Maar wat ik me wel afvraag is wat de criteria zijn om nieuws te accepteren of af te wijzen. Gisteren heb ik drie - naar mijn mening - toch niet oninteressante nieuwtjes gesubmit. Er is er niet één overgenomen. Omdat de nieuwtjes van nu.nl kwamen kan ik me niet voorstellen dat niet ook andere tweakers deze nieuwtjes hebben gesubmit. Maar ze zijn helemaal niet opgenomen in de frontpage list, ook niet van anderen. Toch vreemd . . .
De criteria voor het nieuws posten: als de nieuws editor denk dat het op t.net thuis hoort dan wordt het gepost... (en als het nieuws niet oud is of al gepost is - iets wat ook redelijk vaak voorkomt)
Misschien dat ik ook maar geen nieuwtjes meer instuur, want de ervaring leert toch dat anderen me voor zijn of het helemaal niet wordt geplaatst.
Niet doen! het wordt zeker gewaardeerd als je nieuws submit - het is echter wel zo dat niet alles wat je submit ook op t.net tercht komt, zie bovenstaande redenen of soms blijven interessante berichten gewoon in de queue staan en verdwijnen op den duur eruit als ze oud zijn geworden...
Nog even over dat moderaten: Veel collega's hebben het al aangehaald, maar je hebt toch ook geen zin meer om nog te moderaten als er toch alleen maar geflamed, nagepraat of puberaal gedragen wordt. Het lijkt er vaak op dat erg veel tweakers meer geïnteresseerd zijn in het plaatsen van hun naam (en wel zo vaak mogelijk) bij zo veel mogelijk onderwerpen i.p.v. om iets zinnigs aan de discussie toe te voegen. Als een discussie die kant op gaat, of hij gaat juist een kant op die niets meer met het onderwerp te maken heeft, dan hou ik op. Ik heb gewoon geen zin om mijn tijd te verspillen aan dat soort ge-O.H.
volgens mij valt het aardig mee, 99% (ik ben optimistisch) gedraagd zich gewoon netjes en van die andere 1% moet je, je gewoon niks aantrekken.