Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Flamebaits

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
'Bullshit' werd al weggehaald omdat hier veel misbruik van werd gemaakt. Hetzelfde lijkt nu het geval bij 'Flamebait'. Dit wordt door JeroenB (toch al bekend als pro-Intel) met score -2 beoordeeld als Flamebait:
Ja, inderdaad leuk.. Zo'n 1,3 Ghz processortje.. Maar als 'ie nergens te krijgen is, dan schiet 't ook niet op. En dan nog... Dit ding gaat ongtwijfeld ZO veel geld kosten dat echt niemand meer overweegt om 'm te gaan aanschaffen. Misschien zelfs niet als de Duron en Thunderbird niet bedacht waren, maar nu die er ook zijn, zal de oppermine 't echt wel moeilijk gaan krijgen.. Want dan zal AMD inderdaad ook wel met een nieuwe Thunderbird of Duron komen, en die trekken de Coppermine er wel uit aarschijnlijk, zekers in prijs.

[Aragorn zweert bij de Thunderbird]
Het is fijn dat je een eigen mening hebt, maar laat die dan via je reakties doorschemeren en niet mbv je beoordelingen. Bovenstaande reaktie is een mening van iemand die kritiek ventileert op Intel, het is geen flamebait.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:59

GaMeOvEr

Is een hork.

Geef toe dat het idd wel een beetje "overtrokken" gemodereerd is ja..

JeroenB toch, je wordt toch niet gefrusteerd he ? ;)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Een BEETJE??
dat is een positieve beoordeling waard hoor, dat ga je ZEKER niet met -2 beoordelen, het is gewoon "inzichtvol" om het zo te bekijken...

• Hielko
  • Laatst online: 19:17
Het is duidelijk dat de moderators niet altijd even objectief te werk gaan, maar dat lijkt me geen reden om alle beoordelingen als flaimebait enzo weg te halen: als die weg is kan je het gewoon beoordelen als overbodig ofzo -> en als die om die reden dan ook weer weg zou moeten dan heb je ook niks meer aan negatieve niveau's.

Conclusie: Het weghalen van beoordeel mogelijkheden is geen optie, het weghalen van moderators zou wel een optie kunnen zijn.

Verwijderd

Ja, maar ik vind het altijd gevaarlijk om daarover te gaan discussieren. En een aantal opties mogen best weg hoor..

Verwijderd

Wat een gezeik.

Wat die posting doet is puur reacties uitlokken met 'het zal toch wel' en 'waarschijnlijk gaat hij x er wel uittrekken' etc. Ik had hem ook een -2 troll gegeven. Flamebait had ook gekund, tenslotte lokt hij ze zo wel uit.

Aragorn is een persoon die bijna bij elke posting op het randje zit. Hij weet donders goed dat bij het posten van dit domme gezeur over AMD is beter dan Intel (de ondertoon) reacties krijgt van Intel aanhangers die weer hier tegenin gaan. Maw: dit soort postings zijn niet nuttig op de site en ZEKER NIET NUTTIG voor mensen die gewoon wat reacties willen lezen. Moderatie komt in actie: zet dat ding in de kerker der shit: -2.

Einde discussie.

Verder, en dat stoort me nog met meest: Femme, eerst zeik je op mij omdat ik 'pro-microsoft' zou zijn en nu zeik je op JeroenB omdat die 'pro-intel' zou zijn. Jijzelf bent 'pro-linux' en 'pro-amd' en 'pro-sdram' en 'anti-rdram'. dus who carez. Iedereen heeft wel ergens een mening over, en dat die in JOUW OGEN niet terecht zou zijn, doet TOTAAL niet ter zake.

Ik ken JeroenB goed, en die persoon weet echt wel waarover hij praat als hij een processorposting beoordeelt.

Verwijderd

Petgun: let maar eens uit waarom die flamebait van aragorn een POSITIEVE beoordeling had verdient? Ik ben wel benieuwd.

Laat ik je een voorzet geven, dan kop jij die maar in:
Hij kraakt de 1.3ghz processor van intel af om de volgende redenen:
- Die zal toch wel nergens te krijgen zijn. (?)
- gaat ongetwijfeld ZOVEEL geld kosten dat echt NIEMAND meer overweegt om 'm te gaan aanschaffen (nederlands?)
- Zelfs niet als (2 merken AMD chips, ook nog niet uit) waren bedacht.
- Die zijn er wel dus de coppermine gaat het moeilijk krijgen! (o?)
- Want AMD komt met die chips en die trekken de coppermine er wel uit _waarschijnlijk_, en ZEKER in prijs

dus... een rijtje troll opmerkingen, puur gezeik over AMD gaat Intel wel even laten zien wat chipbakken is. Ik herinner me soortgelijke uitspraken van Oranje supporters omtrent het nederlands elftal en een halve finale. maw: lulkoek.

Ik ga nu ff in bold verder, dan valt het wellicht op.

Als je dit soort TROLLS niet meer naar beneden mag modereren omdat de so called UBERMODERATOR vindt dat je PRO-(vul merk in) bent en dat NIET MAG (?), waarom zou ik dan nog modereren? Mag ik alleen modereren met een zekere lijst van merken en organisaties en bedrijven in het achterhoofd die ik positief moet modereren en/of negatief moet modereren? wat een gezeik

Face it Femme: als de moderators er mee kappen zit jij met een site vol schreeuwerts die nauwelijks het brugpieper niveau ontstijgen, iets wat je laatst verfoeide.

Mijn dank voor je aandacht.

Otis, het gezeur zat.

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-11 22:30
Otis heeft al behoorlijk goed gereageerd, maar ik zal zelf ook mijn overweging nog even laten passeren voor de volledigheid.

Laten we de post die ter discussie staat in alle redelijkheid bekijken:

1. Het nieuwsbericht gaat niet over de leveringsproblemen maar over de volgende stap op de technologie-roadmap van Intel. De eerste opmerking, dat de CPU dus wel "nergens te krijgen is" is zoiezo off-topic. Daarnaast is het al als flamebait te beschouwen, aangezien het niet ingaat op oorzaken, oplossingen of consequenties van het feit: het wordt *uitsluitend* gebruikt om Intel in een kwaad daglicht te stellen. 100% flamebait.

2. Hetzelfde is eigenlijk aan de hand met de volgende opmerking over de prijs - hoe kan hij uberhaupt claimen dat "niemand meer overweegt om 'm te gaan aanschaffen"? Toen ik het las vroeg ik me namelijk meteen af wat de introductieprijs zou zijn, omdat het wellicht interessant zou zijn om voor mezelf te halen. Wederom, 100% flamebait.

3. Dan komen de Thunderbird en Duron er weer bij kijken. *PARDON?* Deze posting ging over Intel, niet over AMD. Tenzij er benchmarks, handige links met vergelijkingen of press releases van AMD over deze nieuwe aankondiging van Intel worden genoemd, zie ik niet waarom dit van belang is. Zoiezo off-topic dus, maar met een vooruitblikkende (en feitelijk nergens op gebaseerde) vervolgopmerking over de Coppermine die "'t echt wel moeilijk gaan krijgen" (even los van de spelling) komt dit ook weer neer op standaard flamebait.

4. Als laatste dan nog een totaal loze opmerking over dat er vast wel weer nieuwe chips van AMD gaan komen om hiermee te concurreren. (sarcasme volgt) ZOU HET ECHT? Ik dacht dat AMD na de 1GHz nooit meer een snelle processor uit zou brengen? WAT EEN OPENBARING !!! Volledig overbodig dus, maar door de lading AMD vs. Intel met een duidelijke voorkeur is ook dit moeiteloos te verdedigen als flamebait.

