Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

teveel nieuws?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Het valt mij op dat sinds we een nieuwe nieuws editor hebben (ok, pas sinds kort dus) er veel ongemodereerd blijft. Wanneer ik nieuws van bijna een dag oud lees komt het nogal eens voor dat hele threads nog ongemodereerd zijn, of dat ik mezelf nog als moderator zie staan wanneer ik de paar eerste reacties gemodereerd heb.
Komt dit misschien doordat er zo veel nieuws is?
Van mij mag het namelijk best wat minder. Ik vind een maximum van 20 items per dag wel genoeg. Het wordt wat veel om allemaal bij te houden, terwijl ik dat eigenlijk wel wil.

Verwijderd

Tja, soms posten ze wel onzin-nieuws, neem bijvoorbeeld dat Starwars nieuws :(
Opera 4.0, Bug fix voor Palm... de fusie... er wordt teveel onzin gepost... er staan nu om 10 uur al weer 13 topics.. Hopelijk leest Femme dit....

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:18
Dat Starwars nieuws is door Femme himself gepost, die post wel wat vaker star wars nieuws -> ik zou bijna denken dat ie daarvan fan is...

Dat andere nieuws waar je het over hebt is geloof ik ook allemaal door femme gepost en vind ik eigenlijk ook geen onzin nieuws.

Oke, ik geef het wel toe: sinds er 4 (ja 4, dat is 1, nog 1, nog 1 en nog 1) nieuwe nieuws editors zijn komen er wel wat dingen in het nieuws die er anders niet in gekomen waren. Maar laten we het er maar gewoon op houden dat het wat tijd nodig heeft voordat die precies aanvoelen wat wel en niet gepost moet worden (toen ik begon vond ik dat ook wel lastig).

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Het is nog geen 12 uur en we zitten al aan 16 headlines. :(

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou en ? Je leest toch alleen de topics die voor jou interressant zijn...

Zullen we dan voortaan maar één item per dag gaan posten dan ?

Virussen? Scan ze hier!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 09:49

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik modereer me idd te pletter... worden ook gigantisch veel reacties gepost...

Krijg zelf amper de tijd om de threads door te lezen, omdat er zoveel moddereer spul openstaat...

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Wildhagen, het gaat niet om het lezen maar om het modereren, het is inderdada niet te doen, ze mogen wel full-time-modder-eters gaan aannemen. Tja, Femme zal wel fan van Starwars zijn.. hmm een beetje subjectief nieuws-posten he ;)

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
We zitten inmiddels al aan de 22. Zo halen we de 30 nog wel.
Wie mag ik dan slaan?

• Hielko
Als je niet oppast post ik nog 28 berichten: 50 vind ik wel een mooi getal...

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Ik heb net zelf ook nog iets gesubmit. Dat Nu.nl is overgenomen door Ilse. Eens kijken of dat erdoor komt.

Verwijderd

Sorry jongens, ik zou jullie graag een handje helpen. Maar ik ben geen moderator meer :'(
Zou iemand van jullie mij kunnen vertellen wat voor dingen ik fout deed?? (opbouwende kritiek graag ;) ) Ik heb Femme gemaild, maar die geeft geen reden/reactie.

BTW vind ik het perfect hoor, zoveel nieuws. Hoe meer hoe beter.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Duh,

elefino, ik heb geen flauw idee hoezo jij geen Moderator meer bent. Wij moderators krijgen dat ook niet te horen wanneer iemand "moderator-af" is, en de reden daarvoor.

Heb je zelf ook nix van Femme ofzo te horen gekregen hoezo je geen Mod meer bent ?

Heb je misschien ergens een beetje "stout" lopen modereren ?

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Tja, ik kreeg een mailtje van ik geloof "modbot@tweakers.net" Daarin stond zoiets als:
Hej elefino.

Je hebt vanaf nu geen moderator status meer.

Reden:
Daarop heb ik Femme een mailtje gestuurd met m'n ICQ nummer erbij. Maar ik heb nog geen reactie.
Voor zover ik weet heb ik niets "stout" gedaan. Maar als ik dat wel gedaan heb lijkt het me leuk om op z'n minst te horen wat dat dan was.
Dus ik weet niet of er andere moderator's zijn die iets op mijn mod-gedrag hadden aan te merken??
Ik hoor het graag.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
elefino: mail eens naar Otis, die is ook een tijdje mod-af geweest maar is na wat zeuren weer mod geworden.
====================
Joepie! Mijn Nu-Ilse post is geplaatst en we zijn onder de 30 headlines gebleven.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

en we zijn onder de 30 headlines gebleven.
Nog heel even hier op terugkomende : ik vind niet dat je het aantal postings zou moeten beperken omdat er te weinig moderators zijn . Ik denk dat je dan meer moderators zou moeten aanstellen.

Virussen? Scan ze hier!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Volgens de recentste metingen zijn er 92 Moderators.

Dus er zijn er wel genoeg, alleen zijn er teveel moderators die niet modereren.

Als er 20 actieve moderators zijn, dan zijn het er al veel.

Aannames zijn fataal.

• Hielko
Dus er zijn er wel genoeg, alleen zijn er teveel moderators die niet modereren.
Of er zijn gewoon te weinig moddereters, je kan niet verwachten van een moderator dat ie elke dag bezig is met modden en dat ie er heel intensief mee bezig is (zoals sommigen), gewoon af en toe eens iets modden als je iets tegenkomt moet ook kunnen.

