KDE 2.2.2 compilen -> wat vragen

Pagina: 1
Acties:

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Ik heb KDE 2.2.2 met QT 2.3.1 met de hand gecompiled, met alle mogelijke optimalisaties, waaronder objprelinking. Dat werkte. Hij starte. Alleen nu heb ik paar vraagjes/problemen. Ten eerste Kate. Als ik dat start werkt het gewoon niet. Iemand mogelijke oplossing??

Ten tweede: na KDE had ik glib en GTK+ gecompiled (voor mozilla). Maar dan gaat opeens heel m'n kde over de zeik. Letters niet goed, enz. Iemand die daarvan de reden weet?

Ten derde: TrueType lettertypen. Ik heb een hele zooi TrueType lettertypen naar de daarvoor geschikte directory gecopieerd. En XftConfig aangepast (zodat ie naar die dir. wijst). Maar hoe ga ik die lettertypen nou gebruiken??

Ik zoek uiteraard zelf verder, maar als hier een oplossing gepost wordt scheelt dat uiteraard wat tijd :)

Verwijderd

Ik meen me te herinneren dat kde altijd een compilation faq had met veelvoorkomende problemen, ik kan hem nu alleen even niet meer vinden. Ik zou ook willen adviseren om op de mailing lists van kde te kijken of jou problemen er tussen staan.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Dat probleem met Kate heb ik eerder gehoord...mocht ik tijd hebben zal ik nog even zoeken, het stond in ieder geval ergens in de mailinglists. Objprelink kan ook voor problemen zorgen.

Die letters die niet kloppen en dergelijke liggen gok ik aan directories die ze alletwee gebruiken en die Gtk overschrijft of zo, maar daar durf ik geen eed op te doen.

Die TrueType-fonts: ik ben geen fonttovenaar, maar moet je geen mkfontdir draaien in die directory? Staat er nog iets nuttigs in je /var/log/XFree86.0.log?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Martin Sturm
Op zaterdag 29 december 2001 17:20 schreef odysseus het volgende:
Dat probleem met Kate heb ik eerder gehoord...mocht ik tijd hebben zal ik nog even zoeken, het stond in ieder geval ergens in de mailinglists. Objprelink kan ook voor problemen zorgen.

Die letters die niet kloppen en dergelijke liggen gok ik aan directories die ze alletwee gebruiken en die Gtk overschrijft of zo, maar daar durf ik geen eed op te doen.

Die TrueType-fonts: ik ben geen fonttovenaar, maar moet je geen mkfontdir draaien in die directory? Staat er nog iets nuttigs in je /var/log/XFree86.0.log?
Mailingslists is wel een gaaf idee om ff op te kijken :)

Ik ben het nu nog een keer aan het compilen, omdat ik foute versie van QT had (2.3.2 wordt afgeraden, terwijl ik die had gebruikt.. had over dat regelte heen gelezen waarin het wordt afgeraden |:( )

• Martin Sturm
Kate is een beetje wazig bezit :)
Alles is nu gecompiled, en Kate crashed gelijk zodra je het opstart. Na een tijdje verdwijnt het, en daarna doet ie het goed. Dus het lijkt dat ie iets zoekt, wat ie niet kan vinden.

Rest werkt nu perfect :) Echt alles start supersnel op. Konquere is helemaal super snel.. nog sneller dan IE onder windows (die was bij mij al errug snel :P)

Die GTK problemen zijn nu trouwens opgelost (heb eerst Glib/GTK+ gecompiled, daarna KDE)

Verwijderd

En je fonts kun je met KFontinst(all) oplossen. Als je die even bakt heb je in je control panel een mooie optie fonts met ttf ondersteuning.

• Martin Sturm
Op zondag 30 december 2001 00:49 schreef janjanjansen het volgende:
En je fonts kun je met KFontinst(all) oplossen. Als je die even bakt heb je in je control panel een mooie optie fonts met ttf ondersteuning.
De fonts werken inmiddels ook :). Je moet ff met een progje een paar files aan maken. Dan werkt het in 1x :)
Pagina: 1