Oftewel: ik kan in een paar regels tekst maar liefst _4_ duidelijke gevallen van flamebait aanwijzen (5 natuurlijk, maar die allerlaatste opmerking moeten we maar zoiezo vergeten, want die alleen zou de hele -2, Flamebait al waard zijn in deze thread) en mijn reactie daarop was dus het modereren naar niveau -2 met de tekst "Flamebait" erbij.

Ook als we de detail-beschouwing vergeten dan kunnen we concluderen dat hier niets meer staat dan: "Leuk zo'n nieuwe Intel CPU, maar er komt toch een betere AMD! En die is zeker beter! En zeker goedkoper! AMD RULEZ AMD RULEZ AMD RULEZ AMD RULEZ AMD RULEZ"

Hmm, eigenlijk lijkt die vrij aardig op de oorspronkelijke posting :)

• Hielko
Deze post hoort imho zeker niet op niveau min 2 thuis - om even jouw rijtje troll opmerking langs te gaan:
Die zal toch wel nergens te krijgen zijn. (?)
Nou dat is toch zo: deze cpu heb je niks aan aangezien ie voorlopig nergens in de winkel te krijgen is. (en dit is niet off topic - in de nieuwspost wordt ook gezegt dat ie voorlopig niet leverbaar is)
gaat ongetwijfeld ZOVEEL geld kosten dat echt NIEMAND meer overweegt om 'm te gaan aanschaffen (nederlands?)
een beetje een open deur, elke nieuwe cpu is duur -> maar het is geen troll.
Zelfs niet als (2 merken AMD chips, ook nog niet uit) waren bedacht.
AMD is de concurrentie van Intel, je mag dus de cpu van intel vergelijken met die van amd en dan concuderen dat de prijs performance verhouding bij AMD beter ligt. (volgens sommige mensen is dit dus offtopic, als een nieuws post over intel gaat mag blijkbaar het woord amd niet voorkomen terwijl dat volgens mij toch gerelateerd is aanelkeer = niet off-topic)
- Zelfs niet als (2 merken AMD chips, ook nog niet uit) waren bedacht.
- Die zijn er wel dus de coppermine gaat het moeilijk krijgen! (o?)
zie vorige opmerking
Want AMD komt met die chips en die trekken de coppermine er wel uit _waarschijnlijk_, en ZEKER in prijs
En ja het is zo dat de performance van de tbird en coppermine dicht bij elkaar in de buurt ligt en dat je kan zeggen dat de performance _waarschijnlijk_ beter is. Dat ZEKER in prijs is niet correct: de hele snelle amd cpu's (lees de niet verkrijgbare) waren duuder dan de intel varianten en het zou kunnen dat dit bij de 1.1 GHZ cpu's weer gaat gebeuren.

Conclusie: Deze post heeft een niet al te hoog niveau maar zeker niet een heel erg laag niveau, niveau 0 / score 0 is volgens mij de correcte beoordeling voor deze post.

• botoo
  • Laatst online: 16:20

botoo

💀 too old to die young

Imho moet er zo min mogelijk gemodereerd worden, pas als er zwaar onzin of off-topic geleuterd word en de leesbaarheid van de reacties gaat ernstig naar beneden vind ik ingrijpen (want dat is het) pas gewenst. Verder lijkt het mij het best als er zo zelfregulerend mogelijk gewerkt moet worden, uiteindelijk is T.net niet een speeltuin voor moderators maar voor bezoekers.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Ik geloof mn ogen werkelijk niet. Hielko, net terug van Mars? was het leuk? Intel is niet het nieuwste ijsje van Ola, het is de grootste chipfabriek ter wereld met een kwartaal winst van meer dan 2 miljard dollar. Dat verdienen ze niet met muismatten verkopen.
(dat ik hier nog op in ga, maar goed)
Nou dat is toch zo: deze cpu heb je niks aan aangezien ie voorlopig nergens in de winkel te krijgen is.
Waarop baseer je dit? op je eigen inside intel info? heb je gezien dat in de werkplaats van intel, (je weet wel die opengewaaide garage) de 2 werknemers een vrije dag hadden?

*diepe intense zucht*.

En daarmee moet je dan in discussie. Over een trutteposting van een beroepstroll.

Nou, Hielko, je doet je best maar jong, je modereert je maar een slag in de rondte. Een beetje kennis van zaken is wellicht ook niet weg. Of wacht, dat had je natuurlijk allemaal allang bij elkaar geschraapt, of niet?

Enne, Hielko, als je toch bezig bent je oogverblindende kennis in het werk te stellen om al die inzichtvolle postings van een moderatie te voorzien, doe dan ook even wat extra, dan hoef ik dat niet meer te doen.

Verwijderd

Oh! bottoo, wat inzichtvol van je!

Waar doe ik en samen met mij al die andere moderators het toch allemaal voor! Juist! om onszelf te vermaken met het doorlezen van ellenlange lappen SHIT en aanverwant gedrein opgetekent door debielen die te DOM zijn om te poepen.

Sorry dat ik wat grof in de mond werd, maar het kwam zo ineens mn vingers uit. Heel gek.

Ik denk er oprecht sterk over om moderator af te worden. Het gedreutel wordt me zo wel wat te erg.

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Jammer dat ik botoo hier niet op Troll kan zetten. (Ook het overijverige moderator topic). Lees de FAQ dan begrijp je misschien dat er goede redenen zijn om te modereren.
Zo niet, helaas pindakaas voor jou.
(Sorry dat ik zo geirriteerd overkom maar dat komt doordat ik me zo irriteer aan domme anti-moderator opmerkingen van domme mensen die me mateloos irriteren) >:)
--------------
Otis deed het nog veel beter.

• botoo
  • Laatst online: 16:20

botoo

💀 too old to die young

Otis, irrelevant, ik begrijp dat ik jullie wel heel erg onheus bejegen als ik voor de eerste (en laatste) keer mijn mening geef over het modereren. Ik val niemand aan en ik begrijp ook wel dat politieagentje spelen geen populaire bezigheid is, betekend nog niet dat eea niet bespreekbaar mag zijn.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Okee botoo, ik zal nog 1x iets zinnigs zeggen ook al heb ik het helemaal met je gehad.
Je moet dus gewoon je standaard view niveau op -1 zetten, want dat is blijkbaar wat jij graag wilt lezen. Ik had ook -1 voor ik moderator werd (nu zie ik echt alles! aargh! geintje) omdat ik ook graag alle leuke onzin discussies wilde lezen. Niks mis mee.
Maar wat jij -1 vindt is dus bij ons niveau -2. Niks aan de hand toch?
Maar dat niveau -1 maakt het voor wat kritischere mensen (of gewoon met weinig tijd of een trage lijn) wel mogelijk om de minder nuttige posts weg te filteren door hun minimumniveau op 0 te zetten.

Dit had je dus ook uit de FAQ kunnen halen zoals ik je al heb aangeraden dus nu ophouden met zeuren graag. Snap je nu waarom moderators zich zo kunnen ergeren aan dit soort dingen? Lees de FAQ!
Dan zijn er nog wel af en toe moderaties waarover te discussieren valt, maar dat kan dan op een iets hoger niveau dan wat jij nu doet. (zie deze thread)

• Hielko
Ik geloof mn ogen werkelijk niet. Hielko, net terug van Mars? was het leuk? Intel is niet het nieuwste ijsje van Ola, het is de grootste chipfabriek ter wereld met een kwartaal winst van meer dan 2 miljard dollar. Dat verdienen ze niet met muismatten verkopen.
Was het maar waar.... maaruuh hoe kan jij ooit op het idee komen dat ik intel zie als een muismatten dealer?
Waarop baseer je dit? op je eigen inside intel info? heb je gezien dat in de werkplaats van intel, (je weet wel die opengewaaide garage) de 2 werknemers een vrije dag hadden?
Nee, dat baseer ook de schaarste van 1 GHz processoren die al sinds de introductie voorduurt en volgens een stuk of 10 nieuwspostings op t.net die zeggen dat het ook nog een tijdje gaat duren voordat ze niet meer zo schaars worden.

