerd is kun je die evt. ook nog zelf 'creatief' met een beetje electronica activeren! *D

Edit: bah, weer te laat :'(

• bdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 10:55

bdl

Als hij een miro dv plus kaart koopt is het probleem over deze ondersteund alle type camcorders, alleen kan hij zijn film niet meer in de cam terug zetten. Ach zet er toch gewoon een vcr bij

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reakties.

Ik ben bang dat ik niet goed heb gekeken. Ik was in de veronderstelling dat Hi8 een digitale camcorder was en dus ook firewire-uitgang zou hebben. Ik vermoed nu dat dat niet het geval is. Ziet een firewire uitgang er ongeveer uit als een ingang op een pc voor firewire (dit verschilt bijv. bij usb)?

Ik heb wel een s-video uit, een a/v out en rfu dg out op de camera. Ik weet ondertussen dat s-video supervhs is en dat deze is te capturen met pc (m'n ide-schijf blijkt hier iets te langzaam voor te zijn, dus dat moet scsi worden als ik moet capturen), de andere 2 zeggen mij nix. Kan iemand daar iets over zeggen?

Het is niet mogelijk om met behulp van een soort verloopstekker de video digitaal over te zetten naar m'n pc?

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 17:24 schreef frame31 het volgende:
Bedankt voor alle reakties.

Ik ben bang dat ik niet goed heb gekeken. Ik was in de veronderstelling dat Hi8 een digitale camcorder was en dus ook firewire-uitgang zou hebben. Ik vermoed nu dat dat niet het geval is. Ziet een firewire uitgang er ongeveer uit als een ingang op een pc voor firewire (dit verschilt bijv. bij usb)?

Ik heb wel een s-video uit, een a/v out en rfu dg out op de camera. Ik weet ondertussen dat s-video supervhs is en dat deze is te capturen met pc (m'n ide-schijf blijkt hier iets te langzaam voor te zijn, dus dat moet scsi worden als ik moet capturen), de andere 2 zeggen mij nix. Kan iemand daar iets over zeggen?

Het is niet mogelijk om met behulp van een soort verloopstekker de video digitaal over te zetten naar m'n pc?
Een nieuwe IDE schijf haalt rond de 30/40mb/s in een modern systeem dus daar heb je echt geen SCSI voor nodig.
Er bestaan vertaal stations om analoge video te 'digitalizeren' en via firewire te capturen.

Canopus ADVC100

Dazzle Hollywood DV brdige
Pagina: 1