Toon posts:

[USB ADSL] Device already in use

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de driver probeer te laden (volgens instalatie in de FAQ van USB modem) dan verteld ie me: gotcha found your ADSL modem
modem already in use by other program
gebruikte commando: /usr/local/bin/modem_run -f /usr/local/bin/mgmt.o -m

verbinden lukt vervolgens natuurlijk niet meer, ik snap ook niet waarom er 2 drivers geinstalleerd moeten worden (staat er toch neit soms?) ik heb precies de aanwijzingen van de faq over usb modem gevolgd (alles letterlijk copy past en de file 'adsl' aangepast met mijn username.

dit gebeurt me op redhat 7.1 en mandrake 8.1, k heb nu redhat erop staan (met het probleem dus) met kernel (standaart) 2.4.2-2 en verder alles satandaart, heb de 2 file gedownload die in de USB modem FAQ stonden en bij eentje (alcatel driver) ging het compilen niet echt succes vol geloof maar ik kon wel gewoon make install uitvoeren dus denkt neit dat het daar aan ligt,

wie helpt mij?? bvd PP, teleurgesteld redhat user :P;(

opwja dit is gecopyd van mijn post op ADSL4Linux forum, het gaat hier over de USB FAQ op www.adsl4linux.nl

Verwijderd

Topicstarter
ja jammer dan, dan maar weer win2k he, kun je me veel zeggen maar zo goed is linux niet, iig niet op het bebied van klant vriendelijkheid :P

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:55
Op zaterdag 29 december 2001 16:37 schreef DJ_PP het volgende:
ja jammer dan, dan maar weer win2k he, kun je me veel zeggen maar zo goed is linux niet, iig niet op het bebied van klant vriendelijkheid :P
Hangt er ook vanaf wie er achter zit denk ik :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 december 2001 17:33 schreef Dromer het volgende:

[..]

Hangt er ook vanaf wie er achter zit denk ik :P
tja zo slim benk nie tnee ;)

Verwijderd

Het probleem is dat Windows alles zelf ziet... Dat is niets aan!!!

Bij Linux moet je tenminste nog wat doen om je hardware aan de praat te krijgen.
Dat is echt veel leuker. Je leert op die manier ook nog veel over hardware. Zie het als de oude DOS tijd