Als de 1 GHz CPU's schaars zijn en voorlopig blijven is volgens mij de enige logische conclusie dat, dat ook gaat gelden voor een CPU op een nog hogere snelheid -> daarvoor heeft Intel logischerwijs nog lagere yield voor dan bij de 1 GHZ en zal derhalve ook en stuk zeldzamer zijn.
En daarmee moet je dan in discussie. Over een trutteposting van een beroepstroll.
Neehoor, je hoeft echt niet in discussie te gaan - het mag.
Nou, Hielko, je doet je best maar jong, je modereert je maar een slag in de rondte. Een beetje kennis van zaken is wellicht ook niet weg. Of wacht, dat had je natuurlijk allemaal allang bij elkaar geschraapt, of niet?

Enne, Hielko, als je toch bezig bent je oogverblindende kennis in het werk te stellen om al die inzichtvolle postings van een moderatie te voorzien, doe dan ook even wat extra, dan hoef ik dat niet meer te doen.
huuh, waarom zijn we zo gefrustreed bezig? ennuh waarop baseer jij dat ik geen kennis van zaken heb, omdat ik een -2 voor deze posting overdreven vindt? En als laatste, ik ben geen moderator dus jammer genoeg zal ik jouw werk niet overnemen...

Verwijderd

Opmerkingen als "Die zal toch wel nergens te krijgen zijn" e.d. zijn misschien wel waar, maar tegelijk zwaar overbodig en irritant.
In de reaktie waar het hier om gaat wordt de mening wel goed beargumenteerd, dus -2 is erg overdreven. Tja, en je moet toch een eigen mening kunnen houden, als Aragorn een t-bird wil.. geef hem geen ongelijk. Kritiek mag, als het goed onderbouwd is. (Het is geen loze kreet als Intel sux ed.)

Aan de andere kant, het is maar de vraag of deze CPU bergens te krijgen is.. Intel is bezig om de producktiecapaciteit naar een goed niveau te krijgen. Aragorn reageert wel vrij bevooroordeeld.

Als flaimbait weggaat moeten we flames voortaan maar op overbodig zetten....

• JeroenB
Marnix: Ik vind persoonlijk dat het niet beargumenteerd is. Welke argumenten haalt hij dan aan? Precies: geen. Als je goed leest staat er niks in die posting dat niet alleen vandaag al 15x ergens anders is gepost. Dat is opzich niet erg, maar het voegt absoluut niks toe aan een eventuele discussie, behalve dat het op voorhand meteen weer in AMD-verering vervalt.

Verwijderd

Tja, niet beargumenteerd... maar niet echt een flame. Persoonlijk zou ik score 0 niveau -1 hebben gegeven, maar natuurlijk is dit jou keus en ik val je er ook niet op aan. Toch is niveau -2 en helemaal score -2 vooral voor echt irritante flaimbates en irritante opmerkingen enz. Als deze posting
-2 -2 is kan ik er een heleboel meer opnoemen, dan krijgt bijna iedereen een negatieve score want er zijn veel mensen die niet of slecht beargumenteren.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:34
Wat die Aragorn vertelt, is al 10x eerder in allerlei Intel/AMD threads verteld. Beetje vermoeiend om dat steeds weer te moeten lezen. Valt volgens mij meer in de categorie "napraterij", "kras op de plaat" of "opmerking ouder dan de baard van Sinterklaas" (overbodige opmerking dus).
Oja, ben verder van mening dat het modereren aan de moderators overgelaten moet worden en dat de admin's zich daar niet mee moeten bemoeien (tenzij als er iets heeeel erg en heeeel vaak fout gaat). Nu lijkt het alsof moderators incompetent zijn en kun je net zo goed dat moderatie-systeem afschaffen.

• JeroenB
Marnix: dit was duidelijk een -2/-2 opmerking IMHO. En het is inderdaad waar dat er maar bijzonder weinig boeiende postings gedaan worden op Tweakers. Maar dat wil niet zeggen dat de lat voor "interessant" dan maar omlaag moet, maar dat zou moeten betekenen dat er gewoon harder gemoderate moet worden en dat er uiteindelijk 3-4 reacties uit een 20-30 reacties thread overblijven op niveau 1+. Niet dat dat mijn doel is, maar zo is de realiteit hier wel.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
-2/-2 valt op geen enkele manier te rechtvaardigen voor deze posting (misschien een negatief niveau omdat je 't een troll vind, maar absoluut geen -2 score en al helemaal geen flamebait).

[qoute] Iedereen heeft wel ergens een mening over, en dat die in JOUW OGEN niet terecht zou zijn, doet TOTAAL niet ter zake. [/quote]
Juist ja, maar dat wil dus niet zeggen dat je je eigen mening ook zwaar moet doordrukken in het beoordelen van postings. Dan ben je nl geen betrouwbare moddereter. Dat iemand een beetje subjectief is vind ik begrijpelijk, maar dit is wel erg extreem.

Otis: Dat de 1GHz PIII alleen geleverd wordt aan een select groepje OEMs (Dell, IBM, Compaq en HP meen ik) is algemeen bekend. De 1GHz PIII wordt niet aan andere OEMS en aan de retail markt geleverd, dus praktisch onverkrijgbaar. Het artikel gaat over de introductie van de 1,13GHz PIII, dus ook over de leverbaarheid van deze processor. Het is ook volstrekt logisch dat de vergelijking met AMD wordt gemaakt aangezien Intel en AMD hard met elkaar concurreren.

• JeroenB
Femme: dat ben ik dus niet met je eens. Als je de posting goed leest dan is het niks meer dan "AMD RULEZ INTEL SUXX AMD RULEZ INTEL SUXX"

Ik geef geen punten voor "mooie verpakkingen die het inzichtvol moeten laten lijken", misschien dat anderen daar wel van onder de indruk zijn. Ik niet.

• Hielko
JeroenB: even een kleine vraag, als ik het volgende ga zeggen in bijv een nieuwspost over de vooodoo5-5500:

De voodoo5-5500 is een mooie kaart, maar ik denk toch dat ie niet mooi genoeg is als we hem gaan vergelijken met de GeForce2:
- 5,3 GB/sec bandbreedte voor beide kaarten, alleen bij de voodoo5 moeten de textures gedupliceerd worden dus daar ligt ie IRL iets lager: winnaar nvidia.
- Fillrate 677 Mpixs/sec versus 1600 Mpixs/sec voor de GeForce 2, lijkt me duidelijk: de winnaar is nvidia.
- Benchmarks: voodoo5 is trager dan een geforce DDR in lagere resoluties en sneller in hogere resoluties: conclusie de drivers van de voodoo5 zijn nog (?) niet erg goed, bij nvidia is dit niet het geval.
- Meer benchmarks: de geforce2 is en alle gevallen sneller.... de geforce2 is weer beter :).
- FSAA: bij beide kaarten kost dit erg veel snelheid en bij sommige websites staat dat nVidia's maniet er beter uitziet en bij anderen wordt 3dfx fsaa weer aangeprezen dus hieruit kan je concluderen dat dit vergelijkbaar is (hier ben ik het tussen haakjes niet mee eens...)
- Features: bla bla

En zo kan ik nog wel even door gaan, allemaal argumenten waarom de geforce2 beter is dan de voodoo5 5500. Wil je dit ook beoordelen met -2, flaimebait? tenslotte is het enigste wat ik hier eigenlijk zeg: de geforce rulez.

