Toon posts:

HD maakt raar lawaai...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn HD van Maxtor maakt bij een opstart of bij een reboot al waar ie even is afgezet en terug moet opspinnen (gok ik) een raar geluidje. bijan 'kretsend' kan het niet goed uitleggen.
Maar mijn vraag was nu, wat is er mis, gaatie binnekort crashen?? Ze is nog maar 1 jaartje oud maar wel enorm veel en zwaar gebruikt... en heeft nu maar 78Mb Hd space free :(

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bedoel je een geluid van "klik-klik-klik", heel snel achter elkaar? Da's bij Maxtor niet geheel ongebruikelijk namelijk.

Virussen? Scan ze hier!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-04 11:11

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ik heb hetzelfde met mijn Maxtor. Net alsof tie piepend klikt. Voor mij was dat meteen een reden om een backup te maken op CDRW's voor het geval dat. Maar ik ben nu al 3 maanden backups aan het maken. Op zich niet verkeerd natuurlijk, altijd handig, maar het lijkt erop alsof dat geluid niets meer is dan een geluid. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Voor de duidelijkheid: dat klik-klik-klik is niet ernstig, is normaal, vooral op de iets oudere modelletjes van Maxtor.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Bah ik heb het al een maandje en begon me stilaan vragen te stellen. Het is een snel ja je kunt het klik klik noemen maar dan toch wel zeer snel gedurende enkele secondjes. En zo oud is ie nu ook weer niet... (alhoewel dat relatief is)

Verwijderd

Heb je SMART monitor draaien? Heb ik bij mijn IBM's. Eén keer per uur wordt de SMART status opgevraagd, waardoor er even een gepiep hoorbaar is.

Verwijderd

Topicstarter
Neen, dat is het zeker niet en die SMART staat ook niet op.
Maar wou net replyen en zeggen dat het GEEN klikjes zijn maar dat het eerder een soort schurend touwtje.
Je kent wel van die grasmachines die je moet aantrekken (waar je zo een half uur moet aan sleuren verleden tijd ondertussen hoor) awel het geluid als je daaraan trekt is zo wat schurend, kretsend, 'rrrrrt' zo een beetje. dat is het ...
Ik maak me toch steeds meer en meer zorgen hoor!
Ik hoor het enkel en alleen als ik opnieuw opstart en als ik PC aandoe..

Verwijderd

Weet je zeker dat het je HD is, en niet je diskettestation?
Als het geluid tegelijk te horen is met het aangaan van het ledje van het diskettestation dan kan het niet missen.

Verwijderd

Topicstarter
Goh jah hoe kan ik dat nu wer controleren?
Ik had de kast eens opengedraaid en het leek echt van de HD te komen...
Maar is dat niet mogelijk dat een HD zulk geluid maakt?

Verwijderd

Zie gewijzigde reply

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb dus getest.
oor tegen Diskettestation gelegd wat hoor ik, hmm het komt van boven ergens. Ik duw op reset en luister, hmm Cdwriter ah hey tis hier in de buurt. Doe hem eens open en toe niks. Ik doe mijn CDROM open en toe en net als ie toe is JAWEL hetzelfde geluid. Het is dus mijn CDROM :(
Wat is er mis mee? Is ie nog veilig of gaat ie stuk gaan... :?

Verwijderd

Weet niet, maar je bent nu toch weer iets verder.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 12:34 schreef exter het volgende:
Weet niet, maar je bent nu toch weer iets verder.
Hehe jah :) Dank je voor me doen in te zien om op zoektoch te gaan :)
Pagina: 1