Verwijderd

mee eens..
ik ben vandaag voor het eerst in lange tijd weer eens ingelogd als "actieve" moderator, daarvoor deed ik gewoon met het +- 'tje als ik tegenkwam wat gewoon niet kon, net zoals gisteren dat een groot deel van een topic opeens over die wedstrijd ging, nou toen heb ik even de moeite genomen om een heel rijtje mensen naar beneden te gooien

Verwijderd

Wat betreft het moderaten: ik moderate alleen maar onderwerpen die me interesseren. Het moet tenslotte wel leuk blijven en niet op een tweede baan gaan lijken.

Maar wat ik me wel afvraag is wat de criteria zijn om nieuws te accepteren of af te wijzen. Gisteren heb ik drie - naar mijn mening - toch niet oninteressante nieuwtjes gesubmit. Er is er niet één overgenomen. Omdat de nieuwtjes van nu.nl kwamen kan ik me niet voorstellen dat niet ook andere tweakers deze nieuwtjes hebben gesubmit. Maar ze zijn helemaal niet opgenomen in de frontpage list, ook niet van anderen. Toch vreemd . . .

Misschien dat ik ook maar geen nieuwtjes meer instuur, want de ervaring leert toch dat anderen me voor zijn of het helemaal niet wordt geplaatst.

Verwijderd

Nog even over dat moderaten: Veel collega's hebben het al aangehaald, maar je hebt toch ook geen zin meer om nog te moderaten als er toch alleen maar geflamed, nagepraat of puberaal gedragen wordt. Het lijkt er vaak op dat erg veel tweakers meer geïnteresseerd zijn in het plaatsen van hun naam (en wel zo vaak mogelijk) bij zo veel mogelijk onderwerpen i.p.v. om iets zinnigs aan de discussie toe te voegen. Als een discussie die kant op gaat, of hij gaat juist een kant op die niets meer met het onderwerp te maken heeft, dan hou ik op. Ik heb gewoon geen zin om mijn tijd te verspillen aan dat soort ge-O.H.

Ik vind dat als je niets zinnigs hebt toe te voegen aan een discussie, je beter je mond kunt houden. Maar soms lijk ik daar wel alleen in te staan.

Wat ik trouwens ook opmerkelijk vind is dat ik laatst eens - toen de thread een heel ander karakter kreeg dan het topic - de hele thread eens "terug heb gefloten" door ze op het topic te wijzen. Dat kwam me dus op een "statusmisbruik" van één van mijn mede-moderators te staan. Tja, dan heb ik ook even geen zin meer om nog wat te moderaten. Zoek het dan zelf maar uit.

Verwijderd

offtopic:
Ook nog even vergeten: omdat mijn password te lang is heb ik twee verschillende accounts in gebruik. GoT accepteert niet zulke lange passwords als Tweakers. Femme, kun jij er wat aan doen?

Daarom ter info: Bokkie bij Tweakers = Bokkie! bij GoT. -=Bokkie=- is een nepper, dat ben ik in ieder geval niet.

• Hielko
Maar wat ik me wel afvraag is wat de criteria zijn om nieuws te accepteren of af te wijzen. Gisteren heb ik drie - naar mijn mening - toch niet oninteressante nieuwtjes gesubmit. Er is er niet één overgenomen. Omdat de nieuwtjes van nu.nl kwamen kan ik me niet voorstellen dat niet ook andere tweakers deze nieuwtjes hebben gesubmit. Maar ze zijn helemaal niet opgenomen in de frontpage list, ook niet van anderen. Toch vreemd . . .
De criteria voor het nieuws posten: als de nieuws editor denk dat het op t.net thuis hoort dan wordt het gepost... (en als het nieuws niet oud is of al gepost is - iets wat ook redelijk vaak voorkomt)
Misschien dat ik ook maar geen nieuwtjes meer instuur, want de ervaring leert toch dat anderen me voor zijn of het helemaal niet wordt geplaatst.
Niet doen! het wordt zeker gewaardeerd als je nieuws submit - het is echter wel zo dat niet alles wat je submit ook op t.net tercht komt, zie bovenstaande redenen of soms blijven interessante berichten gewoon in de queue staan en verdwijnen op den duur eruit als ze oud zijn geworden...
Nog even over dat moderaten: Veel collega's hebben het al aangehaald, maar je hebt toch ook geen zin meer om nog te moderaten als er toch alleen maar geflamed, nagepraat of puberaal gedragen wordt. Het lijkt er vaak op dat erg veel tweakers meer geïnteresseerd zijn in het plaatsen van hun naam (en wel zo vaak mogelijk) bij zo veel mogelijk onderwerpen i.p.v. om iets zinnigs aan de discussie toe te voegen. Als een discussie die kant op gaat, of hij gaat juist een kant op die niets meer met het onderwerp te maken heeft, dan hou ik op. Ik heb gewoon geen zin om mijn tijd te verspillen aan dat soort ge-O.H.
volgens mij valt het aardig mee, 99% (ik ben optimistisch) gedraagd zich gewoon netjes en van die andere 1% moet je, je gewoon niks aantrekken.

Verwijderd

ben ik met hielko eens (mbt modereren),
het is natuurlijk wel zo dat juist die eene procent erg opvalt, en dat is jammer. (of die eene procent post gewoon het meest)

Verwijderd

Nieuws gewoon posten! Helaas kan gewoon niet elke submit worden gepost. Er zijn al vrij veel moderators. Soms staat er ook wel eens minder belangrijk nieuws, maar ja dat is de keuze van de nieuwseditors en bemoei ik me ook niet mee. Natuurlijk is het aantal mensen dat op Tweakers.net reageert best wel gestegen, dus dat speelt ook mee.
Pagina: 1