Dat zou mij in indergeval een verkeerde beoordeling lijken, tenslotte zijn de argumenten redelijk goed onderbouwd en het is gewoon de hardewaarheid dat produxt x beter is dan product y - als je dat zegt in een posting lijkt me dat geen min punten waard...

Verwijderd

Ik zal toch nog even iets zeggen dan... ik vindt dat wat daar staat vind ik (IK dus) helemaal geen flamebait. Hij heeft daar zwaar overtrokken beoordeeld, en wat betreft de dingen die hij zegt over leverbaarheid en kosten, heeft hij daar dan geen gelijk in!!!
Hij is gewoon niet goed leverbaar, en de prijs is natuurlijk ook erg hoog. Waardoor iedereen niet meteen zal staan te springen om hem te kopen!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:28

BrZ

Hielko...
Dat verhaaltje over die voodoo5-5500 en geforce van jou zou wel degelijk negatief beoordeeld kunnen worden, maar enkel met 0 / -1 offtopic, als het bijvoorbeeld gaat over dat de voodoo5 5500 voortaan in een andere doos zit ofzo... Dit is zeker geen flamebait, net zoals die reactie over intel/amd
Het is gewoon de keiharde waarheid waar daar staat..

En dan nog wat, -2 / -2 lijkt mij voor de allergrootste crap, zoals "Pietje is een teringleier", "AMD RULEZ, INTEL SUCKS" of iets dergelijks, maar niet voor iemand die gewoon wat feiten vertelt...

• JeroenB
Hielko: Als je die reactie zou plaatsen in een thread over nVidia/3dfx-videochips, dan zou ik dat wellicht beoordelen met informatief of inzichtvol, afhankelijk van hoe de feiten op dat moment liggen.

Punt is namelijk, de reactie die we hier bespreken was totaal anders. Want waarom is de Thunderbird dan beter? Dat staat er namelijk niet, er wordt niet ingegaan op set-associative caches, branch prediction algorithmes, front side bus snelheden of datapad-lengtes. Er staat alleen maar dat de schrijver van de post van mening is dat Intel het wel weer gaat verkloten en dat AMD de wereld gaat veroveren.

Misschien is dat waar, misschien ook niet. Maar er worden geen feiten genoemd die niet al bekend zijn, er worden alleen maar bekende vooroordelen/situaties geschetst op een totale anti-Intel manier.

Zoek eens een definitie op van "Flamebait", dan kom je waarschijnlijk zo'n post tegen als standaard voorbeeld. Flamebaits zijn zelf namelijk geen flame, en dat halen mensen hier nogal door elkaar denk ik.

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Er was hier een paar nieuwsitems terug iemand die een schema had gemaakt met daarop hoe je moet moderaten.

Is het niet een goed idee om dat aan elke moderator te mailen cq het ding bij een tweakers.net moderator faq neer te planten?

ieeeepppppp :P

• Mart!
  • Laatst online: 30-10 10:59
Waaar gaat dit over? Is dit een nieuw soort soap ofzo? ZUCHT! Als iemand een topic weg kan halen, wil hij dat dan NU doen?..

Verwijderd

Nou, als niet-moderator moet ik hard lachen om deze thread.

Misschien is deze thread wel een teken dat er iets flink moet veranderen bij de moderators.

Ik kom zelf gewoon veel te vaak tegen dat er negatief beoordeelt wordt, omdat een moderator veel te subjectief is. Als iemand zo onterecht beoordeelt wordt, heb je groot kans dat ie t.net links laat liggen en een andere site gaat zoeken, vanwege de irritatie die hij zo krijgt. Zelf raak ik ook erg geirriteerd als ik -2 wordt beoordeeld bij een reaktie die ik +1 waard vond!

• JeroenB
Het probleem is juist, dat ELKE idioot zijn eigen reacties "+2, Inzichtvol" vindt. En daarom moet er dus door derden worden gemoderate. Zucht.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

IndemnitY,
Zelf raak ik ook erg geirriteerd als ik -2 wordt beoordeeld bij een reaktie die ik +1 waard vond!
En dat is nu juist het probleem he... JIJ vind je eigen posting een +1 waard !

Ja tuurlijk vind je dat, ook al plemp je de grootste crap in je posting neer, jij vind het punten waard !

En hoezo ? dat je weer wat meer Karma krijgt ?

Tsjonge jonge... Ik tiep alleen maar reakties voor de punten, niet om anderen te helpen of aanvullende info te geven. :r

Vind je het gek dat er de laatste tijd zoveel CRAPpostings worden gedaan !

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Nou, hier heb je het dus al, JIJ vind het dan geen +1 waard. Dat is dan dus subjectiviteit...
En da's het probleem met die hele moderate gedoe...
Ik denk dat het het beste is, als dat gewoon niet meer gedaan wordt. (het modereren dus)

ps. ik weet heus wel als ik een reaktie post, wat ik ervan kan verwachten...
Voor sommige postings weet ik heus wel dat het geen +1 waard is, maar soms sta ik versteld over hoe er gemodereert wordt bij andere postings

En je hebt het wel over crap postings, maar ik denk dat t.net het voor een zeer grote deel moet hebben van deze postings, anders blijven er niet veel bezoekers over...

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

IndemnitY,

Hoe kan ik in vredesnaam subjectiever zijn dan jij, omdat jij de poster bent van het bericht ?

Ik beoordeel iedere posting in een thread op zijn waarde, en hang daar een waarde-oordeel aan.

Het lijkt mij daarom logisch dat ik objectiever ben dan jij.

Het zou natuurlijk vreemd zijn dat ik een posting meer punten waard vindt dan jij zelf...

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Nee, maar ik bedoel gewoon in het algemeen dat er moderators zijn die veel te subjectief zijn... Zie het niet als een aanval naar jou toe...

Verwijderd

Dit vond ik vandaag toevallig terug, dit had iemand gepost die ik btw niet ken.
Piloten lopen een groter risco op onvruchtbaarheid door de komische straling op 10 km hoogte
Raad es hoe dit gemodereert is.
Zelf zou ik doen 0 - Interessant of Informatief
Maar een moderator heeft dit beoordeelt als 0 - grappig. Ik snap het echt niet hoor. Hoe komt iemand er in godsnaam bij om dit grappig te vinden... De intensie van de poster was denk ik ook niet om lollig te zijn...
Dit soort dingen stoort mij echt wel, sorry...

Verwijderd

Nou, hier heb je het dus al, JIJ vind het dan geen +1 waard. Dat is dan dus subjectiviteit...
En da's het probleem met die hele moderate gedoe...
Nee, dat is OBJECTIVITEIT. JIJ vindt dat niet, maar dat is niet aan de orde, juist OMDAT jij niet objectief kunt beoordelen of je wel / niet die punten zou moeten krijgen. Een 3e persoon met een wellicht andere kijk op de zaak bepaalt de waarde van jouw posting. Dat die misschien dan -2 waard is, is wellicht een teken aan de wand dat je je teksten voortaan anders moet inkleden, wellicht meer moet nadenken over wat je zegt etc. Het is niet zo moeilijk hoor, je gedragen, echter sommige mensen denken dat ze alles weten, op hun 17e met 2 jaar een PC. Echter dat is niet zo. Deal with it. Zorg gewoon dat je de volgende keer wel een dijk van een posting hebt met JUISTE feiten, goed taalgebruik en inzichtvolle visies.
Nee, maar ik bedoel gewoon in het algemeen dat er moderators zijn die veel te subjectief zijn... Zie het niet als een aanval naar jou toe...
Er zijn zeker moderators die nauwelijks snappen waar het over gaat. Op zich op dit moment niet een fijn feit omdat moderatie niet cumulatief is, maar nog niet zo erg als het overgrote deel dombo's wat OOK niets weet maar wel DENKT het te weten en ook nog vol is van het idee dat ZIJ de wereld moeten meedelen hoe ze er over denken.

Wanneer snappen mensen nu eens dat een opmerking ala de vorige 80% van de postings NIETS toevoegt.

En over het karma: moderatie moet zo zijn dat karma echt waardevol is: dus dat je alleen karma krijgt als je een goede posting hebt afgeleverd. Net als op /. waar je echt moeite moet doen (ok jeroenb, sommigen weten hoe het sneller kan ;)) voor wat karmapunten. Dan gaan mensen echt wel hun best doen om iets goeds te posten. Nu doet men dat IMHO niet tot nauwelijks, op een paar mensen na.

Verwijderd

test

Verwijderd

Sorry van die "test" hierboven, ik vroeg me af of ik hier kon posten. Zo vaak post ik namelijk niet meer op GOT en ik dacht dat dit een moderator forum was, waar alleen moderators kunnen posten.

Niet het geval dus, en dat maakt dit forum al meteen een stuk minder interessant.

Maar goed, nu ik jullie aandacht heb weten te trekken ;) Zou ik graag mijn verhaal doen.

Eerst post ik deze message ook even want er zou er wel eens iemand anders tussendoor kunnen komen, dat is inherent aan het UBB systeem.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Wat dacht je van "edit"?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Het UBB systeem is nl. mijns inziens niet het ideale discussiebordsysteem. Jullie hebben het over karma enzo, een leuke benaming maar het gaat hier dus om het niveau / relevantie van de postings die men doet. Beknoptheid en gestructureerde formulering is hier ook een onderdeel van.

Zoals ik al zei, ik post nog maar heel weinig op dit forum. Waarom? Ik heb het gevoel dat mijn postings nauwelijks gelezen kan worden. Het is namelijk zo dat dit board zo uit zijn voegen gegroeid is, dat ik zelf niet eens meer door de bomen het bos kan zien. Eerst waren er een aantal mensen waarvan ik regelmatig stukken las, maar om de een of andere reden kom ik nooit meer postings van hen tegen.

Zo nu en dan doet Femme wel de nodige ingrepen om het bord te herstructureren. Dat werpt zijn vruchten af, al lost het niet alle problemen op.

De waardering van de postings, is een moeilijke zaak en het is weinig democratisch als je dat laat uit laat voeren door een paar mensen (het "bestuur" of de "moderators")

Waarom kan ik geen waardering geven van de postings die IK goed vind. Ik ben toch immers de bezoeker van tweakers.net die voor pageviews zorgt (hehe). Het is een kleine moeite om een rating aan onderwerpen te geven die mij interesseren. Ik heb al de keuze gemaakt om die (discussie)onderwerpen te lezen, gebaseerd op de topic. Dat betekent dat ik al een meer uitgesproken mening zou kunnen hebben op dit onderwerp.

Moderators moeten een gedeelte doen. Ook als ze het niet interesseert, anders blijft het ongemodereerd en dat is zonde. En dat niet alleen, het is way efficienter om iedereen mee te laten aan de waardering. Als dan alle gewaardeerde postings bovenaan komen te staan en reakties op reakties in een threadstructuur, dan heb je de waardevolle informatie binnen handbereik.

Je zou sommige meningen zwaarder kunnen laten wegen. Als ik bijvoorbeeld vaak de mening van een bepaald persoon deel, dan wil ik graag de postings die hij hoog waardeert eerder willen zien. Op die manier zou je een set relaties kunnen leggen, dat is internet.

Vroeger waren er vruchtbaardere discussies dan dat er nu zijn, en dat komt vooral doordat de mensen elkaar kenden. Nu zijn er zoveel onbekenden (althans voor de mensen die hier niet 24u per dag zitten) dat het een soepzooitje is geworden.

Ik zou graag binnen tweakers.net een netwerkje van door mij gerespecteerde personen opbouwen want die zijn er volgens mij best wel. De boventoon wordt nu gevoerd, door inderdaad, een stel schreeuwende brugpiepers.

Genoeg voor nu. Sorry dat ik deze posting ook tamelijk ongestructureerd is, ik tik zomaar even wat weg. Maar goed, ik zou er graag over door willen discussieren met mensen die ook geinteresseerd zijn in democratische systemen voor kennisuitwisseling.

Trouwens nog een aardig voorbeeld hoe het niet moet is gaande op www.standaard.be maar deze lui zijn nog lang niet zo ver als hier op tweakers.

Verwijderd

BTW Mijn excuses dat ik zo inbreek, ben behoorlijk off topic wezen lullen

PCdealer: Nog mijn mening over "edit": Ik vind niet dat het achteraf mogelijk moet zijn het alreeds gezegde aan te kunnen passen. Dat is geen feature, maar een bug in de discussie.

Verwijderd

OTIS: Het is niet zo moeilijk hoor, je gedragen, echter sommige mensen denken dat ze alles weten, op hun 17e met 2 jaar een PC.
Hier gaat de discussie toch helemaal niet over!!! DAMN! Lees es een keer voordat je iets zegt. Daarom kunnen sommige moderators niet beoordelen, gewoon omdat ze niet LEZEN.

Mijn opzet is om te laten weten dat SOMMIGE MODERATORS NIET GOED BEOORDELEN!!! ik heb het helemaal niet over pubers die denken dat ze het weten... IK HEB HET EROVER DAT ER ONTERECHT SLECHT BEOORDEELD WORDT.

Ik zelf vind het ook terecht om een slechte postings of spam of whatever slecht te beoordelen. Maar sommige mensen worden gewoon verkeerd beoordeeldt! IK HEB HET NIET ALLEEN OVER MIJZELF!!! ik lees ook postings van anderen. Ik ben ook een persoon net als elk andere moderator, ik kan ook zien van een ander of hij/zij zijn score verdient!
En ik zie vaak genoeg dat dat niet zo is, en dat moderators veel te subjectief zijn!

Maken mijn postings hierboven dat jij denkt dat ik een 17 jarige puber ben die van niets weet? Ik dacht het niet! Maar ik heb ook het idee dat je niet tegen kritiek kan, en da's een slechte eigenschap...

Dus, eindconclusie: Moderators moeten minder (dan wel niet) subjectief beoordelen, en mensen een score geven die ze VERDIENEN.
Dus geen wraakactie's omdat iemand zijn mening geeft over een bepaald merk e.d.

Graag een reaktie hierover als het nuttig is, en normaal kan zijn. Aub geen flaming terug.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Ik denk dat het het beste is, als dat gewoon niet meer gedaan wordt. (het modereren
dus)
Eén ding staat wat mij betreft vast: er moet gemodereerd worden, anders wordt 't een teringzooi. Ook op niveau 0 mis je al een hoop crap dankzij het wegfilteren van off-topic en overbodige postings. Je kunt altijd nog op -2 rond gaan browsen als je ongemodereerde threads wilt lezen.
Ik ben ook een persoon net als elk andere moderator, ik kan ook zien van een ander of hij/zij zijn score verdient! En ik zie vaak genoeg dat dat niet zo is, en dat moderators veel te subjectief zijn!
Ik zie maar 1 oplossing voor dat probleem en dat is een slashdot achtig systeem waarbij gewerkt wordt met gemiddelden en een beperkte invloed voor iedere individuele moderator (ipv uitsluitend afgaan op de beoordeling van de laatste moderator, zoals nu het geval is).

Als er dan fanatiek gemodereerd wordt (bijv. 5 scores voor 1 posting), dan zou 't redelijk betrouwbaar moeten zijn.

Problemen met subjectiviteit blijf je altijd houden, ook al kun je het proberen te beperken.

Verwijderd

Mijn opzet is om te laten weten dat SOMMIGE MODERATORS NIET GOED BEOORDELEN!!! ik heb het helemaal niet over pubers die denken dat ze het weten... IK HEB HET EROVER DAT ER ONTERECHT SLECHT BEOORDEELD WORDT
'Onterecht' is relatief aan je eigen mening. Aangezien de mening van de poster zelf niet telt ivm belangenverstrengeling wordt een 3e partij ingeschakeld: de moderators. Niet alle moderators zijn even goed. Dat doet hier overigens niet ter zake. Jij meet namelijk de correctheid van de moderator aan het feit dat je je EIGEN posting te laag gewaardeerd vindt. De moderator vond van niet.

Dat er moderatie nodig is, is, nogmaals, omdat de pubers niet snappen dat dom lullen niet zinvol is. Terwijl ze ZELF denken van wel. dat is een impasse. Namelijk: hoe maak je Puber Pietje duidelijk dat zn blaatposting over de Thunderbird niet nuttig was en op -2 is gemodereerd, terwijl hijzelf het een prachtig stukje werk vond. Dat gaat boze gezichten opleveren!

Soms zijn Puber Pietje en zn vriendjes te mondig, en wordt de moderator tot de orde geroepen. Larie natuurlijk, maar goed, geld speelt ook een rol. (zie moderator af thread). Dus: als jouw posting te laag is gewaardeerd, dan moet je het de volgende keer beter doen. Simple as that. Het is niet zo moeilijk hoor. Zelfs de grootste Bill-gates-towelboy lukt het om op /. karma te scoren (er zit zelfs een ms werknemer daar met een karma van hier totaan timboektoe) als je maar binnen de lijntjes blijft.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Namelijk: hoe maak je Puber Pietje duidelijk dat zn blaatposting over de Thunderbird niet nuttig was en op -2 is gemodereerd, terwijl hijzelf het een prachtig stukje werk vond. Dat gaat boze gezichten opleveren!
Voor overbodige postings heb je zdd een score 0. Dat heeft een minder negatieve klank dan score -1 en tegelijkertijd hou je het onzichtbaar voor de meeste bezoekers (std niveau 1).

Doelstelling:
- Filteren op kwaliteit
- Iedereen blij houden

Verwijderd

Otis, je bent een domme lul... LEES verdomme nou es een keer voordat je iets post.
Jij meet namelijk de correctheid van de moderator aan het feit dat je je EIGEN posting te laag gewaardeerd vindt. De moderator vond van niet.
Ik heb nu al een paar keer gezegd dat ik in het ALGEMEEN spreek, ik heb het er verdomme ook over dat postings van ANDERE mensen, die IK lees, onterecht beoordeelt worden.

Als ik een posting van een vreemde lees, is mijn beoordeling evenveel waard als elk andere moderator, en ik zie gewoon dat er te veel FOUT gemodereert wordt, dat moet je toch toegeven of niet dan!

• nospam
  • Laatst online: 08-02 17:34
Moderators zijn ook maar mensen he, ik denk dat de meeste (zo niet alle) moderators zo goed mogelijk proberen te moderaten, maar juist het menselijke aspect van een moderator zorgt ervoor dat er altijd wel iets van subjectiveit meespeelt, dat is ook niet raar, want het hele moderaten is subjectief, geen één moderator moderate hetzelfde als een andere. En dat is ook helemaal niet erg, en dat is al helemaal geen lange discussies waard. Het beste is zoals Femme al zei een /. achtig moderatingsysteem, hoewel ik me afvraag of Tweakers.Net daar groot en actief genoeg voor is.

Ik sluit me ook aan dat moderaten nodig is, ookal zouden er misschien fouten worden gemaakt. Moderaten doet meer goed dan fout. En wat boeit mij nou dat hele score / karma gedoe? Misschien zou het zelfs beter zijn als dat er helemaal niet was, of in ieder geval niet zichtbaar. Dan waren er zeker hier reacties minder geweest van mensen die bang zijn voor hun puntjes. Het moderaten is er om de boel leesbaarder te maken, het is niet als wedstrijd bedoelt.

Toevoeging:
Schelden vind ik helemaal overbodig. Je kan het nog zo oneens zijn met iemand, maar om dan te gaan schelden...

Verwijderd

Otis, je bent een domme lul
I rest my case.

Verwijderd

Schelden vind ik helemaal overbodig
Tja, dat gebeurt hè, als je een paar keer hetzelfde tegen iemand moet zeggen en het dringt nog niet door... Daar raak je op een gegeven moment overmoedig van...
Maar blijkbaar heeft het wel geholpen, want hij reageerd niet meer irritant terug...

Ik had al meerdere keren tegen hem gezegd dat ik het niet over mijzelf heb, maar dat ik in het algemeen sprak, en steeds bleef hij maar doorzeiken over dat IK iets vind e.d. en daar had ik ff genoeg van.

Verwijderd

Als ik een posting van een vreemde lees, is mijn beoordeling evenveel waard als elk andere moderator, en ik zie gewoon dat er te veel FOUT gemodereert wordt, dat moet je toch toegeven of niet dan!
keywords: 'ik', 'zie' en 'fout'. Ik zeg voor de zoveelste keer nogmaals wat ik al eerder zei: als je iets beoordeeld als 'FOUT' dan is dat relatief aan je EIGEN 'GOED'. als dat eigen 'GOED' van jou bij mij ook al 'FOUT' is, komen we nooit tot dezelfde conclusie.

maw: wat JIJ fout vindt hoef IK niet fout te vinden. ik ga dus ook ZEKER niet iets toegeven en al HELEMAAL niet tegenover iemand die mij een lul vindt. Wat denk je wel niet, ventje! Iedereen mag mij een lul vinden, maar dan wel met goede argumenten. Jouw argumenten zijn te zwak. Je zeurt, en om de discussie naar je toe te halen, althans dat denk je, gebruik je de domste opmerking ever: het beledigen van je gesprekspartner.

Veel plezier nog, knul. Ik vrees echter dat de postings die JIJ modereert de weinigen zijn die ik als 'dat had beter gekund' beoordeel, ALS ik er al over oordeel.

tsssk.

Verwijderd

Knul??? Ik ben je zoontje niet!
Je hoeft niet tegen mij te praten alsof ik een klein jochie ben, het feit dat je ouder bent dan mij en wellicht meer weet over tweaking shit, wil niet zeggen dat jij je ook volwassener gedraagd.

En tevens ben ik geen moderator... En ik mag van geluk spreken, want dan zou ik veel moeten verbeteren bij andere moderators :P

En gesprekspartner??? Ik vind het geen gesprek, het is meer uitwisseling van eigen gedachten en de ander geen gelijk willen geven.

Maar ik stop nu met hier posten, want het begint meer persoonlijk te worden, dan dat er zinvol gediscussieerd wordt over het relevante onderwerp.

Greetz, IndemnitY

Verwijderd

Nou, ik post toch maar weer :)

Kijk maar es hier naar de eerste 3 postings: http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=11938&niv=-2

Hier is ook verkeerd gemodereert.
De eerste posting is totaal niet relevant maar staat wel op niveau 0 ???
Dat klopt dus niet...
Dan de 2e en 3e posting.
Totaal geen informatie, de eerste posting wordt score 0 en de tweede slechts -1.
Ik had 2x score -2 gegeven. Het is PURE bullshit wat daar is gepost. Als het kon, zou ik zijn account bannen. (ja, Otis, ik voel het gehijg al in mijn nek, ik weet wat je gaat zeggen: "Ja, dat vind JIJ". Ok, dat is zo, maar ik weet ook dat velen het met me eens zijn!, waarschijnlijk ben jij het zelfs met mij eens?).

Maar wat ik met deze posting wil bereiken is:
Moderators zijn veel te subjectief (in nadeel, maar voor de verandering hier dus ook in voordeel)van de poster.

Ik steun Femme dus ook voor 100% om meerdere moderators een blik over de postings te laten werpen, en een gemiddelde score te nemen, zodat de factor Subjectiviteit een stuk kleiner is geworden.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

IndemnitY,

Wat ben jij vermoeiend zeg.

Wat wil je nu in vredesnaam duidelijk maken ?

Dat er soms verkeerd gemodereerd wordt ? Dat wisten we al.

Ga je nu ieder voorbeeld daarvan hier posten om erover te zeiken ?

Je mening geven hoe jij het had gedaan ?

Ga dan aan Femme vragen of jij Moderator mag worden, dan kun je alles lekker naar jouw mening modereren, en dan zijn wij van jouw eindeloze gezeik af.

Vervolgens geeft de rest van de Moderators ook hun mening, en dan zien we wel waarop de posting uiteindelijk uitkomt.

En als je dan eenmaal Moderator bent, dan mag je hier weer terug komen om te piepen hoeveel werk het wel niet is, en als jij dan een keer aangevallen wordt omdat je "fout" gemodereerd hebt, zien we wel met wat voor argumenten je op dat moment komt...

Succes met het modereren.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Maar ik stop nu met hier posten, want het begint meer persoonlijk te worden, dan dat er zinvol gediscussieerd wordt over het relevante onderwerp.
Ja dat risico loop je snel als je anderen voor domme lul gaat uitmaken.
Het is PURE bullshit wat daar is gepost. Als het kon, zou ik zijn account bannen.
1) we zitten niet op IRC, verbannen is trouwens ook iets uit de steentijd. Geciviliceerde mensen doen niet aan verbannen.
2) posting 1 in die thread vind ik een score 0 posting, dus die moderatie is goed. De 2e haakt in op een opmerking van de Newsposter (erg subjectieve troll opmerking, newsposters (admins) zouden daarmee op moeten houden) en is dus ook 0 ipv -1. Dus je hebt gelijk! het is foutief. de 2e posting zou 0 moeten hebben.
Maar wat ik met deze posting wil bereiken is:
Moderators zijn veel te subjectief (in nadeel, maar voor de verandering hier dus ook in voordeel)van de poster
Nou wat je voornamelijk bereikt met je gezeik is dat deze thread onnodig lang is. In jouw ogen zijn moderators veel te subjectief, terwijl je het woord subjectief niet eens begrijpt.

EOF

• Hielko
Ik zal deze thread toch nog een klein beetje langer maken, maar ik hoop niet onnodig:
2) posting 1 in die thread vind ik een score 0 posting, dus die moderatie is goed. De 2e haakt in op een opmerking van de Newsposter (erg subjectieve troll opmerking, newsposters (admins) zouden daarmee op moeten houden) en is dus ook 0 ipv -1. Dus je hebt gelijk! het is foutief. de 2e posting zou 0 moeten hebben.
Toevallig ben ik die zeer subjectieve newsposter, en ik wil eigenlijk wel weten wat er zo vreselijk subjectief is aan mijn newsposting.

Het enigste stukje wat enigzins onder het woordje subjectief zou kunnen passen is 'de beste' maar... ik geloof toch wel dat, dat op feiten gebaseerd is en niet omdat ik abit gewoon beter vindt dan een andere mobobouwer.

• DSmarty
  • Niet online
Ik ben geen moderator, maar als lid van de DPC-Crew wil ik toch mijn mening even spuien.

Je kunt simpelweg niet van iedere moderator verwachten dat hij compleet objectief is.
Iedereen heeft zijn eigen visie op bepaalde dingen.
De een vind een losse grappig opmerking wel leuk, terwijl een ander het als offtopic betiteld of worse.

Zolang een posting informatief is en nieuw inzicht in een kwestie kan verschaffen vind ik niet dat het negatief gemodereerd mag worden.
Voor de rest is het aan de moderator om te bepalen wat de "toegevoegde waarde" van de posting is.

Wat hier gebeurd is dat jullie bekvechten om een bepaalde posting en de moderatie daarop. De moderator van het betreffende forum heeft zo besloten. Daar mag je best wat opmerkingen over maken, maar om nou zo tekeer te gaan tegen elkaar... Vind ik niet fatsoenlijk. Iedereen offert ten slotte zijn/haar vrije tijd op om dit forum niet te laten verslonsen. Waardeer dat AUB.
Ik ben blij dat er moderators zijn, ook al ben ik het ook niet altijd eens met de beoordelingen.

M vr gr DSmarty

Verwijderd

Nou, laat ik het even duidelijk maken, het is niet mijn bedoeling geweest om deze thread zo uitgebreidt te maken.
Ik las de eerste berichten van deze thread, die ging om 1 enkele posting, en een paar mensen die allemaal anders dachten over het modereren ervan. Wat ik daar van vond had ik toen gezegd, namelijk
Misschien is deze thread wel een teken dat er iets flink moet veranderen bij de moderators.
Daarna maakte ik nog een opmerking van een foutief beoordeelde posting van mij, en dan mensen dat niet tof vinden als dat gedaan wordt.

Hierbij wilde ik het toen bij laten, maar er waren mensen die meteen beginnen te bekvechten met "JIJ, ja, JIJ, jij, jij, jij".

Nou, dan ga ik mijzelf natuurlijk verdedigen.

Ik ga het hier bij laten en wil afsluiten met de oude quote van mij:
(dus, het moderatie-systeem, aub niet meer terug flamen nu, want een ander moderatie-systeem is waarschijnlijk de beste oplossing.)

Groet, IndemnitY

Verwijderd

Lui, ik had een icq berichtje gestuurd naar GameOver maar ik denk dat het wel zinvol is om hier te posten:

Hey... Hier IndemnitY...
Ik wil ff duidelijk maken dat ik geen lastpost wil zijn op het forum... Ik weet dat het klote kan zijn om moderator te zijn, en dat het ook vrijwillig is wat jullie doen enz... en dat respecteer ik ook.

Wat ik dus op dat forum duidelijk probeerde te maken is, dat ALLE moderators te subjectief zijn. Dat is ook normaal, dat is het probleem ook niet. Dat is menselijk. Het beste is dan, om het moderatie-systeem aan te passen om de "menselijke invloed" tot een minimum te beperken. Dat is dus wat ik steeds "probeerde" duidelijk te maken, en ik wil natuurlijk absoluut geen lastpost zijn, al mocht dat misschien blijken, en met dat schelden erbij werd het er helemaal niet beter op.

Groet, IndemnitY (icq 51197509)

Dus graag geen vijandige postings terug :)
En excuses aan Otis voor het uitschelden...

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Ik wil niemand persoonlijk aanvallen en zo, maar als jullie nou effe mijn topicje hier lezen.
Ik zie dat de gemoederen al een beetje bedaard zijn, maar ik wil em toch ff kwijt hiero. Er staan dingen in die hier ook uitgesproken zijn, maar goed. Do whatever you like.

Anyweg: dit is em http://gathering.tweakers.net/Forum17/HTML/000065.html

Verwijderd

Hielko: mijn mening is dat een newsposter geen mening moet verpakken in de newsposting. Daar bedoel ik mee, als JIJ (dus de newsposter) vindt dat het bv een rampenproduct is, dat je dat niet in de newsposting zet. Je krijgt dan alleen op die opmerking alweer replies in de reactielijst die daarop inhaken. IMHO, mensen die news lezen (verreweg de meeste mensen hier) willen alleen het news lezen, geen news wat zo is geformuleerd dat je goed moet kijken wil je het objectief ZELF kunnen beoordelen. That's all :)

• Hielko
Mijn mening is dus een klein beetje anders:

Jij wilt dus dat een newsposting alleen een droge opsomming van feiten wordt: bijv. een :P smiley achter bijv. het nieuwste product van nvidia kan volgens jou al niet als ik het goed begrijp: daarmee druk ik een mening uit, namelijk dat ik het wel zou wilen hebben bijvoorbeeld en dat het een heel goed product is.

Ik weet trouwens ook niet hoe jij erbij komt dat de meeste bezoekers alleen de feiten willen zien: ik denk dat echt helemaal niemand (bijna niemand dan) zich stoort aan opmerkingen zoals: "de FPU prestaties van de Cyrix III zijn te bagger voor woorden".

Zolang je 'subjectiviteit' is gebaseerd op feiten moet er geen probleem zijn, pas als je dingen gaat roepen die gebaseerd zijn op je eigenvoorkeur (bijv. groene mp3 spelers zijn niet mooi en wil ook niemand kopen anders be je erg dom....) dan is het een ander verhaal.

Verwijderd

Hmm ik geef jullie allebei een beetje gelijk en een beetje niet. Je mag best een mening in een nieuwsposting hebben, maar dan moet het wel een objectieve mening zijn die mer betreffend artikel kan worden beargumenteerd.

Natuurlijk moeten we wel objectief blijven met nieuws, alleen in de DPC-hitparade mag je subjectief zijn }:O

• Hielko
Daar ben ik het dus 100% mee eens!

• JeroenB
objectieve mening
Daar ben ik het dus 100% mee eens!
No further questions.

Verwijderd

Hielko: je mag best een mening verwoorden, alleen moet je die niet overduidelijk (IMHO) verwerken in de newsposting, zodat een lezer dat eerst moet strippen van de tekst om zelf een beeld te kunnen vormen. Als je vaststaande feiten gebruikt voor een kleine invloed van je eigen mening vind ik dat niet erg (en zijn we het dus eens). Fout zou ik bv vinden: WEL likkebaardend over de nieuwe 1ghz AMD processor berichten en heel enthousiast doen, en dat zelfde enthousiasme NIET opbrengen voor een 1ghz intel cpu. Beide cpu's zijn namelijk wel 1ghz en erg fun om te hebben. Iemand die niet met hetzelfde pro-AMD supporter gevoel is vervuld zal een negatief beeld krijgen van de intelchip, wanneer hij beide berichten leest. wat dus niet de bedoeling kan zijn, want die negatieve beeldvorming is niet gebaseerd op feiten rondom het product zelf maar op de formulering van de tekst door de newsposter :)

• Hielko
Fout zou ik bv vinden: WEL likkebaardend over de nieuwe 1ghz AMD processor berichten en heel enthousiast doen, en dat zelfde enthousiasme NIET opbrengen voor een 1ghz intel cpu. Beide cpu's zijn namelijk wel 1ghz en erg fun om te hebben. Iemand die niet met hetzelfde pro-AMD supporter gevoel is vervuld zal een negatief beeld krijgen van de intelchip, wanneer hij beide berichten leest. wat dus niet de bedoeling kan zijn, want die negatieve beeldvorming is niet gebaseerd op feiten rondom het product zelf maar op de formulering van de tekst door de newsposter
Dat spreekt voor zich... weetje wat dit betekend? we zijn het gewoon met elkaar eens :)!

• RvdH
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Laten we een moderatie-systeem maken om de moderators te moderaten!

Verwijderd

Wie wordt moderator van de week?? :P

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)ikkeikkeikkeikkeikkeikkeikkeikkeikkeikkeikke :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

please? ;)

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Hier moeten SERIEUS eens mensen in overweging nemen om gewoon maar Tweakers.net uit hun bookmarks te slopen.

Ik snap het écht niet. Er wordt hier zoveel agressie afgefakkeld, dat ik me afvraag waarom bepaalde mensen eigenlijk nog de moeite nemen om hier te komen.

Otis, voor jou (en absoluut serieus bedoeld, niet om je af te zeiken):

Haal inderdaad GoT en tweakers.net uit je bookmarks, en in plaats daarvan, voeg het gebruikelijke setje toe van Hard|OCP, Ars technica, Slashdot, Tech Report, The Register, Betanews en dergelijke. (Als je die niet al hebt.) Op die manier kom je ook je dagelijkse dosis hardware en software nieuws, zonder je moeite te hoeven steken in ellenlange flamewars op fora zoals deze.

Dit ellenlange gezeik is, naar mijn persoonlijke mening, een heel goed voorbeeld van verspilde tijd, moeite en energie.

Om nog maar niet te spreken van alle emotionele stress die ieder van de deelnemers -bij wijze van spreken dan- zinderend van woedde met trillende vingers, vloekend en wel, speeksel op de monitor sproeiend, oploopt.

Cliché, ik weet het, maar 'Get a life' is hier goedbedoeld toch echt op zijn plaats.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Moogt ik even reageren... ik weet niet wie dat originele bericht ooit heeft gepost, maar IK was het niet... en ik ben toch echt aragorn (zonder hoofdletter, misschien is er een andere met hoofdletter? is t.net hoofdlettergevoelig?)

Ik vind dit eerlijk gezegd niet echt leuk, nu neemt niemand op t.net me zeker meer serieus? :(

Verwijderd

Jumpstart: waarom krijg IK nu weer de zwarte piet toegespeeld? Heb ik het nu gedaan oid? *diepe intense zucht*. Leer eens af 1 persoon te tackelen die 1) deze thread niet gestart is 2) niet ziekt om het zieken 3) raad aandraagt hoe het beter te doen (ja echt). Een beetje boel ziek word ik er wel van.

Ik ben zelf best wel in staat om te bepalen welke sites ik wel en niet hoef te bezoeken.

Waar het hier om GING was dat er een community (tweakers.net) is met daarin deelnemers. Die deelnemers voelen een zekere mate van betrokkenheid bij die community. Als er een mogelijkheid is om een zekere manier van inspraak te hebben in wat er speelt in die community zullen velen binnen die community dat niet nalaten. Het zijn algemene kenmerken van communities. Andere voorbeelden: IRC kanalen met regulars, stamkroeg etc.

Vandaar dat gemoederen soms hoog oplopen terwijl dat voor een buitenstaander nauwelijks te begrijpen is. Ieder heeft zn redenen om WEL en ook om NIET deel te nemen aan de community.

Ik post niet meer en lurk alleen headlines nu. En dat voldoet prima. Van mij geen last meer, helaas ook geen +2, +2 postings meer. So be it.

• troje
  • Laatst online: 20:58

troje

was here!

Op tweakers is er ook nog een Lord Aragorn.

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

Pagina: 1